-
Deals Services
Η ομάδα Deals Services της Grant Thornton χαρακτηρίζεται από την απαραίτητη εμπειρία και τεχνογνωσία για τον ολοκληρωμένο έλεγχο σε όλα τα στάδια μιας συναλλαγής.
-
Technology
Η Grant Thornton και το τμήμα Technology, μέσω της τεχνογνωσίας και εμπειρίας που διαθέτει, προσφέρει υπηρεσίες που βοηθούν τις επιχειρήσεις να προσαρμοστούν σε ένα μεταβαλλόμενο τεχνολογικό περιβάλλον και να επαναπροσδιορίσουν τον τρόπο λειτουργίας τους.
-
Strategy and Investments
Στο τμήμα του Strategy and Investments προσφέρουμε συμβουλές για τη διαχείριση κεφαλαίων, τον στρατηγικό σχεδιασμό και υπηρεσίες λειτουργικής βελτίωσης.
-
Environmental, Social, Governance, Risk & Compliance
Στο τρέχον επιχειρηματικό και κανονιστικό περιβάλλον, οι επιχειρήσεις φιλοδοξούν να ανταποκριθούν αποτελεσματικά στις απαιτήσεις του σήμερα, και να δημιουργήσουν αξία με βιώσιμους όρους.
-
Audit
Οι ομάδες ελέγχου της Grant Thornton απαρτίζονται από άρτια καταρτισμένα και εξειδικευμένα στελέχη με μεγάλη εμπειρία στον έλεγχο.
-
Business Growth Advisory
Στην Grant Thornton, κατανοούμε τη σημασία της εναρμόνισης της χρηματοοικονομικής πληροφόρησης με τις κανονιστικές αλλαγές και την ανάγκη για ακριβή χρηματοοικονομική πληροφόρηση και συμβουλευτική υποστήριξη.
-
Φορολογία επιχειρήσεων
Οι υπηρεσίες φορολογίας επιχειρήσεων της Grant Thornton παρέχουν συμβουλές και λύσεις σε όλα τα θέματα που πιθανώς να έχει η επιχείρησή σας.
-
Φορολογική συμμόρφωση
Τα στελέχη της φορολογικής συμμόρφωσης εταιρειών διαθέτουν πολυετή εμπειρία, τόσο σε πολυεθνικές όσο και σε μεγάλες εγχώριες εταιρείες όλων των κλάδων δραστηριότητας
-
Διεθνής φορολογία
Η Grant Thornton γνωρίζει ότι οι φορολογικών εξελίξεων προς όφελος της επιχείρησης σας είναι ένας παράγοντας επιτυχίας σε διεθνές επίπεδο.
-
Ενδοομιλικές συναλλαγές
Η Grant Thornton μπορεί να βοηθήσει τόσο για τις εγχώριες, όσο και για τις πολυεθνικές επιχειρήσεις στη λήψη στρατηγικών αποφάσεων, στον σχεδιασμό και στη διαχείριση του κινδύνου.
-
Υποστήριξη σε φορολογικούς ελέγχους
Η Grant Thornton μπορεί να εξασφαλίσει ότι θα είστε προετοιμασμένοι για τους φορολογικούς ελέγχους και πιθανές διαφορές.
-
Private Client Tax Services
Στην Grant Thornton, συνεργαζόμαστε με τους πελάτες μας για να δημιουργήσουμε φορολογική στρατηγική και σωστή τεκμηρίωση κρίσιμων ενεργειών του παρελθόντος με τον "φάκελο υπεράσπισης"
-
Έμμεσοι φόροι
Στην Grant Thornton πιστεύουμε ότι οι συνέπειες των έμμεσων φόρων στις επιχειρηματικές αποφάσεις θα πρέπει να λαμβάνονται εξίσου σοβαρά υπόψη όπως και κάθε άλλο κόστος της επιχείρησης
-
Φορολογική αναδιοργάνωση επιχειρήσεων
Είτε η εταιρεία σας βρίσκεται σε μια περίοδο σημαντικής αναδιάρθρωσης ή αλλαγών στην στρατηγική κατεύθυνση η Grant Thornton Tax είναι η σωστή επιλογή στους φορολογικούς συμβούλους.
-
Προληπτικός φορολογικός έλεγχος επιχειρήσεων (Tax Due Diligence)
Ο προληπτικός φορολογικός έλεγχος μπορεί να βοηθήσει την εταιρία σας να εντοπίσει και να αξιολογήσει όλες τις πιθανές φορολογικές επιπτώσεις που μπορούν να έχουν προκύψει από μια συναλλαγή.
-
Βελτιστοποίηση του παραγωγικού μοντέλου
Ενημερωθείτε σχετικά με την βελτίωση του παραγωγικού μοντέλου της εταιρίας σας με αναδιοργάνωση των παραγωγικών σας δραστηριοτήτων από την Grant Thornton.
-
Υπηρεσίες Διεθνώς Μετακινούμενου Προσωπικού
Η διεθνής κινητικότητα ταλέντων είναι βασικό στοιχείο μιας επιτυχημένης παγκόσμιας επιχείρησης και μαζί της συνοδεύονται από προκλήσεις και κινδύνους, καθώς και ευκαιρίες.
-
Accounting & Tax Compliance Services
Η μεταφορά υποστηρικτικών και περιφερειακών λειτουργιών εκτός εταιρείας και η ανάθεσή τους σε ειδικούς εξωτερικούς συνεργάτες (Business Process Outsourcing) αποτελεί πλέον βέλτιστη πρακτική για τις εταιρείες εκείνες που επιδιώκουν τη μέγιστη δυνατή αποτελεσματικότητα.
-
HR & Payroll services
Η διαχείριση της μισθοδοσίας είναι μία από τις πιο δύσκολες και χρονοβόρες διαδικασίες που αντιμετωπίζει μια εταιρία όταν διαχειρίζεται στοιχεία του προσωπικού της. Οι παρεχόμενες υπηρεσίες μας προσαρμόζονται στις ανάγκες της εκάστοτε εταιρίας, σύμφωνα με το εκάστοτε ασφαλιστικό και εργατικό νομικό πλαίσιο.
-
Τράπεζες
Η αφοσιωμένη ομάδα στην παροχή υπηρεσιών προς τις Τράπεζες και τις εταιρείες κινητών αξιών έχει κατανείμει την εμπειρία της και τους πόρους της με τέτοιο τρόπο ώστε να ανταποκρίνεται έγκαιρα και αποτελεσματικά στις ανάγκες και προσδοκίες των πελατών μας.
-
Ασφαλιστικός Κλάδος
Ως ελεγκτές πιστεύουμε στην προστιθέμενη αξία των ελεγκτικών μας υπηρεσιών υιοθετώντας μία επιχειρησιακή προσέγγιση σε κάθε ελεγκτικό έργο.
-
Εταιρείες Διαχείρισης Κεφαλαίων
Μέσα από ένα ευρύ φάσμα ολοκληρωμένων συμβουλευτικών υπηρεσιών προσδιορίζουμε τις ανάγκες των πελατών μας και προσφέρουμε λύσεις που μπορούν να εφαρμοστούν άμεσα και αποτελεσματικά.
-
Τράπεζες
Η αφοσιωμένη ομάδα στην παροχή υπηρεσιών προς τις Τράπεζες και τις εταιρείες κινητών αξιών έχει κατανείμει την εμπειρία της και τους πόρους της με τέτοιο τρόπο ώστε να ανταποκρίνεται έγκαιρα και αποτελεσματικά στις ανάγκες και προσδοκίες των πελατών μας.
-
Ασφαλιστικός Κλάδος
Ως ελεγκτές πιστεύουμε στην προστιθέμενη αξία των ελεγκτικών μας υπηρεσιών υιοθετώντας μία επιχειρησιακή προσέγγιση σε κάθε ελεγκτικό έργο.
-
Εταιρείες Διαχείρισης Κεφαλαίων
Μέσα από ένα ευρύ φάσμα ολοκληρωμένων συμβουλευτικών υπηρεσιών προσδιορίζουμε τις ανάγκες των πελατών μας και προσφέρουμε λύσεις που μπορούν να εφαρμοστούν άμεσα και αποτελεσματικά.
-
Φορείς Κεντρικής Κυβέρνησης
Η Grant Thornton, αξιοποιώντας τη μακρόχρονη εμπειρία της και την εμπειρία του δικτύου της από την υλοποίηση έργων σε φορείς κεντρικής κυβέρνησης, είναι έτοιμη να αναπτύξει την κατάλληλη ομάδα έργου που θα εργαστεί προκειμένου να προσδιοριστεί η λύση – υπηρεσία εκείνη που θα συμβάλει στην επίτευξη των στόχων που έχουν τεθεί για κάθε φορέα.
-
Δημόσιες Επιχειρήσεις & Οργανισμοί
Το τμήμα Public Sector της Grant Thornton μπορεί να υποστηρίξει τις Δημόσιες Επιχειρήσεις και Οργανισμούς να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις που τίθενται λόγω των σημερινών απαιτήσεων της οικονομίας.
-
Φορείς Τοπικής Αυτοδιοίκησης
Η Grant Thornton προσφέρει ελεγκτικές και συμβουλευτικές υπηρεσίες για την υποστήριξη των φορέων τοπικής αυτοδιοίκησης στην αντιμετώπιση των προκλήσεων.
-
ΕΣΠΑ και Ειδικές Υπηρεσίες Διαχείρισης
Η εξειδικευμένη ομάδα στελεχών της Grant Thornton μπορεί να προσφέρει υπηρεσίες Τεχνικής Βοήθειας κατά το στάδιο του σχεδιασμού, της υλοποίησης, της διοίκησης και του ελέγχου των προγραμμάτων και έργων που διαχειρίζονται οι Ειδικές Υπηρεσίες Διαχείρισης.
-
Φορείς Δημόσιας Υγείας
Η ομάδας στελεχών της Grant Thornton αποτελείται από έμπειρους επαγγελματίες που στόχο έχουν την παροχή ολοκληρωμένων υπηρεσιών σε όλα τα επίπεδα του δημοσίου συστήματος υγείας.
-
Ασφαλιστικά Ταμεία
Tο Τμήμα Public Sector με τα έμπειρα στελέχη που διαθέτει, μπορεί να υποστηρίξει τα ασφαλιστικά ταμεία παρέχοντας τις κατάλληλες ελεγκτικές και συμβουλευτικές υπηρεσίες που θα απαντήσουν στις ανάγκες τους.
-
Ξενοδοχειακές & Τουριστικές Υπηρεσίες
Hotels & tourism services
-
Υπηρεσίες Μεταφορών
Η ομάδα ειδικών της Grant Thornton αποτελείται από ανθρώπους με πολυετή επαγγελματική πείρα στον κλάδο των μεταφορών
-
Τεχνολογία της Πληροφορίας
Τα εξειδικευμένα στελέχη μας προσφέρουν υποστήριξη στην επιχείρησή σας σε κάθε βήμα, σε οποιαδήποτε φάση του κύκλου ζωής της.
-
Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης
Από την αρχή, θα διαπιστώσετε ότι κατανοούμε τις σημερινές και τις μελλοντικές ανάγκες της επιχείρησής σας, χάρη στη δέσμευση και την εμπειρία που έχουμε στον κλάδο των μέσων επικοινωνίας.
-
Τηλεπικοινωνίες
Οι άνθρωποι μας σας προτείνουν τις καλύτερες εμπορικές και ρεαλιστικές λύσεις που ανταποκρίνονται στον πραγματικό κόσμο του κλάδου των τηλεπικοινωνιών.
Αναφορικά με την προσαρμογή στα νέα δεδομένα υλοποίησης του ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ και με βάση όσα έχουν γίνει γνωστά από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, σας ενημερώνουμε αναλυτικά για την εφαρμογή της δεύτερης φάσης της Ψηφιακής Οργάνωση του Χρόνου Εργασίας (Β’ Φάση- Υπο φάση Ι) καθώς και για τα νεότερα δεδομένα όσον αφορά την επικείμενη ένταξη του συνόλου των επιχειρήσεων στην Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας (Β’ Φάση- Υπο φάση ΙΙ).
Πιο συγκεκριμένα, θα πρέπει να λάβετε υπόψη τα εξής:
Α. Για την Ψηφιακή Οργάνωση του Χρόνου Εργασίας (Β’ Φάση- Υπο φάση Ι)
- Από την 01/11/2022 έχει ξεκινήσει η απογραφική διαδικασία του Ψηφιακού Ωραρίου Απασχόλησης από όλες τις επιχειρήσεις – εργοδότες που απασχολούν εργαζόμενους μισθωτής εξαρτημένης εργασίας (συμπεριλαμβανόμενου και του δανειζόμενου προσωπικού). Με αυτή τη διαδικασία ο εργοδότης δηλώνει για κάθε εργαζόμενο τα γενικά στοιχεία εργασιακής σχέσης που αφορούν το χρόνο εργασίας και επίσης δηλώνει το συγκεκριμένο ωράριο απασχόλησης σε ψηφιακή μορφή. Η απογραφή των εργαζόμενων μπορεί να είτε γίνει σταδιακά (π.χ. για κάθε παράρτημα), είτε άπαξ για το σύνολο των εργαζομένων της επιχείρησης.
- Η απογραφή του συνόλου των εργαζομένων της επιχείρησης στο Ψηφιακό Ωράριο θα πρέπει υποχρεωτικά να έχει ολοκληρωθεί για το σύνολο του προσωπικού μέχρι τις 30/11/2022.
- Μετά την ένταξη εργαζόμενου στην Ψηφιακή Οργάνωση Χρόνου Εργασίας και σε κάθε περίπτωση από την 01/12/2022 και εφεξής, η υποχρέωση παρακολούθησης του ωραρίου εργασίας των εργαζομένων στο Π.Σ. Εργάνη για αλλαγές στο ωράριο, έκτακτες τροποποιήσεις ωραρίου αλλά και για τις πάσης φύσεως άδειες θα γίνεται με τη νέα διαδικασία Ψηφιακής Οργάνωσης του Χρόνου Εργασίας.
- Ταυτόχρονα, με την απογραφή του προσωπικού και σε κάθε περίπτωση από την 01/12/2022, θα καταργηθεί η διαδικασία υποβολής Ε4 – Συμπληρωματικός Ωραρίου και δεν θα επιτρέπεται να συμπληρωθεί ωράριο για τον εργαζόμενο με άλλον Πίνακα Προσωπικού Ε4.
- Ειδικά, όσον αφορά τις παντός είδους νόμιμες άδειες και απουσίες, αυτές θα πρέπει να γνωστοποιούνται στο ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ εντός του πρώτου δεκαημέρου του επομένου μηνός από τον μήνα της λήψη τους.
- Διατηρείται η υφιστάμενη διαδικασία στο ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ για την υποβολή/προδήλωση των Υπερωριών πριν από την έναρξη πραγματοποίησής τους (με το ισχύον έντυπο Ε8).
Σημεία τα οποία χρήζουν προσοχής:
- Η απογραφική διαδικασία του Ψηφιακού Ωραρίου Απασχόλησης είναι ανεξάρτητη από την υποχρέωση ηλεκτρονικής υποβολής των ΕΤΗΣΙΩΝ ΠΙΝΑΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ [έντυπο Ε4 (Ετήσιος/Ετήσιος Συμπληρωματικός Πίνακας Προσωπικού) στο ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ εντός των νόμιμων προθεσμιών]. Η εν λόγω προθεσμία έχει παραταθεί έως τις 11/11/2022.
- Και στο Ψηφιακό Ωράριο τυχόν αλλαγή ή τροποποίηση του ωραρίου θα πρέπει να πραγματοποιείται πριν την έναρξη της τελευταίας δήλωσης της ψηφιακής οργάνωσης του χρόνου εργασίας και σε κάθε περίπτωση πριν την ανάληψη της εργασίας από τον εργαζόμενο. Δεν θα προβλέπεται η δυνατότητα εκπρόθεσμης υποβολής τροποποίησης ωραρίου.
- Παράλειψη υποχρέωσης εργοδότη να προβεί στην απογραφική διαδικασία της ψηφιακής οργάνωσης χρόνου εργασίας στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ για το σύνολο των εργαζομένων του μέχρι τις 30/11/2022, συνιστά παράβαση «πολλή υψηλής» βαρύτητας και συνεπάγεται κυρώσεις οι οποίες διαμορφώνονται αναλόγως του μεγέθους της επιχείρησης.
Β. Για την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας (Β’ Φάση- Υπο φάση ΙΙ)
- Όσον αφορά την υπαγωγή της κάθε επιχείρησης/εργοδότη στον Μηχανισμό της Κάρτας Εργασίας, αυτή θα πραγματοποιηθεί σταδιακά ανά κλάδο οικονομικής δραστηριότητος ή/και ανά πλήθος εργαζομένων που απασχολούν. Σχετικές αποφάσεις, ενημερώσεις, ανακοινώσεις θα αναφέρονται στους κλάδους, στις προθεσμίες και στις λοιπές λεπτομέρειες υπαγωγής στον Μηχανισμό της Κάρτας Εργασίας.
- Συνεπώς, η ολοκλήρωση της Ψηφιακής Οργάνωσης του Χρόνου Εργασίας δεν συνεπάγεται την αυτόματη υποχρέωση της εφαρμογής της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας. Αντίστροφα, το γεγονός ότι μία επιχείρηση δεν έχει υπαχθεί ακόμα στην ψηφιακή κάρτα εργασίας δεν επηρεάζει σε καμία περίπτωση την υποχρέωση απογραφής και εφαρμογής του Ψηφιακού Ωραρίου Απασχόλησης από 01/12/2022.
- Η ψηφιακή κάρτα, ανάλογα με την επικείμενη εφαρμογή της ανά κλάδο, θα αποτελεί την εργασιακή ταυτότητα του κάθε εργαζόμενου, η οποία θα περιλαμβάνει την ώρα έναρξης και λήξης της εργασίας του, τα ατομικά του στοιχεία (ονοματεπώνυμο, ΑΦΜ) και το μοναδικό ατομικό qr code, έτσι ώστε καθημερινά να αποτυπώνονται τα πραγματικά «χτυπήματα» της ώρας έναρξης και ώρας λήξης της εργασίας του.
- Την ευθύνη για την εφαρμογή και την ορθή χρήση της ψηφιακής κάρτας θα την έχει αποκλειστικά ο εργοδότης.
- Η ψηφιακή κάρτα εργασίας αναμένεται να εφαρμοστεί για το σύνολο των εργαζομένων της επιχείρησης που απασχολούνται στην επιχείρηση με φυσική παρουσία.
Σημεία τα οποία χρήζουν προσοχής:
Το ύψος των προστίμων που αφορούν στη μη ορθή εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας έχουν ήδη θεσπιστεί και έχουν ως εξής:
- 10.500,00 € ανά θιγόμενο εργαζόμενο, στην περίπτωση που δεν έχει ενεργοποιηθεί η ψηφιακή κάρτα εργασίας.
- 3.000,00 € ανά θιγόμενο εργαζόμενο, για υποβολή στοιχείων της ψηφιακής κάρτας που τελούν σε απόκλιση με την πραγματική έναρξη ή την πραγματική λήξη της απασχόλησης.
- 3.000,00 € ανά θιγόμενο εργαζόμενο για μη υποβολή στοιχείων της ψηφιακής κάρτας για την πραγματική έναρξη ή την πραγματική λήξη της απασχόλησης.
- 4.000,00 € σε περίπτωση κατά την οποία δεν τηρηθεί το χρονικό διάστημα 10 ετών της διατήρησης των στοιχείων στο σύστημα μέτρησης και εφόσον παρεμποδίζεται ο έλεγχος και η επαλήθευση οικονομικών απαιτήσεων εργαζομένου σε εν γένει εργατική διαφορά.
Με βάση τα όσα ίσχυσαν κατά την Α’ Φάση εφαρμογής της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας (σε Τράπεζες και Supermarket), η επιβολή των ανωτέρω προστίμων αναμένεται να ξεκινήσει μετά την παρέλευση διμήνου από την ημερομηνία υποχρεωτικής ένταξης στην κάρτα ανά κλάδο. Ωστόσο, για το ζήτημα αυτό δεν υπάρχουν επί του παρόντος επίσημες ανακοινώσεις.
Εγγραφείτε στις ενημερώσεις μας