-
Deals Services
Η ομάδα Deals Services της Grant Thornton χαρακτηρίζεται από την απαραίτητη εμπειρία και τεχνογνωσία για τον ολοκληρωμένο έλεγχο σε όλα τα στάδια μιας συναλλαγής.
-
Technology
Η Grant Thornton και το τμήμα Technology, μέσω της τεχνογνωσίας και εμπειρίας που διαθέτει, προσφέρει υπηρεσίες που βοηθούν τις επιχειρήσεις να προσαρμοστούν σε ένα μεταβαλλόμενο τεχνολογικό περιβάλλον και να επαναπροσδιορίσουν τον τρόπο λειτουργίας τους.
-
Strategy and Investments
Στο τμήμα του Strategy and Investments προσφέρουμε συμβουλές για τη διαχείριση κεφαλαίων, τον στρατηγικό σχεδιασμό και υπηρεσίες λειτουργικής βελτίωσης.
-
Environmental, Social, Governance, Risk & Compliance
Στο τρέχον επιχειρηματικό και κανονιστικό περιβάλλον, οι επιχειρήσεις φιλοδοξούν να ανταποκριθούν αποτελεσματικά στις απαιτήσεις του σήμερα, και να δημιουργήσουν αξία με βιώσιμους όρους.
-
Audit
Οι ομάδες ελέγχου της Grant Thornton απαρτίζονται από άρτια καταρτισμένα και εξειδικευμένα στελέχη με μεγάλη εμπειρία στον έλεγχο.
-
Business Growth Advisory
Στην Grant Thornton, κατανοούμε τη σημασία της εναρμόνισης της χρηματοοικονομικής πληροφόρησης με τις κανονιστικές αλλαγές και την ανάγκη για ακριβή χρηματοοικονομική πληροφόρηση και συμβουλευτική υποστήριξη.
-
Φορολογία επιχειρήσεων
Οι υπηρεσίες φορολογίας επιχειρήσεων της Grant Thornton παρέχουν συμβουλές και λύσεις σε όλα τα θέματα που πιθανώς να έχει η επιχείρησή σας.
-
Φορολογική συμμόρφωση
Τα στελέχη της φορολογικής συμμόρφωσης εταιρειών διαθέτουν πολυετή εμπειρία, τόσο σε πολυεθνικές όσο και σε μεγάλες εγχώριες εταιρείες όλων των κλάδων δραστηριότητας
-
Διεθνής φορολογία
Η Grant Thornton γνωρίζει ότι οι φορολογικών εξελίξεων προς όφελος της επιχείρησης σας είναι ένας παράγοντας επιτυχίας σε διεθνές επίπεδο.
-
Ενδοομιλικές συναλλαγές
Η Grant Thornton μπορεί να βοηθήσει τόσο για τις εγχώριες, όσο και για τις πολυεθνικές επιχειρήσεις στη λήψη στρατηγικών αποφάσεων, στον σχεδιασμό και στη διαχείριση του κινδύνου.
-
Υποστήριξη σε φορολογικούς ελέγχους
Η Grant Thornton μπορεί να εξασφαλίσει ότι θα είστε προετοιμασμένοι για τους φορολογικούς ελέγχους και πιθανές διαφορές.
-
Private Client Tax Services
Στην Grant Thornton, συνεργαζόμαστε με τους πελάτες μας για να δημιουργήσουμε φορολογική στρατηγική και σωστή τεκμηρίωση κρίσιμων ενεργειών του παρελθόντος με τον "φάκελο υπεράσπισης"
-
Έμμεσοι φόροι
Στην Grant Thornton πιστεύουμε ότι οι συνέπειες των έμμεσων φόρων στις επιχειρηματικές αποφάσεις θα πρέπει να λαμβάνονται εξίσου σοβαρά υπόψη όπως και κάθε άλλο κόστος της επιχείρησης
-
Φορολογική αναδιοργάνωση επιχειρήσεων
Είτε η εταιρεία σας βρίσκεται σε μια περίοδο σημαντικής αναδιάρθρωσης ή αλλαγών στην στρατηγική κατεύθυνση η Grant Thornton Tax είναι η σωστή επιλογή στους φορολογικούς συμβούλους.
-
Προληπτικός φορολογικός έλεγχος επιχειρήσεων (Tax Due Diligence)
Ο προληπτικός φορολογικός έλεγχος μπορεί να βοηθήσει την εταιρία σας να εντοπίσει και να αξιολογήσει όλες τις πιθανές φορολογικές επιπτώσεις που μπορούν να έχουν προκύψει από μια συναλλαγή.
-
Βελτιστοποίηση του παραγωγικού μοντέλου
Ενημερωθείτε σχετικά με την βελτίωση του παραγωγικού μοντέλου της εταιρίας σας με αναδιοργάνωση των παραγωγικών σας δραστηριοτήτων από την Grant Thornton.
-
Υπηρεσίες Διεθνώς Μετακινούμενου Προσωπικού
Η διεθνής κινητικότητα ταλέντων είναι βασικό στοιχείο μιας επιτυχημένης παγκόσμιας επιχείρησης και μαζί της συνοδεύονται από προκλήσεις και κινδύνους, καθώς και ευκαιρίες.
-
Accounting & Tax Compliance Services
Η μεταφορά υποστηρικτικών και περιφερειακών λειτουργιών εκτός εταιρείας και η ανάθεσή τους σε ειδικούς εξωτερικούς συνεργάτες (Business Process Outsourcing) αποτελεί πλέον βέλτιστη πρακτική για τις εταιρείες εκείνες που επιδιώκουν τη μέγιστη δυνατή αποτελεσματικότητα.
-
HR & Payroll services
Η διαχείριση της μισθοδοσίας είναι μία από τις πιο δύσκολες και χρονοβόρες διαδικασίες που αντιμετωπίζει μια εταιρία όταν διαχειρίζεται στοιχεία του προσωπικού της. Οι παρεχόμενες υπηρεσίες μας προσαρμόζονται στις ανάγκες της εκάστοτε εταιρίας, σύμφωνα με το εκάστοτε ασφαλιστικό και εργατικό νομικό πλαίσιο.
-
Τράπεζες
Η αφοσιωμένη ομάδα στην παροχή υπηρεσιών προς τις Τράπεζες και τις εταιρείες κινητών αξιών έχει κατανείμει την εμπειρία της και τους πόρους της με τέτοιο τρόπο ώστε να ανταποκρίνεται έγκαιρα και αποτελεσματικά στις ανάγκες και προσδοκίες των πελατών μας.
-
Ασφαλιστικός Κλάδος
Ως ελεγκτές πιστεύουμε στην προστιθέμενη αξία των ελεγκτικών μας υπηρεσιών υιοθετώντας μία επιχειρησιακή προσέγγιση σε κάθε ελεγκτικό έργο.
-
Εταιρείες Διαχείρισης Κεφαλαίων
Μέσα από ένα ευρύ φάσμα ολοκληρωμένων συμβουλευτικών υπηρεσιών προσδιορίζουμε τις ανάγκες των πελατών μας και προσφέρουμε λύσεις που μπορούν να εφαρμοστούν άμεσα και αποτελεσματικά.
-
Τράπεζες
Η αφοσιωμένη ομάδα στην παροχή υπηρεσιών προς τις Τράπεζες και τις εταιρείες κινητών αξιών έχει κατανείμει την εμπειρία της και τους πόρους της με τέτοιο τρόπο ώστε να ανταποκρίνεται έγκαιρα και αποτελεσματικά στις ανάγκες και προσδοκίες των πελατών μας.
-
Ασφαλιστικός Κλάδος
Ως ελεγκτές πιστεύουμε στην προστιθέμενη αξία των ελεγκτικών μας υπηρεσιών υιοθετώντας μία επιχειρησιακή προσέγγιση σε κάθε ελεγκτικό έργο.
-
Εταιρείες Διαχείρισης Κεφαλαίων
Μέσα από ένα ευρύ φάσμα ολοκληρωμένων συμβουλευτικών υπηρεσιών προσδιορίζουμε τις ανάγκες των πελατών μας και προσφέρουμε λύσεις που μπορούν να εφαρμοστούν άμεσα και αποτελεσματικά.
-
Φορείς Κεντρικής Κυβέρνησης
Η Grant Thornton, αξιοποιώντας τη μακρόχρονη εμπειρία της και την εμπειρία του δικτύου της από την υλοποίηση έργων σε φορείς κεντρικής κυβέρνησης, είναι έτοιμη να αναπτύξει την κατάλληλη ομάδα έργου που θα εργαστεί προκειμένου να προσδιοριστεί η λύση – υπηρεσία εκείνη που θα συμβάλει στην επίτευξη των στόχων που έχουν τεθεί για κάθε φορέα.
-
Δημόσιες Επιχειρήσεις & Οργανισμοί
Το τμήμα Public Sector της Grant Thornton μπορεί να υποστηρίξει τις Δημόσιες Επιχειρήσεις και Οργανισμούς να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις που τίθενται λόγω των σημερινών απαιτήσεων της οικονομίας.
-
Φορείς Τοπικής Αυτοδιοίκησης
Η Grant Thornton προσφέρει ελεγκτικές και συμβουλευτικές υπηρεσίες για την υποστήριξη των φορέων τοπικής αυτοδιοίκησης στην αντιμετώπιση των προκλήσεων.
-
ΕΣΠΑ και Ειδικές Υπηρεσίες Διαχείρισης
Η εξειδικευμένη ομάδα στελεχών της Grant Thornton μπορεί να προσφέρει υπηρεσίες Τεχνικής Βοήθειας κατά το στάδιο του σχεδιασμού, της υλοποίησης, της διοίκησης και του ελέγχου των προγραμμάτων και έργων που διαχειρίζονται οι Ειδικές Υπηρεσίες Διαχείρισης.
-
Φορείς Δημόσιας Υγείας
Η ομάδας στελεχών της Grant Thornton αποτελείται από έμπειρους επαγγελματίες που στόχο έχουν την παροχή ολοκληρωμένων υπηρεσιών σε όλα τα επίπεδα του δημοσίου συστήματος υγείας.
-
Ασφαλιστικά Ταμεία
Tο Τμήμα Public Sector με τα έμπειρα στελέχη που διαθέτει, μπορεί να υποστηρίξει τα ασφαλιστικά ταμεία παρέχοντας τις κατάλληλες ελεγκτικές και συμβουλευτικές υπηρεσίες που θα απαντήσουν στις ανάγκες τους.
-
Ξενοδοχειακές & Τουριστικές Υπηρεσίες
Hotels & tourism services
-
Υπηρεσίες Μεταφορών
Η ομάδα ειδικών της Grant Thornton αποτελείται από ανθρώπους με πολυετή επαγγελματική πείρα στον κλάδο των μεταφορών
-
Τεχνολογία της Πληροφορίας
Τα εξειδικευμένα στελέχη μας προσφέρουν υποστήριξη στην επιχείρησή σας σε κάθε βήμα, σε οποιαδήποτε φάση του κύκλου ζωής της.
-
Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης
Από την αρχή, θα διαπιστώσετε ότι κατανοούμε τις σημερινές και τις μελλοντικές ανάγκες της επιχείρησής σας, χάρη στη δέσμευση και την εμπειρία που έχουμε στον κλάδο των μέσων επικοινωνίας.
-
Τηλεπικοινωνίες
Οι άνθρωποι μας σας προτείνουν τις καλύτερες εμπορικές και ρεαλιστικές λύσεις που ανταποκρίνονται στον πραγματικό κόσμο του κλάδου των τηλεπικοινωνιών.
Η χώρα μας αντιμετωπίζει ένα οξύτατο δημογραφικό πρόβλημα και επίσης μια αυξανόμενη έλλειψη ανειδίκευτου αλλά και εξειδικευμένου εργατικού δυναμικού. Από το 2010, ο πληθυσμός της Ελλάδος μειώνεται σταθερά κάθε χρόνο (περίπου κατά 40.000), παρά τη βελτίωση του προσδόκιμου ζωής. Αν αυτή η τάση συνεχιστεί σε βάθος χρόνου, θα καταλήξουμε με πληθυσμό 7,5 εκατομμυρίων το 2050, έναντι 10,6 εκατομμυρίων σήμερα (η Τουρκία θα έχει πληθυσμό 140 εκατομμυρίων το 2050), μια πολλαπλώς πολύ επικίνδυνη εξέλιξη.
Είμαστε προφανώς αντιμέτωποι με μια σοβαρή απειλή της οποίας τη σημασία οι εκάστοτε κυβερνήσεις έχουν μάλλον υποτιμήσει. Οι κίνδυνοι για τη χώρα είναι μεγάλοι, ιδιαίτερα για τα εθνικά μας συμφέροντα, τις αναπτυξιακές μας δυνατότητες, τη βιωσιμότητα του ασφαλιστικού μας συστήματος και τη μεσοπρόθεσμη ευημερία του τόπου. Ουσιαστικά, διατηρήσιμοι υψηλοί ρυθμοί ανάπτυξης δεν μπορούν να επιτευχθούν μεσοπρόθεσμα με σταθερή μείωση του ενεργού εργατικού δυναμικού.
Η δημογραφική πρόκληση οφείλεται στο ότι οι γεννήσεις ανά γόνιμη γυναίκα έχουν μειωθεί δραματικά, στο 1,2 πρόσφατα, από 2,0 περίπου πριν από 15-20 χρόνια, ένας σημαντικός αριθμός συμπατριωτών μας έφυγαν στο εξωτερικό για απασχόληση την περασμένη δεκαετία, χειροτέρευσαν οι οικονομικές συνθήκες λόγω της ελληνικής οικονομικής κρίσης, αλλάζουν οι οικογενειακές κοινωνικές συνθήκες (π.χ. τεκνοποίηση σε μεγαλύτερη ηλικία, αύξηση διαζυγίων), υπάρχει σοβαρή υστέρηση μέτρων στήριξης της οικογένειας με παιδιά, καθώς και ανεπάρκεια των αναγκαίων δημόσιων και ιδιωτικών κοινωνικών υποδομών.
Η σταθερή πληθυσμιακή συρρίκνωση οδηγεί σε μείωση του διαθέσιμου εργατικού δυναμικού, πρόβλημα το οποίο επαυξάνεται την τρέχουσα περίοδο από τον σοβαρό περιορισμό των μεταναστευτικών ροών, την εφαρμοσμένη κοινωνική πολιτική σε θέματα εργασίας, που οδηγεί σε χαμηλότερη συμμετοχή του ενεργού πληθυσμού στο εργατικό δυναμικό της χώρας, τις πολιτικές για την ανεργία που μάλλον δεν ενθαρρύνουν την απασχόληση, τις πολιτικές βελτίωσης των δεξιοτήτων των εργαζομένων που δεν αντιμετωπίζουν αποτελεσματικά τη διαρθρωτική ανεργία, κυρίως στους νέους και στις γυναίκες, παρότι ξοδεύονται εκατοντάδες εκατομμύρια δημοσίων πόρων, και από το γεγονός ότι ο ευρύτερος δημόσιος τομέας απασχολεί περισσότερο προσωπικό από αυτό που χρειάζεται, ιδιαίτερα τώρα που υλοποιείται επιθετικό πρόγραμμα ψηφιοποίησής του. Χρειάζεται να υλοποιήσουμε πολιτικές επιδότησης της απασχόλησης και όχι στήριξης της ανεργίας.
Στον ευρύτερο δημόσιο τομέα χρειάζεται μια γενναία μεταρρύθμιση που θα απελευθέρωνε παραγωγικούς πόρους. Καθετοποιημένη ψηφιοποίηση και εφαρμογή σύγχρονων τεχνολογιών, κεντροποίηση δραστηριοτήτων (π.χ. προμήθειες), διοικητική και λειτουργική αναδιοργάνωση, συνδυασμός αξιοκρατικών κριτηρίων με σύγχρονα συστήματα αξιολόγησης και υπηρεσιακής εξέλιξης, σύνδεση αμοιβής με παραγωγικότητα, προγράμματα σταδιακής και σχεδιασμένης εσωτερικής μετακίνησης και μετεκπαίδευσης του προσωπικού, ιδιωτικοποιήσεις, συγχωνεύσεις οργανισμών, επιλεκτικό κλείσιμο των κοινωνικά και οικονομικά αναποτελεσματικών δημοσίων φορέων και παροχή κινήτρων για τη μετακίνηση του πλεονάζοντος προσωπικού από τον δημόσιο στον ιδιωτικό τομέα.
Για την αντιμετώπιση της έλλειψης εργατικού δυναμικού, η κυβέρνηση προχώρησε επίσης στην υλοποίηση ενός γενναιόδωρου προγράμματος φορολογικών κινήτρων με στόχο να ενθαρρύνει τον επαναπατρισμό Ελλήνων του εξωτερικού, πρόγραμμα το οποίο δεν φαίνεται να αποδίδει το προσδοκώμενο όφελος. Ποιες είναι οι κύριες αιτίες αυτού του φαινομένου; Κυριαρχούν οι θετικές διαφορές καθαρών αμοιβών υπέρ ξένων χωρών σε σύγκριση με την Ελλάδα, οι καλύτερες προοπτικές εργασιακής εξέλιξης στο εξωτερικό, τα ελληνικά πανεπιστήμια και ο ευρύτερος δημόσιος τομέας δεν προσφέρουν ελκυστικό εργασιακό περιβάλλον και ανταγωνιστικές αμοιβές, τα ερευνητικά κέντρα στη χώρα είναι λίγα, η εγκριτική διαδικασία επαναπατρισμού γραφειοκρατική και η μέση ελληνική επιχείρηση είναι μικρού μεγέθους και οικογενειακής ιδιοκτησίας και διοίκησης, με αποτέλεσμα να μην ενσωματώνει εύκολα στελέχη που έχουν μάθει να εργάζονται σε θεσμικό και συλλογικό εργασιακό περιβάλλον διαχείρισης και λήψης αποφάσεων.
Αλλά κεντρικός πυλώνας αντιμετώπισης του δημογραφικού προβλήματος αποτελεί η υλοποίηση μιας ρηξικέλευθης οικογενειακής, κοινωνικής πολιτικής, με δέσμη κινήτρων και μέτρων στήριξης της ελληνικής οικογένειας, με στόχο να ενθαρρύνουμε τις γεννήσεις. Τέτοιες πρωτοβουλίες θα μπορούσαν να είναι: γενναίες πολυετείς φοροαπαλλαγές και χαμηλότεροι φορολογικοί συντελεστές, μηνιαίες επιδοτήσεις και κίνητρα σε οικογένειες για κάθε νέο παιδί που γεννιέται, σημαντική αύξηση των επιδομάτων τέκνων στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα, εφάπαξ μπόνους για κάθε γέννηση παιδιού, παροχή υπηρεσιών όλων των κοινωνικών ιδιωτικών (επιχειρήσεις) και δημοσίων δικτύων στήριξης της οικογένειας με παιδιά (π.χ. παιδικοί σταθμοί, ιατρική περίθαλψη, εκπαίδευση), καθιέρωση ακόμη πιο ευέλικτων όρων απασχόλησης για τους γονείς με περισσότερα από ένα παιδιά και προτεραιότητα με ευνοϊκούς όρους για τις πολύτεκνες οικογένειες σε θέματα απασχόλησης, εκπαίδευσης και παροχής υπηρεσιών υγείας. Οι επιλογές αυτές έχουν προφανώς κόστος, αλλά το ζήτημα είναι ιδιαιτέρως σοβαρό για το μέλλον της χώρας μας.
Η κυβέρνηση επίσης, στο πλαίσιο της τόνωσης της απασχόλησης και της αναπτυξιακής δυναμικής, έχει διαμορφώσει ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο προσέλκυσης και εγκατάστασης κατοίκων εξωτερικού στην Ελλάδα. Κίνητρα σε φυσικά και νομικά πρόσωπα να επιλέξουν την Ελλάδα ως φορολογική έδρα, προσέλκυσης startup επιχειρήσεων, ξένοι συνταξιούχοι να μετακομίσουν στη χώρα, Ελληνες του εξωτερικού να επιστρέψουν, ξένες εταιρείες και εργαζόμενοι να επιλέξουν την Ελλάδα ως τόπο δραστηριοποίησης και εργασίας, εύποροι κάτοικοι εξωτερικού να εγκαταστήσουν στη χώρα μας γραφεία διαχείρισης της περιουσίας τους και κάτοικοι του εξωτερικού να αποκτήσουν δεύτερη κατοικία στην Ελλάδα, μια εξέλιξη με πολλαπλά οφέλη. Η Ισπανία έχει πάνω από 10 εκατομμύρια κατοίκους εξωτερικού ιδιοκτήτες ακινήτων, ενώ στην Ελλάδα έχουμε σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης του θεσμού. Χρειάζεται σχέδιο με αυστηρούς οικολογικούς κανόνες, μέσω της δημιουργίας οικιστικών συστάδων, ακόμη και σε δημόσια γη, με υποδομές και προγράμματα χρηματοδότησης σε προεπιλεγμένες περιοχές της χώρας, με στόχο την προσέλκυση κατοίκων εξωτερικού να αποκτήσουν σπίτι στην Ελλάδα.
Η αποτελεσματικότητα των παραπάνω μέτρων διαφαίνεται ότι εξελίσσεται ομαλά, αλλά ο βαθμός επιτυχίας είναι ακόμη περιορισμένος. Ισως χρειάζεται μεγαλύτερος χρόνος ωρίμανσης των μέτρων. Υπάρχει δε και αυξανόμενος ανταγωνισμός με αντίστοιχες πρωτοβουλίες από άλλες χώρες, ενώ οι παραπάνω ενέργειες δεν αντιμετωπίζουν το άμεσο καθοριστικό ζήτημα της αυξανόμενης έλλειψης εργατικών χεριών.
Σήμερα χρειαζόμαστε επειγόντως τουλάχιστον 300.000 εργατικά χέρια σε εποχική και μονιμότερη βάση, συνεπώς αποτελεί λύση ανάγκης να διαμορφώσουμε μια σύγχρονη μεταναστευτική πολιτική, βελτιώνοντας τους όρους και την ταχύτητα νομιμοποίησης των παράνομων μεταναστών στην Ελλάδα, συνάπτοντας διακρατικές συμφωνίες για εποχική απασχόληση και προσωρινή διαμονή και προσφέροντας στοχευμένα ισχυρότερα κίνητρα για τη μονιμότερη μετεγκατάσταση στην Ελλάδα οικογενειών και εργαζομένων από φτωχότερες χώρες με χαρακτηριστικά που αφομοιώνονται ευκολότερα από την ελληνική κοινωνία.
Αλλά για την επιτυχή αντιμετώπιση του δημογραφικού προβλήματος απαιτείται να ικανοποιηθούν επίσης δύο κρίσιμες οικονομικές προϋποθέσεις.
Πρώτον, να επικρατήσει στη χώρα οικονομική αισιοδοξία και ισχυρή αναπτυξιακή προοπτική, όπου οι Ελληνες εργαζόμενοι, εντός και εκτός Ελλάδος, αλλά και οι νόμιμοι μετανάστες, θα αισθάνονται μεγαλύτερη σιγουριά για τα μελλοντικά τους εισοδήματα και τις δυνατότητες απασχόλησης, με αποτέλεσμα να αυξηθεί σημαντικά το δυνητικό διαθέσιμο εργατικό δυναμικό.
Δεύτερον, επειδή με βάση τα παραπάνω δημογραφικά δεδομένα το σχετικό κόστος εργασίας θα ακολουθήσει σταθερά ανοδική πορεία τα επόμενα χρόνια, σημαντικό τμήμα των αναγκών σε εργατικό δυναμικό θα πρέπει να υποκατασταθεί από μεγάλες και μικρές εγχώριες και ξένες επενδύσεις εντάσεως κεφαλαίου και τεχνολογίας, ώστε να αυξηθεί σημαντικά η παραγωγικότητα.
Απαιτείται μια άνευ προηγουμένου επενδυτική άνοιξη στην Ελλάδα, στηριζόμενη σε ξένα και εγχώρια κεφάλαια, με τις επενδύσεις ως ποσοστό του ΑΕΠ να κινούνται κοντά στο 25% ετησίως για πολλά χρόνια, μια μεγάλη και δύσκολη πρόκληση για όλους, έναντι 14% που κατεγράφη το 2022, με αντίστοιχο μέσο όρο στην Ευρωζώνη 22%. Χρειάζεται ισχυρή πολιτική βούληση, σχέδιο δράσης και απόλυτα φιλική διάθεση προς την επιχειρηματικότητα και τις επενδύσεις. Σημαντική συνδρομή σε αυτή την κατεύθυνση θα αποτελέσουν οι πόροι του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, το περίφημο RRF, και οι πόροι των ευρωπαϊκών διαρθρωτικών ταμείων, που σε συνδυασμό με την τραπεζική χρηματοδότηση και τα ιδιωτικά κεφάλαια θα μπορούσαν να αθροίσουν το εντυπωσιακό ποσό των 90 δισ. ευρώ την επόμενη πενταετία. Παράλληλα, κρίσιμους παράγοντες επίσης για την αναπτυξιακή δυναμική της χώρας αποτελούν η υλοποίηση των έργων υποδομών, αλλά κυρίως η επενδυτική αφύπνιση των ελληνικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων, που φαίνεται ότι υστερούν σε επενδυτικά σχέδια και χρηματοδότηση. Το μικρό μέγεθος των ελληνικών επιχειρήσεων (μέσος τζίρος 12 εκατ. ευρώ) και ο οικογενειακός τους χαρακτήρας αποτελούν, ενίοτε, τροχοπέδη για την υλοποίηση των αναγκαίων επενδύσεων, του ψηφιακού μετασχηματισμού τους και της επίτευξης μεγαλύτερης οικονομικής εξωστρέφειας, ενώ ο πρόσφατος νόμος των συγχωνεύσεων και εξαγορών επιχειρήσεων είχε πενιχρά αποτελέσματα και πρέπει να επανεξεταστεί σε νέα, ριζοσπαστική βάση.
Εγγραφείτε στις ενημερώσεις μας