-
Deals Services
Η ομάδα Deals Services της Grant Thornton χαρακτηρίζεται από την απαραίτητη εμπειρία και τεχνογνωσία για τον ολοκληρωμένο έλεγχο σε όλα τα στάδια μιας συναλλαγής.
-
Technology
Η Grant Thornton και το τμήμα Technology, μέσω της τεχνογνωσίας και εμπειρίας που διαθέτει, προσφέρει υπηρεσίες που βοηθούν τις επιχειρήσεις να προσαρμοστούν σε ένα μεταβαλλόμενο τεχνολογικό περιβάλλον και να επαναπροσδιορίσουν τον τρόπο λειτουργίας τους.
-
Strategy and Investments
Στο τμήμα του Strategy and Investments προσφέρουμε συμβουλές για τη διαχείριση κεφαλαίων, τον στρατηγικό σχεδιασμό και υπηρεσίες λειτουργικής βελτίωσης.
-
Environmental, Social, Governance, Risk & Compliance
Στο τρέχον επιχειρηματικό και κανονιστικό περιβάλλον, οι επιχειρήσεις φιλοδοξούν να ανταποκριθούν αποτελεσματικά στις απαιτήσεις του σήμερα, και να δημιουργήσουν αξία με βιώσιμους όρους.
-
Audit
Οι ομάδες ελέγχου της Grant Thornton απαρτίζονται από άρτια καταρτισμένα και εξειδικευμένα στελέχη με μεγάλη εμπειρία στον έλεγχο.
-
Business Growth Advisory
Στην Grant Thornton, κατανοούμε τη σημασία της εναρμόνισης της χρηματοοικονομικής πληροφόρησης με τις κανονιστικές αλλαγές και την ανάγκη για ακριβή χρηματοοικονομική πληροφόρηση και συμβουλευτική υποστήριξη.
-
Φορολογία επιχειρήσεων
Οι υπηρεσίες φορολογίας επιχειρήσεων της Grant Thornton παρέχουν συμβουλές και λύσεις σε όλα τα θέματα που πιθανώς να έχει η επιχείρησή σας.
-
Φορολογική συμμόρφωση
Τα στελέχη της φορολογικής συμμόρφωσης εταιρειών διαθέτουν πολυετή εμπειρία, τόσο σε πολυεθνικές όσο και σε μεγάλες εγχώριες εταιρείες όλων των κλάδων δραστηριότητας
-
Διεθνής φορολογία
Η Grant Thornton γνωρίζει ότι οι φορολογικών εξελίξεων προς όφελος της επιχείρησης σας είναι ένας παράγοντας επιτυχίας σε διεθνές επίπεδο.
-
Ενδοομιλικές συναλλαγές
Η Grant Thornton μπορεί να βοηθήσει τόσο για τις εγχώριες, όσο και για τις πολυεθνικές επιχειρήσεις στη λήψη στρατηγικών αποφάσεων, στον σχεδιασμό και στη διαχείριση του κινδύνου.
-
Υποστήριξη σε φορολογικούς ελέγχους
Η Grant Thornton μπορεί να εξασφαλίσει ότι θα είστε προετοιμασμένοι για τους φορολογικούς ελέγχους και πιθανές διαφορές.
-
Private Client Tax Services
Στην Grant Thornton, συνεργαζόμαστε με τους πελάτες μας για να δημιουργήσουμε φορολογική στρατηγική και σωστή τεκμηρίωση κρίσιμων ενεργειών του παρελθόντος με τον "φάκελο υπεράσπισης"
-
Έμμεσοι φόροι
Στην Grant Thornton πιστεύουμε ότι οι συνέπειες των έμμεσων φόρων στις επιχειρηματικές αποφάσεις θα πρέπει να λαμβάνονται εξίσου σοβαρά υπόψη όπως και κάθε άλλο κόστος της επιχείρησης
-
Φορολογική αναδιοργάνωση επιχειρήσεων
Είτε η εταιρεία σας βρίσκεται σε μια περίοδο σημαντικής αναδιάρθρωσης ή αλλαγών στην στρατηγική κατεύθυνση η Grant Thornton Tax είναι η σωστή επιλογή στους φορολογικούς συμβούλους.
-
Προληπτικός φορολογικός έλεγχος επιχειρήσεων (Tax Due Diligence)
Ο προληπτικός φορολογικός έλεγχος μπορεί να βοηθήσει την εταιρία σας να εντοπίσει και να αξιολογήσει όλες τις πιθανές φορολογικές επιπτώσεις που μπορούν να έχουν προκύψει από μια συναλλαγή.
-
Βελτιστοποίηση του παραγωγικού μοντέλου
Ενημερωθείτε σχετικά με την βελτίωση του παραγωγικού μοντέλου της εταιρίας σας με αναδιοργάνωση των παραγωγικών σας δραστηριοτήτων από την Grant Thornton.
-
Υπηρεσίες Διεθνώς Μετακινούμενου Προσωπικού
Η διεθνής κινητικότητα ταλέντων είναι βασικό στοιχείο μιας επιτυχημένης παγκόσμιας επιχείρησης και μαζί της συνοδεύονται από προκλήσεις και κινδύνους, καθώς και ευκαιρίες.
-
Accounting & Tax Compliance Services
Η μεταφορά υποστηρικτικών και περιφερειακών λειτουργιών εκτός εταιρείας και η ανάθεσή τους σε ειδικούς εξωτερικούς συνεργάτες (Business Process Outsourcing) αποτελεί πλέον βέλτιστη πρακτική για τις εταιρείες εκείνες που επιδιώκουν τη μέγιστη δυνατή αποτελεσματικότητα.
-
HR & Payroll services
Η διαχείριση της μισθοδοσίας είναι μία από τις πιο δύσκολες και χρονοβόρες διαδικασίες που αντιμετωπίζει μια εταιρία όταν διαχειρίζεται στοιχεία του προσωπικού της. Οι παρεχόμενες υπηρεσίες μας προσαρμόζονται στις ανάγκες της εκάστοτε εταιρίας, σύμφωνα με το εκάστοτε ασφαλιστικό και εργατικό νομικό πλαίσιο.
-
Τράπεζες
Η αφοσιωμένη ομάδα στην παροχή υπηρεσιών προς τις Τράπεζες και τις εταιρείες κινητών αξιών έχει κατανείμει την εμπειρία της και τους πόρους της με τέτοιο τρόπο ώστε να ανταποκρίνεται έγκαιρα και αποτελεσματικά στις ανάγκες και προσδοκίες των πελατών μας.
-
Ασφαλιστικός Κλάδος
Ως ελεγκτές πιστεύουμε στην προστιθέμενη αξία των ελεγκτικών μας υπηρεσιών υιοθετώντας μία επιχειρησιακή προσέγγιση σε κάθε ελεγκτικό έργο.
-
Εταιρείες Διαχείρισης Κεφαλαίων
Μέσα από ένα ευρύ φάσμα ολοκληρωμένων συμβουλευτικών υπηρεσιών προσδιορίζουμε τις ανάγκες των πελατών μας και προσφέρουμε λύσεις που μπορούν να εφαρμοστούν άμεσα και αποτελεσματικά.
-
Τράπεζες
Η αφοσιωμένη ομάδα στην παροχή υπηρεσιών προς τις Τράπεζες και τις εταιρείες κινητών αξιών έχει κατανείμει την εμπειρία της και τους πόρους της με τέτοιο τρόπο ώστε να ανταποκρίνεται έγκαιρα και αποτελεσματικά στις ανάγκες και προσδοκίες των πελατών μας.
-
Ασφαλιστικός Κλάδος
Ως ελεγκτές πιστεύουμε στην προστιθέμενη αξία των ελεγκτικών μας υπηρεσιών υιοθετώντας μία επιχειρησιακή προσέγγιση σε κάθε ελεγκτικό έργο.
-
Εταιρείες Διαχείρισης Κεφαλαίων
Μέσα από ένα ευρύ φάσμα ολοκληρωμένων συμβουλευτικών υπηρεσιών προσδιορίζουμε τις ανάγκες των πελατών μας και προσφέρουμε λύσεις που μπορούν να εφαρμοστούν άμεσα και αποτελεσματικά.
-
Φορείς Κεντρικής Κυβέρνησης
Η Grant Thornton, αξιοποιώντας τη μακρόχρονη εμπειρία της και την εμπειρία του δικτύου της από την υλοποίηση έργων σε φορείς κεντρικής κυβέρνησης, είναι έτοιμη να αναπτύξει την κατάλληλη ομάδα έργου που θα εργαστεί προκειμένου να προσδιοριστεί η λύση – υπηρεσία εκείνη που θα συμβάλει στην επίτευξη των στόχων που έχουν τεθεί για κάθε φορέα.
-
Δημόσιες Επιχειρήσεις & Οργανισμοί
Το τμήμα Public Sector της Grant Thornton μπορεί να υποστηρίξει τις Δημόσιες Επιχειρήσεις και Οργανισμούς να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις που τίθενται λόγω των σημερινών απαιτήσεων της οικονομίας.
-
Φορείς Τοπικής Αυτοδιοίκησης
Η Grant Thornton προσφέρει ελεγκτικές και συμβουλευτικές υπηρεσίες για την υποστήριξη των φορέων τοπικής αυτοδιοίκησης στην αντιμετώπιση των προκλήσεων.
-
ΕΣΠΑ και Ειδικές Υπηρεσίες Διαχείρισης
Η εξειδικευμένη ομάδα στελεχών της Grant Thornton μπορεί να προσφέρει υπηρεσίες Τεχνικής Βοήθειας κατά το στάδιο του σχεδιασμού, της υλοποίησης, της διοίκησης και του ελέγχου των προγραμμάτων και έργων που διαχειρίζονται οι Ειδικές Υπηρεσίες Διαχείρισης.
-
Φορείς Δημόσιας Υγείας
Η ομάδας στελεχών της Grant Thornton αποτελείται από έμπειρους επαγγελματίες που στόχο έχουν την παροχή ολοκληρωμένων υπηρεσιών σε όλα τα επίπεδα του δημοσίου συστήματος υγείας.
-
Ασφαλιστικά Ταμεία
Tο Τμήμα Public Sector με τα έμπειρα στελέχη που διαθέτει, μπορεί να υποστηρίξει τα ασφαλιστικά ταμεία παρέχοντας τις κατάλληλες ελεγκτικές και συμβουλευτικές υπηρεσίες που θα απαντήσουν στις ανάγκες τους.
-
Ξενοδοχειακές & Τουριστικές Υπηρεσίες
Hotels & tourism services
-
Υπηρεσίες Μεταφορών
Η ομάδα ειδικών της Grant Thornton αποτελείται από ανθρώπους με πολυετή επαγγελματική πείρα στον κλάδο των μεταφορών
-
Τεχνολογία της Πληροφορίας
Τα εξειδικευμένα στελέχη μας προσφέρουν υποστήριξη στην επιχείρησή σας σε κάθε βήμα, σε οποιαδήποτε φάση του κύκλου ζωής της.
-
Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης
Από την αρχή, θα διαπιστώσετε ότι κατανοούμε τις σημερινές και τις μελλοντικές ανάγκες της επιχείρησής σας, χάρη στη δέσμευση και την εμπειρία που έχουμε στον κλάδο των μέσων επικοινωνίας.
-
Τηλεπικοινωνίες
Οι άνθρωποι μας σας προτείνουν τις καλύτερες εμπορικές και ρεαλιστικές λύσεις που ανταποκρίνονται στον πραγματικό κόσμο του κλάδου των τηλεπικοινωνιών.
Πυλώνας ΙΙ («Pillar II»): Τι είναι;
Τον Οκτώβριο του 2021, περισσότερες από 130 χώρες δεσμεύτηκαν να προχωρήσουν στην εφαρμογή μέτρων ελάχιστης πραγματικής φορολογίας με την επιβολή κατώτατου συντελεστή φορολόγησης 15% σε ομίλους πολυεθνικών επιχειρήσεων και εγχώριους ομίλους μεγάλης κλίμακας, των οποίων τα έσοδα ξεπερνούν τα 750 εκ. ευρώ ετησίως. Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία εντάσσεται στο δεύτερο πυλώνα («Pillar II») που θέσπισε ο Οργανισμός για την Οικονομική Συνεργασία και Ανάπτυξη (ΟΟΣΑ) στο πλαίσιο του προγράμματός του για την πρόληψη της διάβρωσης της φορολογικής βάσης και της μετατόπισης των κερδών («BEPS»). Στόχος των προτεινόμενων αλλαγών είναι αφενός η αντιμετώπιση του φαινομένου μετατόπισης κερδών σε δικαιοδοσίες με χαμηλή φορολόγηση και αφετέρου η αναχαίτιση της μειωτικής τάσης των συντελεστών φορολόγησης στο πλαίσιο του φορολογικού ανταγωνισμού των χωρών με στόχο την προσέλκυση κεφαλαίων («race to the bottom on tax rates»).
Πώς θα υλοποιηθεί;
Ο Πυλώνας 2 αποτελείται από δύο κανόνες που προορίζονται να θεσπιστούν στις εθνικές εγχώριες φορολογικές νομοθεσίες, γνωστοί από κοινού ως παγκόσμιοι κανόνες κατά της διάβρωσης της φορολογικής βάσης («GloBE rules»). Πιο αναλυτικά:
(i) o κανόνας σχετικά με τη συμπερίληψη του εισοδήματος («Income Inclusion Rule») βάσει του οποίου η μητρική οντότητα ενός ομίλου θα καταβάλλει τον συμπληρωματικό φόρο που της αναλογεί για τις αλλοδαπές συνδεδεμένες της που βρίσκονται σε κράτος χαμηλής φορολογίας,
(ii) και επικουρικά, ως μηχανισμός ασφαλείας, ο κανόνας σχετικά με τις πληρωμές που υπόκεινται σε μειωμένη φορολόγηση («Undertaxed Profits Rule»), ο οποίος καταλαμβάνει μέτρα για την άρνηση εκπτώσεων και παρόμοιες δράσεις για την είσπραξη φόρων που δεν καθίστανται εισπρακτέοι μέσω του πρώτου κανόνα.
Συμπληρωματικά και προαιρετικά, τα κράτη μπορούν να θεσπίσουν έναν Εγχώριο Συμπληρωματικό Φόρο στην πηγή («Domestic Minimum Tax»), η εφαρμογή του οποίου θα προηγείται των υπόλοιπων μέτρων που προτείνει ο ΟΟΣΑ και θα διασφαλίζει ότι συμπληρωματικοί φόροι, που διαφορετικά θα καταβάλλονταν στο εξωτερικό, θα εισπράττονται από τη χώρα όπου η θυγατρική οντότητα με χαμηλή φορολόγηση είναι εγκατεστημένη.
Ποιο το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης;
Ο ΟΟΣΑ παραμένει αισιόδοξος ότι τα πρώτα στάδια του Πυλώνα ΙΙ θα έχουν υλοποιηθεί έως και το τέλος του 2023. Αυτό το χρονοδιάγραμμα συγκλίνει και με τις απαιτήσεις της σχετικής Ευρωπαϊκής Οδηγίας για ενσωμάτωσή των μέτρων στην εσωτερική έννομη τάξη των κρατών-μελών μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους. Πολλά κράτη (βλ. κατωτέρω) βρίσκονται ήδη στη διαδικασία θέσπισης των σχετικών μέτρων στην εθνική τους νομοθεσία, με την έναρξη ισχύος των πρώτων μέτρων να αναμένεται ήδη από την αρχή του 2024 (και του 2025 με διαβαθμίσεις).
Παράλληλα, ο ΟΟΣΑ έχει προχωρήσει στην δημοσίευση πλαισίου μεταβατικών κανόνων Ασφαλούς Λιμένα και Περιορισμού Προστίμων («Safe Harbours & Penalty Relief») για την ελάφρυνση των επιχειρήσεων κατά τα πρώτα χρόνια εφαρμογής του Πυλώνα ΙΙ. Τα μεταβατικά μέτρα αναμένεται να έχουν ισχύ για οικονομικά έτη που θα ξεκινούν στις ή πριν τις 31 Δεκεμβρίου 2026 και λήγουν το αργότερο στις 30 Ιουνίου 2028, προβλέποντας, μεταξύ άλλων, προοδευτικούς φορολογικούς συντελεστές από 15 έως και 17% κατά το διάστημα εφαρμογής τους.
Οι εξελίξεις σε άλλα κράτη:
Παρότι το χρονοδιάγραμμα του ΟΟΣΑ είναι πολύ φιλόδοξο και ο χρόνος πραγματικής αποπεράτωσης του παραμένει άγνωστος, τα μέχρι στιγμής δεδομένα αποδεικνύουν ότι ήδη αρκετές χώρες έχουν κάνει σημαντικά βήματα προς την υλοποίηση των μέτρων του Πυλώνα ΙΙ.
Ενδεικτικά αναφέρεται ότι:
- Η Ολλανδία και το Ηνωμένο Βασίλειο έχουν ήδη εισαγάγει σχέδια νόμου για την ενσωμάτωση των μέτρων του Πυλώνα ΙΙ στην εγχώρια έννομη τάξη τους, με την Αυστραλία να ακολουθεί στενά με την προετοιμασία σχεδίου νόμου που αναμένεται εντός του έτους.
- Αντιστοίχως και η Ιρλανδία αναμένεται να έχει ενσωματώσει τις προβλέψεις του Πυλώνα ΙΙ στην εσωτερική της έννομη τάξη έως και το τέλος του έτους, αυξάνοντας πρακτικά τον ισχύοντα φορολογικό της συντελεστή από το 12,5% στο 15% για τις πολυεθνικές. Σημειώνεται, ωστόσο, ότι στην πράξη μόνο μικρή μερίδα των Ιρλανδικών επιχειρήσεων πρόκειται να επηρεαστούν από τα επικείμενα μέτρα, καθώς όμιλοι με παγκόσμιο εισόδημα μικρότερο από 750 εκατομμύρια θα συνεχίσουν να υπάγονται στο συντελεστή του 12,5%.
- Παρομοίως, η Γερμανία έχει ήδη δημοσιεύσει ένα σχέδιο νόμου προς δημόσια διαβούλευση, το οποίο όμως φαίνεται να μην περιορίζεται στο λεκτικό της σχετικής Ευρωπαϊκής Οδηγίας, αλλά έχει συγκεκριμενοποιηθεί στη Γερμανική φορολογική πολιτική, εισάγοντας προβλέψεις όπως η εισαγωγή εγχώριου συμπληρωματικού φόρου για τη συνθήκη όπου συμπληρωματικός φόρος που προκύπτει στο εξωτερικό είναι αποδοτέος στη Γερμανία, αλλά και προβλέποντας πρόστιμα γενικής φύσεως για τη συνθήκη που οι φορολογούμενοι ηθελημένα παραβιάζουν τις φορολογικές τους υποχρεώσεις.
- Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η περίπτωση της Σιγκαπούρης, η εγχώρια οικονομία της οποίας αναμένεται να επηρεαστεί σημαντικά από τα προαναφερθέντα μέτρα αναθεώρησης της φορολογικής πολιτικής, καθώς υπολογίζεται ότι περίπου 1.800 εταιρείες Σιγκαπούρης εμπίπτουν στο εφαρμοστικό πεδίο των μέτρων, όντας μέρη πολυεθνικών ομίλων, των οποίων τα ετήσια ενοποιημένα έσοδα ξεπερνούν τα 750 εκ. ευρώ.
- Στον αντίποδα των ανωτέρω σημειώνεται ότι στις Η.Π.Α. η υιοθέτηση των μέτρων του Πυλώνα ΙΙ φαίνεται να βρίσκεται σε αδιέξοδο, δεδομένων των πρόσφατων νομοθετικών εξελίξεων και την πλειοψηφία των αντίθετων στην εν λόγω φορολογική αναθεώρηση Ρεπουμπλικάνων στην Αμερικάνικη Βουλή των Αντιπροσώπων. Ωστόσο, βάσει πρόσφατης καθοδήγησης του ΟΟΣΑ, το ισχύον νομικό πλαίσιο των Η.Π.Α. για την παγκόσμια φορολόγηση άυλων περιουσιακών στοιχείων, παρότι καθιερώνει φορολογικό συντελεστή μικρότερο του 15%, αντιμετωπίζεται ως ικανοποιητικό για το μεταβατικό διάστημα των προσεχών δύο ετών.
- Παρομοίως, σημειώνεται ότι η Ελλάδα δεν έχει προβεί μέχρι σήμερα στην θέσπιση νομοθετικού πλαισίου για την εφαρμογή των κανόνων του Πυλώνα II, αν και, βάσει των προβλέψεων της Ευρωπαϊκής Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2523, ως κράτος-μέλος υποχρεούται να την ενσωματώσει στην εθνική της έννομη τάξη μέχρι και το τέλος του 2023.
Τι επιφυλάσσει το μέλλον;
Δεδομένων των σημαντικών βημάτων προόδου που έχουν ήδη σημειωθεί σε διάφορες δικαιοδοσίες, με πολλές να εκτιμούν την ενσωμάτωση των μέτρων που προτείνει ο ΟΟΣΑ στην εσωτερική έννομη τάξη τους μέχρι το τέλος του 2023, είναι σημαντικό για τις επηρεαζόμενες επιχειρήσεις να προετοιμαστούν για την εφαρμογή των νέων μέτρων. Παράλληλα, είναι πολύ σημαντικό να παρακολουθούνται στενά οι πιθανές νομοθετικές εξελίξεις οι οποίες μπορεί να επηρεάσουν το διεθνές φορολογικό τοπίο.
Εγγραφείτε στις ενημερώσεις μας