-
Deals Services
Η ομάδα Deals Services της Grant Thornton χαρακτηρίζεται από την απαραίτητη εμπειρία και τεχνογνωσία για τον ολοκληρωμένο έλεγχο σε όλα τα στάδια μιας συναλλαγής.
-
Technology
Η Grant Thornton και το τμήμα Technology, μέσω της τεχνογνωσίας και εμπειρίας που διαθέτει, προσφέρει υπηρεσίες που βοηθούν τις επιχειρήσεις να προσαρμοστούν σε ένα μεταβαλλόμενο τεχνολογικό περιβάλλον και να επαναπροσδιορίσουν τον τρόπο λειτουργίας τους.
-
Strategy and Investments
Στο τμήμα του Strategy and Investments προσφέρουμε συμβουλές για τη διαχείριση κεφαλαίων, τον στρατηγικό σχεδιασμό και υπηρεσίες λειτουργικής βελτίωσης.
-
Environmental, Social, Governance, Risk & Compliance
Στο τρέχον επιχειρηματικό και κανονιστικό περιβάλλον, οι επιχειρήσεις φιλοδοξούν να ανταποκριθούν αποτελεσματικά στις απαιτήσεις του σήμερα, και να δημιουργήσουν αξία με βιώσιμους όρους.
-
Audit
Οι ομάδες ελέγχου της Grant Thornton απαρτίζονται από άρτια καταρτισμένα και εξειδικευμένα στελέχη με μεγάλη εμπειρία στον έλεγχο.
-
Business Growth Advisory
Στην Grant Thornton, κατανοούμε τη σημασία της εναρμόνισης της χρηματοοικονομικής πληροφόρησης με τις κανονιστικές αλλαγές και την ανάγκη για ακριβή χρηματοοικονομική πληροφόρηση και συμβουλευτική υποστήριξη.
-
Φορολογία επιχειρήσεων
Οι υπηρεσίες φορολογίας επιχειρήσεων της Grant Thornton παρέχουν συμβουλές και λύσεις σε όλα τα θέματα που πιθανώς να έχει η επιχείρησή σας.
-
Φορολογική συμμόρφωση
Τα στελέχη της φορολογικής συμμόρφωσης εταιρειών διαθέτουν πολυετή εμπειρία, τόσο σε πολυεθνικές όσο και σε μεγάλες εγχώριες εταιρείες όλων των κλάδων δραστηριότητας
-
Διεθνής φορολογία
Η Grant Thornton γνωρίζει ότι οι φορολογικών εξελίξεων προς όφελος της επιχείρησης σας είναι ένας παράγοντας επιτυχίας σε διεθνές επίπεδο.
-
Ενδοομιλικές συναλλαγές
Η Grant Thornton μπορεί να βοηθήσει τόσο για τις εγχώριες, όσο και για τις πολυεθνικές επιχειρήσεις στη λήψη στρατηγικών αποφάσεων, στον σχεδιασμό και στη διαχείριση του κινδύνου.
-
Υποστήριξη σε φορολογικούς ελέγχους
Η Grant Thornton μπορεί να εξασφαλίσει ότι θα είστε προετοιμασμένοι για τους φορολογικούς ελέγχους και πιθανές διαφορές.
-
Private Client Tax Services
Στην Grant Thornton, συνεργαζόμαστε με τους πελάτες μας για να δημιουργήσουμε φορολογική στρατηγική και σωστή τεκμηρίωση κρίσιμων ενεργειών του παρελθόντος με τον "φάκελο υπεράσπισης"
-
Έμμεσοι φόροι
Στην Grant Thornton πιστεύουμε ότι οι συνέπειες των έμμεσων φόρων στις επιχειρηματικές αποφάσεις θα πρέπει να λαμβάνονται εξίσου σοβαρά υπόψη όπως και κάθε άλλο κόστος της επιχείρησης
-
Φορολογική αναδιοργάνωση επιχειρήσεων
Είτε η εταιρεία σας βρίσκεται σε μια περίοδο σημαντικής αναδιάρθρωσης ή αλλαγών στην στρατηγική κατεύθυνση η Grant Thornton Tax είναι η σωστή επιλογή στους φορολογικούς συμβούλους.
-
Προληπτικός φορολογικός έλεγχος επιχειρήσεων (Tax Due Diligence)
Ο προληπτικός φορολογικός έλεγχος μπορεί να βοηθήσει την εταιρία σας να εντοπίσει και να αξιολογήσει όλες τις πιθανές φορολογικές επιπτώσεις που μπορούν να έχουν προκύψει από μια συναλλαγή.
-
Βελτιστοποίηση του παραγωγικού μοντέλου
Ενημερωθείτε σχετικά με την βελτίωση του παραγωγικού μοντέλου της εταιρίας σας με αναδιοργάνωση των παραγωγικών σας δραστηριοτήτων από την Grant Thornton.
-
Υπηρεσίες Διεθνώς Μετακινούμενου Προσωπικού
Η διεθνής κινητικότητα ταλέντων είναι βασικό στοιχείο μιας επιτυχημένης παγκόσμιας επιχείρησης και μαζί της συνοδεύονται από προκλήσεις και κινδύνους, καθώς και ευκαιρίες.
-
Accounting & Tax Compliance Services
Η μεταφορά υποστηρικτικών και περιφερειακών λειτουργιών εκτός εταιρείας και η ανάθεσή τους σε ειδικούς εξωτερικούς συνεργάτες (Business Process Outsourcing) αποτελεί πλέον βέλτιστη πρακτική για τις εταιρείες εκείνες που επιδιώκουν τη μέγιστη δυνατή αποτελεσματικότητα.
-
HR & Payroll services
Η διαχείριση της μισθοδοσίας είναι μία από τις πιο δύσκολες και χρονοβόρες διαδικασίες που αντιμετωπίζει μια εταιρία όταν διαχειρίζεται στοιχεία του προσωπικού της. Οι παρεχόμενες υπηρεσίες μας προσαρμόζονται στις ανάγκες της εκάστοτε εταιρίας, σύμφωνα με το εκάστοτε ασφαλιστικό και εργατικό νομικό πλαίσιο.
-
Τράπεζες
Η αφοσιωμένη ομάδα στην παροχή υπηρεσιών προς τις Τράπεζες και τις εταιρείες κινητών αξιών έχει κατανείμει την εμπειρία της και τους πόρους της με τέτοιο τρόπο ώστε να ανταποκρίνεται έγκαιρα και αποτελεσματικά στις ανάγκες και προσδοκίες των πελατών μας.
-
Ασφαλιστικός Κλάδος
Ως ελεγκτές πιστεύουμε στην προστιθέμενη αξία των ελεγκτικών μας υπηρεσιών υιοθετώντας μία επιχειρησιακή προσέγγιση σε κάθε ελεγκτικό έργο.
-
Εταιρείες Διαχείρισης Κεφαλαίων
Μέσα από ένα ευρύ φάσμα ολοκληρωμένων συμβουλευτικών υπηρεσιών προσδιορίζουμε τις ανάγκες των πελατών μας και προσφέρουμε λύσεις που μπορούν να εφαρμοστούν άμεσα και αποτελεσματικά.
-
Τράπεζες
Η αφοσιωμένη ομάδα στην παροχή υπηρεσιών προς τις Τράπεζες και τις εταιρείες κινητών αξιών έχει κατανείμει την εμπειρία της και τους πόρους της με τέτοιο τρόπο ώστε να ανταποκρίνεται έγκαιρα και αποτελεσματικά στις ανάγκες και προσδοκίες των πελατών μας.
-
Ασφαλιστικός Κλάδος
Ως ελεγκτές πιστεύουμε στην προστιθέμενη αξία των ελεγκτικών μας υπηρεσιών υιοθετώντας μία επιχειρησιακή προσέγγιση σε κάθε ελεγκτικό έργο.
-
Εταιρείες Διαχείρισης Κεφαλαίων
Μέσα από ένα ευρύ φάσμα ολοκληρωμένων συμβουλευτικών υπηρεσιών προσδιορίζουμε τις ανάγκες των πελατών μας και προσφέρουμε λύσεις που μπορούν να εφαρμοστούν άμεσα και αποτελεσματικά.
-
Φορείς Κεντρικής Κυβέρνησης
Η Grant Thornton, αξιοποιώντας τη μακρόχρονη εμπειρία της και την εμπειρία του δικτύου της από την υλοποίηση έργων σε φορείς κεντρικής κυβέρνησης, είναι έτοιμη να αναπτύξει την κατάλληλη ομάδα έργου που θα εργαστεί προκειμένου να προσδιοριστεί η λύση – υπηρεσία εκείνη που θα συμβάλει στην επίτευξη των στόχων που έχουν τεθεί για κάθε φορέα.
-
Δημόσιες Επιχειρήσεις & Οργανισμοί
Το τμήμα Public Sector της Grant Thornton μπορεί να υποστηρίξει τις Δημόσιες Επιχειρήσεις και Οργανισμούς να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις που τίθενται λόγω των σημερινών απαιτήσεων της οικονομίας.
-
Φορείς Τοπικής Αυτοδιοίκησης
Η Grant Thornton προσφέρει ελεγκτικές και συμβουλευτικές υπηρεσίες για την υποστήριξη των φορέων τοπικής αυτοδιοίκησης στην αντιμετώπιση των προκλήσεων.
-
ΕΣΠΑ και Ειδικές Υπηρεσίες Διαχείρισης
Η εξειδικευμένη ομάδα στελεχών της Grant Thornton μπορεί να προσφέρει υπηρεσίες Τεχνικής Βοήθειας κατά το στάδιο του σχεδιασμού, της υλοποίησης, της διοίκησης και του ελέγχου των προγραμμάτων και έργων που διαχειρίζονται οι Ειδικές Υπηρεσίες Διαχείρισης.
-
Φορείς Δημόσιας Υγείας
Η ομάδας στελεχών της Grant Thornton αποτελείται από έμπειρους επαγγελματίες που στόχο έχουν την παροχή ολοκληρωμένων υπηρεσιών σε όλα τα επίπεδα του δημοσίου συστήματος υγείας.
-
Ασφαλιστικά Ταμεία
Tο Τμήμα Public Sector με τα έμπειρα στελέχη που διαθέτει, μπορεί να υποστηρίξει τα ασφαλιστικά ταμεία παρέχοντας τις κατάλληλες ελεγκτικές και συμβουλευτικές υπηρεσίες που θα απαντήσουν στις ανάγκες τους.
-
Ξενοδοχειακές & Τουριστικές Υπηρεσίες
Hotels & tourism services
-
Υπηρεσίες Μεταφορών
Η ομάδα ειδικών της Grant Thornton αποτελείται από ανθρώπους με πολυετή επαγγελματική πείρα στον κλάδο των μεταφορών
-
Τεχνολογία της Πληροφορίας
Τα εξειδικευμένα στελέχη μας προσφέρουν υποστήριξη στην επιχείρησή σας σε κάθε βήμα, σε οποιαδήποτε φάση του κύκλου ζωής της.
-
Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης
Από την αρχή, θα διαπιστώσετε ότι κατανοούμε τις σημερινές και τις μελλοντικές ανάγκες της επιχείρησής σας, χάρη στη δέσμευση και την εμπειρία που έχουμε στον κλάδο των μέσων επικοινωνίας.
-
Τηλεπικοινωνίες
Οι άνθρωποι μας σας προτείνουν τις καλύτερες εμπορικές και ρεαλιστικές λύσεις που ανταποκρίνονται στον πραγματικό κόσμο του κλάδου των τηλεπικοινωνιών.
Η Ευρωπαϊκή Πράσινη συμφωνία (European Green Deal) έχει επιφέρει πλήθος νέων οδηγιών και κανονισμών που αφορούν στα θέματα Εταιρικής Υπευθυνότητας και Βιώσιμης Ανάπτυξης. Η νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ταξινομίας αποτελεί μία από τις πλέον βασικές.
Τι είναι η Ευρωπαϊκή Ταξινομία και πότε μια δραστηριότητα ευθυγραμμίζεται;
Η Ευρωπαϊκή Ταξινομία είναι το επίσημο σύστημα ταξινόμησης δραστηριοτήτων της ΕΕ που μπορούν (υπό ορισμένες προϋποθέσεις) να συμβάλλουν στους περιβαλλοντικούς στόχους της ΕΕ. Μια ευθυγραμμισμένη δραστηριότητα θα πρέπει να πληροί αθροιστικά τα ακόλουθα κριτήρια:
- Συμβάλλει σημαντικά στην επίτευξη ενός ή περισσοτέρων από τους περιβαλλοντικούς στόχους που καθορίζονται στο πλαίσιο της Ταξινομίας,
- Δεν επιβαρύνει σημαντικά κανέναν από τους υπόλοιπους περιβαλλοντικούς στόχους
- Ασκείται σύμφωνα με τις ελάχιστες διασφαλίσεις
- Πληροί τα τεχνικά κριτήρια ελέγχου που σχετίζονται με την δραστηριότητα
Ειδικότερα, θα πρέπει να αξιολογηθούν δυνητικά 6 τεχνικά κριτήρια ελέγχου (1+5):
- 1 κριτήριο σημαντικής συμβολής για τον κύριο περιβαλλοντικό στόχο και
- 5 κριτήρια μη πρόκλησης σημαντικής επιβάρυνσης για να διασφαλιστεί ότι η δραστηριότητα δεν εμποδίζει την επίτευξη των υπόλοιπων στόχων
Αξιολόγηση φυσικών κλιματικών κινδύνων και ευπάθειας (Climate Risk Assessment)
Το κριτήριο της Προσαρμογής στην κλιματική αλλαγή αποτελεί το μοναδικό κοινό κριτήριο για πάνω από το 90% των δραστηριοτήτων που περιλαμβάνονται αυτή τη στιγμή στο πλαίσιο της Ταξινομίας. Σε αυτό, οι εταιρίες καλούνται να ελέγξουν την δραστηριότητα με σκοπό να διαπιστώσουν ποιοι κλιματικοί κίνδυνοι ενδέχεται να επηρεάσουν την εκτέλεσή της. Στη συνέχεια, και εφόσον προσδιοριστούν οι φυσικοί κλιματικοί κίνδυνοι, ζητείται να αξιολογηθεί η σοβαρότητά τους και να σχεδιαστούν/αξιολογηθούν λύσεις προσαρμογής οι οποίες θα μετριάσουν/εξαλείψουν τους κινδύνους αυτούς. Η παραπάνω διαδικασία διενεργείται ήδη σε κάποιο βαθμό από αρκετές εταιρίες για διάφορα είδη κινδύνων. Ωστόσο, προκειμένου να καλύπτεται το κριτήριο της Ταξινομίας, υπάρχουν ορισμένα σημεία τα οποία πρέπει να προσέξουν ιδιαιτέρως οι υπόχρεοι και τα οποία διαφοροποιούνται από οποιαδήποτε άλλη αξιολόγηση κινδύνων διενεργούν αυτή τη στιγμή οι εταιρίες (πλην ελαχίστων εξαιρέσεων).
Αρχικά, σε αντίθεση με τις περισσότερες διαδικασίες αναγνώρισης και διαχείρισης εταιρικών κινδύνων, η αξιολόγηση αυτή θα αφορά όλη τη διάρκεια ζωής της δραστηριότητας. Δεδομένης της υπόθεσης της συνεχιζόμενης δραστηριότητας, αυτό σημαίνει ότι η αξιολόγηση και τα σχετικά μέτρα αντιμετώπισης θα έχουν ορίζοντα δεκαετιών (30, 50, 80 χρόνια, κλπ.). Φυσικά, για να διεξαχθεί μια τέτοια μελέτη θα πρέπει να βασιστεί σε επιστημονικά σενάρια και προβλέψεις για την κατάσταση του κλίματος τόσο σε τοπικό όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο μέχρι το τέλος του 21ου αιώνα. Προς αυτή την κατεύθυνση, η ΕΕ ορίζει ότι οι κλιματικές προβλέψεις στις οποίες θα βασιστούν οι εταιρίες για την αξιολόγηση των κινδύνων θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη τις πλέον προηγμένες επιστημονικές γνώσεις και σενάρια, συμπεριλαμβανομένων μεταξύ άλλων των σεναρίων RCP2.6, RCP4.5, RCP6.0 και RCP8.5 της Διακυβερνητικής Επιτροπής για την Αλλαγή του Κλίματος (IPCC) του Ο.Η.Ε.
Δεύτερον, μια δραστηριότητα μπορεί να περιλαμβάνει πολλαπλά σημεία λειτουργίας (π.χ. διάφορα εργοστάσια παραγωγής). Λαμβάνοντας υπόψη και την υποχρέωση συλλογής στοιχείων από όλες τις δραστηριότητες παγκοσμίως, μια υπόχρεη εταιρία ενδέχεται να καταλήξει με πολλές διαφορετικές παραμέτρους/πηγές κινδύνου προς εξέταση. Ταυτόχρονα, το εύρος των κλιματικών κινδύνων είναι τέτοιο που μπορεί να επηρεάσει το σύνολο των παραγόντων που περιλαμβάνονται σε μια δραστηριότητα, από τις πρώτες ύλες και την προμηθευτική αλυσίδα, μέχρι το προσωπικό που εκτελεί τις εργασίες, τα γεωγραφικά σημεία εκτέλεσης και τη χρησιμότητα του παραγόμενου αποτελέσματος. Οι περισσότερες από αυτές τις επιδράσεις μπορεί να είναι μηδαμινές σε βάθος 5ετίας ή 10ετίας, αλλά εφόσον η αξιολόγηση μπορεί να αφορά χρονικούς ορίζοντες 20+ ετών και λαμβάνοντας υπόψη τη γεωμετρική αύξηση της έντασης των επιδράσεων της κλιματικής αλλαγής στον πλανήτη, ορισμένες από τις υποθέσεις που κάνουμε στο παρόν, θα πρέπει να αναθεωρηθούν, ίσως και να ανατραπούν συνολικά.
Τρίτον, οι «λύσεις προσαρμογής» που αναφέρονται θα πρέπει να είναι σύμφωνες με τον κανόνα της «μη πρόκλησης σημαντικής επιβάρυνσης». Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι δεν θα πρέπει να εμποδίζουν τις προσπάθειες προσαρμογής ή το επίπεδο ανθεκτικότητας άλλων μερών (πχ. της φύσης, της πολιτιστικής κληρονομιάς, λοιπών οικονομικών δραστηριοτήτων, κλπ.). Ο Ευρωπαϊκός κλιματικός νόμος (Κανονισμός (ΕΕ) 2021/1119) ορίζει ότι τα κράτη μέλη πρέπει να θεσπίσουν και να εφαρμόσουν εθνικές στρατηγικές και σχέδια προσαρμογής λαμβάνοντας υπόψη την αντίστοιχη Ευρωπαϊκή στρατηγική. Έτσι, οι υπόχρεοι πρέπει να εξασφαλίζουν ότι οι προτεινόμενες λύσεις συνάδουν με την Εθνική/Ευρωπαϊκή στρατηγική προσαρμογής και τουλάχιστον να μην τις επηρεάζουν αρνητικά. Τέλος, οι λύσεις αυτές θα πρέπει να παρουσιάζονται ως μέρος ενός εμπεριστατωμένου σχεδίου προσαρμογής, το οποίο μεταξύ άλλων θα περιλαμβάνει χρονοδιάγραμμα εφαρμογής των νέων μέτρων και αποδεικτικά εφαρμογής των υφιστάμενων.
Πρότυπα αξιολόγησης κλιματικών κινδύνων
Η Ταξινομία δεν ορίζει κάποιο συγκεκριμένο πρότυπο για την διεξαγωγή της αξιολόγησης και τη διαμόρφωση του αντίστοιχου σχεδίου προσαρμογής. Ωστόσο, υπάρχουν αυτή τη στιγμή ορισμένα πρότυπα που χρησιμοποιούνται ήδη από εταιρίες για αυτές τις διαδικασίες, με τα επικρατέστερα να είναι:
- Task Force on Climate-related Financial Disclosures (TCFD) Recommendations
- ISO 14091:2021 “Adaptation to climate change — Guidelines on vulnerability, impacts and risk assessment”
Το πλαίσιο TCFD είναι προαιρετικό και ενθαρρύνει τις εταιρίες να λάβουν υπόψη τους κινδύνους και τις ευκαιρίες που μπορούν να προκύψουν από την κλιματική αλλαγή. Η δημοσίευση έκθεσης TCFD εκτός από τα γνωστά πλεονεκτήματα όπως η ενίσχυση της εμπιστοσύνης επενδυτών και συνεργατών και της καλύτερης κατανόησης και στρατηγικού σχεδιασμού, έχει το πρόσθετο πλεονέκτημα ότι συνάδει με τα ζητούμενα του κριτηρίου της Ταξινομίας για την Προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή. Εξάλλου, αξίζει να σημειωθεί ότι η ίδια η ΕΕ έχει ενσωματώσει τις συστάσεις της πρωτοβουλίας TCFD μέσω προαιρετικών οδηγιών (2019/C 209/01) που εξέδωσε το 2019 συμπληρωματικά της Οδηγίας NFRD σχετικά με την υποβολή πληροφοριών που αφορούν το κλίμα.
Από την άλλη πλευρά, το ISO 14091:2021 υποστηρίζει τις εταιρίες στο σχεδιασμό και την εκπόνηση αξιολόγησης κλιματικών κινδύνων μέσα από την τυποποιημένη διαδικασία του και το γνώριμο για τις περισσότερες εταιρίες περιβάλλον των πιστοποιήσεων ISO. Στην προκειμένη περίπτωση, η λήψη μέτρων αντιμετώπισης αποτελεί μέρος της επακόλουθης διαδικασίας ελέγχου/πιστοποίησης, όπως και με τα υπόλοιπα ISO.
Δεν θα πρέπει όμως να ξεχνάμε ότι με την έλευση της Οδηγίας CSRD από το οικονομικό έτος 2024 και μετά, η κατάρτιση και δημοσίευση στόχων και στρατηγικών σχεδίων για την κλιματική αλλαγή γίνεται πλέον υποχρεωτική για πολλές εταιρίες. Επομένως, η εξοικείωση με την αξιολόγηση των κλιματικών κινδύνων και της ευπάθειας από νωρίς, μόνο οφέλη θα έχει για τις εταιρίες μελλοντικά και αυτός είναι εν μέρει και ο στόχος της ΕΕ.
Εγγραφείτε στις ενημερώσεις μας