-
Deals Services
Η ομάδα Deals Services της Grant Thornton χαρακτηρίζεται από την απαραίτητη εμπειρία και τεχνογνωσία για τον ολοκληρωμένο έλεγχο σε όλα τα στάδια μιας συναλλαγής.
-
Technology
Η Grant Thornton και το τμήμα Technology, μέσω της τεχνογνωσίας και εμπειρίας που διαθέτει, προσφέρει υπηρεσίες που βοηθούν τις επιχειρήσεις να προσαρμοστούν σε ένα μεταβαλλόμενο τεχνολογικό περιβάλλον και να επαναπροσδιορίσουν τον τρόπο λειτουργίας τους.
-
Strategy and Investments
Στο τμήμα του Strategy and Investments προσφέρουμε συμβουλές για τη διαχείριση κεφαλαίων, τον στρατηγικό σχεδιασμό και υπηρεσίες λειτουργικής βελτίωσης.
-
Environmental, Social, Governance, Risk & Compliance
Στο τρέχον επιχειρηματικό και κανονιστικό περιβάλλον, οι επιχειρήσεις φιλοδοξούν να ανταποκριθούν αποτελεσματικά στις απαιτήσεις του σήμερα, και να δημιουργήσουν αξία με βιώσιμους όρους.
-
Audit
Οι ομάδες ελέγχου της Grant Thornton απαρτίζονται από άρτια καταρτισμένα και εξειδικευμένα στελέχη με μεγάλη εμπειρία στον έλεγχο.
-
Business Growth Advisory
Στην Grant Thornton, κατανοούμε τη σημασία της εναρμόνισης της χρηματοοικονομικής πληροφόρησης με τις κανονιστικές αλλαγές και την ανάγκη για ακριβή χρηματοοικονομική πληροφόρηση και συμβουλευτική υποστήριξη.
-
Φορολογία επιχειρήσεων
Οι υπηρεσίες φορολογίας επιχειρήσεων της Grant Thornton παρέχουν συμβουλές και λύσεις σε όλα τα θέματα που πιθανώς να έχει η επιχείρησή σας.
-
Φορολογική συμμόρφωση
Τα στελέχη της φορολογικής συμμόρφωσης εταιρειών διαθέτουν πολυετή εμπειρία, τόσο σε πολυεθνικές όσο και σε μεγάλες εγχώριες εταιρείες όλων των κλάδων δραστηριότητας
-
Διεθνής φορολογία
Η Grant Thornton γνωρίζει ότι οι φορολογικών εξελίξεων προς όφελος της επιχείρησης σας είναι ένας παράγοντας επιτυχίας σε διεθνές επίπεδο.
-
Ενδοομιλικές συναλλαγές
Η Grant Thornton μπορεί να βοηθήσει τόσο για τις εγχώριες, όσο και για τις πολυεθνικές επιχειρήσεις στη λήψη στρατηγικών αποφάσεων, στον σχεδιασμό και στη διαχείριση του κινδύνου.
-
Υποστήριξη σε φορολογικούς ελέγχους
Η Grant Thornton μπορεί να εξασφαλίσει ότι θα είστε προετοιμασμένοι για τους φορολογικούς ελέγχους και πιθανές διαφορές.
-
Private Client Tax Services
Στην Grant Thornton, συνεργαζόμαστε με τους πελάτες μας για να δημιουργήσουμε φορολογική στρατηγική και σωστή τεκμηρίωση κρίσιμων ενεργειών του παρελθόντος με τον "φάκελο υπεράσπισης"
-
Έμμεσοι φόροι
Στην Grant Thornton πιστεύουμε ότι οι συνέπειες των έμμεσων φόρων στις επιχειρηματικές αποφάσεις θα πρέπει να λαμβάνονται εξίσου σοβαρά υπόψη όπως και κάθε άλλο κόστος της επιχείρησης
-
Φορολογική αναδιοργάνωση επιχειρήσεων
Είτε η εταιρεία σας βρίσκεται σε μια περίοδο σημαντικής αναδιάρθρωσης ή αλλαγών στην στρατηγική κατεύθυνση η Grant Thornton Tax είναι η σωστή επιλογή στους φορολογικούς συμβούλους.
-
Προληπτικός φορολογικός έλεγχος επιχειρήσεων (Tax Due Diligence)
Ο προληπτικός φορολογικός έλεγχος μπορεί να βοηθήσει την εταιρία σας να εντοπίσει και να αξιολογήσει όλες τις πιθανές φορολογικές επιπτώσεις που μπορούν να έχουν προκύψει από μια συναλλαγή.
-
Βελτιστοποίηση του παραγωγικού μοντέλου
Ενημερωθείτε σχετικά με την βελτίωση του παραγωγικού μοντέλου της εταιρίας σας με αναδιοργάνωση των παραγωγικών σας δραστηριοτήτων από την Grant Thornton.
-
Υπηρεσίες Διεθνώς Μετακινούμενου Προσωπικού
Η διεθνής κινητικότητα ταλέντων είναι βασικό στοιχείο μιας επιτυχημένης παγκόσμιας επιχείρησης και μαζί της συνοδεύονται από προκλήσεις και κινδύνους, καθώς και ευκαιρίες.
-
Accounting & Tax Compliance Services
Η μεταφορά υποστηρικτικών και περιφερειακών λειτουργιών εκτός εταιρείας και η ανάθεσή τους σε ειδικούς εξωτερικούς συνεργάτες (Business Process Outsourcing) αποτελεί πλέον βέλτιστη πρακτική για τις εταιρείες εκείνες που επιδιώκουν τη μέγιστη δυνατή αποτελεσματικότητα.
-
HR & Payroll services
Η διαχείριση της μισθοδοσίας είναι μία από τις πιο δύσκολες και χρονοβόρες διαδικασίες που αντιμετωπίζει μια εταιρία όταν διαχειρίζεται στοιχεία του προσωπικού της. Οι παρεχόμενες υπηρεσίες μας προσαρμόζονται στις ανάγκες της εκάστοτε εταιρίας, σύμφωνα με το εκάστοτε ασφαλιστικό και εργατικό νομικό πλαίσιο.
-
Τράπεζες
Η αφοσιωμένη ομάδα στην παροχή υπηρεσιών προς τις Τράπεζες και τις εταιρείες κινητών αξιών έχει κατανείμει την εμπειρία της και τους πόρους της με τέτοιο τρόπο ώστε να ανταποκρίνεται έγκαιρα και αποτελεσματικά στις ανάγκες και προσδοκίες των πελατών μας.
-
Ασφαλιστικός Κλάδος
Ως ελεγκτές πιστεύουμε στην προστιθέμενη αξία των ελεγκτικών μας υπηρεσιών υιοθετώντας μία επιχειρησιακή προσέγγιση σε κάθε ελεγκτικό έργο.
-
Εταιρείες Διαχείρισης Κεφαλαίων
Μέσα από ένα ευρύ φάσμα ολοκληρωμένων συμβουλευτικών υπηρεσιών προσδιορίζουμε τις ανάγκες των πελατών μας και προσφέρουμε λύσεις που μπορούν να εφαρμοστούν άμεσα και αποτελεσματικά.
-
Τράπεζες
Η αφοσιωμένη ομάδα στην παροχή υπηρεσιών προς τις Τράπεζες και τις εταιρείες κινητών αξιών έχει κατανείμει την εμπειρία της και τους πόρους της με τέτοιο τρόπο ώστε να ανταποκρίνεται έγκαιρα και αποτελεσματικά στις ανάγκες και προσδοκίες των πελατών μας.
-
Ασφαλιστικός Κλάδος
Ως ελεγκτές πιστεύουμε στην προστιθέμενη αξία των ελεγκτικών μας υπηρεσιών υιοθετώντας μία επιχειρησιακή προσέγγιση σε κάθε ελεγκτικό έργο.
-
Εταιρείες Διαχείρισης Κεφαλαίων
Μέσα από ένα ευρύ φάσμα ολοκληρωμένων συμβουλευτικών υπηρεσιών προσδιορίζουμε τις ανάγκες των πελατών μας και προσφέρουμε λύσεις που μπορούν να εφαρμοστούν άμεσα και αποτελεσματικά.
-
Φορείς Κεντρικής Κυβέρνησης
Η Grant Thornton, αξιοποιώντας τη μακρόχρονη εμπειρία της και την εμπειρία του δικτύου της από την υλοποίηση έργων σε φορείς κεντρικής κυβέρνησης, είναι έτοιμη να αναπτύξει την κατάλληλη ομάδα έργου που θα εργαστεί προκειμένου να προσδιοριστεί η λύση – υπηρεσία εκείνη που θα συμβάλει στην επίτευξη των στόχων που έχουν τεθεί για κάθε φορέα.
-
Δημόσιες Επιχειρήσεις & Οργανισμοί
Το τμήμα Public Sector της Grant Thornton μπορεί να υποστηρίξει τις Δημόσιες Επιχειρήσεις και Οργανισμούς να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις που τίθενται λόγω των σημερινών απαιτήσεων της οικονομίας.
-
Φορείς Τοπικής Αυτοδιοίκησης
Η Grant Thornton προσφέρει ελεγκτικές και συμβουλευτικές υπηρεσίες για την υποστήριξη των φορέων τοπικής αυτοδιοίκησης στην αντιμετώπιση των προκλήσεων.
-
ΕΣΠΑ και Ειδικές Υπηρεσίες Διαχείρισης
Η εξειδικευμένη ομάδα στελεχών της Grant Thornton μπορεί να προσφέρει υπηρεσίες Τεχνικής Βοήθειας κατά το στάδιο του σχεδιασμού, της υλοποίησης, της διοίκησης και του ελέγχου των προγραμμάτων και έργων που διαχειρίζονται οι Ειδικές Υπηρεσίες Διαχείρισης.
-
Φορείς Δημόσιας Υγείας
Η ομάδας στελεχών της Grant Thornton αποτελείται από έμπειρους επαγγελματίες που στόχο έχουν την παροχή ολοκληρωμένων υπηρεσιών σε όλα τα επίπεδα του δημοσίου συστήματος υγείας.
-
Ασφαλιστικά Ταμεία
Tο Τμήμα Public Sector με τα έμπειρα στελέχη που διαθέτει, μπορεί να υποστηρίξει τα ασφαλιστικά ταμεία παρέχοντας τις κατάλληλες ελεγκτικές και συμβουλευτικές υπηρεσίες που θα απαντήσουν στις ανάγκες τους.
-
Ξενοδοχειακές & Τουριστικές Υπηρεσίες
Hotels & tourism services
-
Υπηρεσίες Μεταφορών
Η ομάδα ειδικών της Grant Thornton αποτελείται από ανθρώπους με πολυετή επαγγελματική πείρα στον κλάδο των μεταφορών
-
Τεχνολογία της Πληροφορίας
Τα εξειδικευμένα στελέχη μας προσφέρουν υποστήριξη στην επιχείρησή σας σε κάθε βήμα, σε οποιαδήποτε φάση του κύκλου ζωής της.
-
Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης
Από την αρχή, θα διαπιστώσετε ότι κατανοούμε τις σημερινές και τις μελλοντικές ανάγκες της επιχείρησής σας, χάρη στη δέσμευση και την εμπειρία που έχουμε στον κλάδο των μέσων επικοινωνίας.
-
Τηλεπικοινωνίες
Οι άνθρωποι μας σας προτείνουν τις καλύτερες εμπορικές και ρεαλιστικές λύσεις που ανταποκρίνονται στον πραγματικό κόσμο του κλάδου των τηλεπικοινωνιών.
Η ελληνική οικονομία και κοινωνία ξεπέρασαν με μεγάλο κοινωνικό και οικονομικό κόστος την ελληνική κρίση της περασμένης δεκαετίας. Υπό την πίεση της πτώχευσης και των μνημονίων, επιβλήθηκαν αναγκαίες μεταρρυθμίσεις και αποκαταστάθηκε η δημοσιονομική σταθερότητα και η εξωτερική ισορροπία στο ισοζύγιο πληρωμών, με μέτρα που πόνεσαν και δίχασαν την κοινωνία.
Η ελληνική κρίση άφησε, όμως, πίσω της τέσσερις μεγάλες προκλήσεις που αποτελούν ακόμα και σήμερα αναπτυξιακά βαρίδια: α) τεράστιο δημόσιο χρέος, μέχρι πέρυσι κοντά στο 200% του ΑΕΠ, β) σημαντικό ύψος μη εξυπηρετούμενων δανείων που μετά δέκα χρόνια κρίσης παραμένει κοντά στα 100 δισ. ευρώ, γ) πολύ μεγάλο αποταμιευτικό και επενδυτικό κενό, μια επενδυτική υστέρηση ύψους 100 δισ. ευρώ περίπου την τελευταία δωδεκαετία και τέλος, δ) κρίσιμη καθυστέρηση στον τεχνολογικό εκσυγχρονισμό και την ψηφιοποίηση, τόσο του ιδιωτικού όσο και του δημόσιου τομέα της οικονομίας. Την ίδια περίοδο, το δημογραφικό πρόβλημα της χώρας χειροτέρευσε ταχύτατα, υπονομεύοντας τη μεσοπρόθεσμη αναπτυξιακή δυναμική της, οι ξένες επενδύσεις είχαν συρρικνωθεί σημαντικά μέχρι πρόσφατα, η παραγωγικότητα παρέμεινε σε χαμηλά επίπεδα, δεσμεύοντας τη χώρα σε αναπτυξιακή στασιμότητα και η περιβαλλοντολογική πρόκληση καθιστούσε αναγκαίες μεγάλες επενδύσεις σε ανανεώσιμες και άλλες φιλικές προς το περιβάλλον πηγές ενέργειας.
Ομως, η χώρα είχε μπει τα τελευταία χρόνια σε σταθερή αναπτυξιακή τροχιά, με τη σημερινή κυβέρνηση να δίνει σημαντική προτεραιότητα στο να δημιουργηθούν συνθήκες διατηρήσιμης αναπτυξιακής ορμής, να απελευθερώσει δηλαδή τις παραγωγικές δυναμικές του τόπου.
Ατυχώς, η χώρα βρέθηκε αντιμέτωπη με την πρωτοφανή παγκόσμια υγειονομική κρίση COVID-19 και πιο πρόσφατα με τη ρωσο-ουκρανική σύγκρουση που άλλαξαν δραματικά τα δεδομένα και τις προτεραιότητες της οικονομικής πολιτικής στην Ελλάδα και παγκοσμίως.
Για την αντιμετώπιση της υγειονομικής κρίσης σημειώθηκε μια άνευ προηγούμενου χαλάρωση της νομισματικής πολιτικής, με μηδενικά επιτόκια και σημαντικές ενέσεις ρευστότητας από τις κυριότερες κεντρικές τράπεζες του κόσμου, ύψους ρεκόρ 30 τρισ. δολαρίων περίπου. Παράλληλα, τα δημοσιονομικά πακέτα στήριξης των οικονομιών, των επιχειρήσεων και των νοικοκυριών ξεπέρασαν σε πολλές χώρες και στην Ελλάδα τις 25 ποσοστιαίες μονάδες του ΑΕΠ, μια πρωτοφανής δημοσιονομική χαλάρωση.
Οι παραπάνω επιλογές πολιτικής έβαλαν τις βάσεις για μια πληθωριστική έκρηξη στην παγκόσμια οικονομία, που πυροδοτήθηκε και επιταχύνθηκε καταλυτικά από τη ρωσο-ουκρανική κρίση. Σημειώθηκε δραματική αύξηση του κόστους ενέργειας και πρώτων υλών, που πέρασε εν μέρει και στους άλλους κλάδους της οικονομίας, καθώς και σοβαρή διαταραχή της παγκόσμιας παραγωγικής και εφοδιαστικής αλυσίδας. Αποτέλεσμα, η πρωτοφανής επιτάχυνση του πληθωρισμού παγκοσμίως, ο οποίος απέκτησε επικίνδυνη δυναμική.
Για την αντιμετώπιση της πληθωριστικής έκρηξης, οι κεντρικές τράπεζες υποχρεώθηκαν σε επιθετικές και εμπροσθοβαρείς αυξήσεις επιτοκίων το 2022, που θα συνεχιστούν και το 2023, το δε δολάριο ανατιμήθηκε σημαντικά, επιδεινώνοντας τα πρόβλημα υπερχρέωσης κυρίως των αναπτυσσόμενων χωρών. Αποτέλεσμα, η απειλή της ύφεσης να πλανάται κυρίως πάνω από τις αναπτυγμένες οικονομίες.
Η Ελλάδα ξεχώρισε για τις αναπτυξιακές της επιδόσεις το 2022, σε σύγκριση με τις υπόλοιπες χώρες της ευρωζώνης, αλλά οι συνθήκες για το 2023 θα είναι εξαιρετικά πιο δύσκολες.
Σ’ αυτή την κρίσιμη φάση, οι επιλογές οικονομικής πολιτικής είναι καθοριστικές για το μέλλον της χώρας μας.
Πρώτη καθοριστική επιλογή πολιτικής αποτελεί η διατήρηση της δημοσιονομικής ισορροπίας και της πολιτικής σταθερότητας. Ο πληθωρισμός και η σημαντική αύξηση του ονομαστικού ΑΕΠ οδηγούν σε καθοριστική αποκλιμάκωση του δημόσιου χρέος ως ποσοστού του ΑΕΠ (εκτιμάται ότι θα περιοριστεί στο 163% του ΑΕΠ το 2023). Αυτή η θετική εξέλιξη, θείο δώρο για τους υπερ-δανεισμένους, πρέπει να αξιοποιηθεί σωστά με την παράλληλη εφαρμογή συνετής και ισορροπημένης δημοσιονομικής πολιτικής. Στόχος η ενίσχυση της αξιοπιστίας της χώρας και της εμπιστοσύνης των αγορών. Δεν έχουμε πολλά δημοσιονομικά περιθώρια για σπατάλες και χρηματοδότηση λαϊκίστικων υποσχέσεων, αλλά μόνο για την ανάληψη στοχευμένων μέτρων στήριξης όσων ζημιώθηκαν από την κρίση και έχουν ανάγκες. Δεν πρέπει να θέσουμε σε κίνδυνο το κόστος που δανειζόμαστε διεθνώς, την απρόσκοπτη πρόσβαση στις αγορές χρήματος και κεφαλαίου και την ανάκτηση της επενδυτικής βαθμίδας το 2023, διότι η τελευταία θα πυροδοτούσε έναν ενάρετο κύκλο επενδυτικού ενδιαφέροντος για τη χώρα.
Δεύτερη αναγκαία επιλογή πολιτικής αποτελεί η ενίσχυση και εδραίωση του πολύ ελκυστικού επενδυτικού, επιχειρηματικού και φορολογικού περιβάλλοντος που έχει ήδη διαμορφώσει η Κυβέρνηση. Είναι ένα πολύτιμο οικονομικό αγαθό που θα ήταν τραγικό να θυσιαστεί για εξυπηρέτηση μικροπολιτικών σκοπιμοτήτων.
Το μεγάλο χρόνιο επενδυτικό κενό που αντιμετωπίζει η χώρα θα καλυφθεί μόνο μέσω ισχυρών εισροών ξένων κεφαλαίων, σοβαρών επενδύσεων στις υποδομές της, συμπεριλαμβανομένων του ψηφιακού και ενεργειακού μετασχηματισμού και μέσω της ταχύτατης αναβάθμισης της εγχώριας ιδιωτικής επενδυτικής δραστηριότητας. Δεν υπάρχει άλλη μαγική λύση. Ηδη σημειώνονται ρεκόρ εισροών ξένων άμεσων επενδύσεων (πάνω από 7 δισ. ευρώ το 2022) και το πρόγραμμα «Ελλάδα 2.0» αποτελεί κομβική βοήθεια για τη συνολική επενδυτική ανάταξη, αρκεί να αξιοποιηθεί αποτελεσματικά και να αφορά μεγάλο αριθμό επιχειρήσεων. Για να επιτευχθούν υψηλοί και διατηρήσιμοι ρυθμοί ανάπτυξης, χρειαζόμαστε σταθερά και για πολλά χρόνια, ο σχηματισμός επενδύσεων παγίου κεφαλαίου να διαμορφώνεται σημαντικά άνω του 20% του ΑΕΠ (στο 14% το 2021, έναντι άνω του 20% μέσο όρο στην ευρωζώνη).
Τρίτη επιλογή πολιτικής αποτελεί η εντατικοποίηση και η επιτάχυνση των μεταρρυθμίσεων. Υπάρχουν κρίσιμοι τομείς της ελληνικής οικονομίας, με καθοριστική επίπτωση στην αναπτυξιακή πορεία της χώρας, όπου οι μεταρρυθμίσεις είτε έχουν βαλτώσει είτε εξελίσσονται με ρυθμό χελώνας. Ιδιαίτερα έντονο είναι το πρόβλημα στον αγροτικό τομέα, την απονομή δικαιοσύνης, την αναμόρφωση και τον εκσυγχρονισμό της δημόσιας διοίκησης και τον περιορισμό της αδηφάγου γραφειοκρατίας και την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας με ρηξικέλευθες πρωτοβουλίες.
Τετάρτη αναγκαία πολιτική πρωτοβουλία αποτελεί η διαμόρφωση ολοκληρωμένου σχεδίου για την αντιμετώπιση του τρέχοντος κρίσιμου δημογραφικού προβλήματος και του σοβαρού ελλείμματος εργατικών χεριών και εξειδικευμένων ειδικοτήτων. Κρίσιμα ζητήματα η σοβαρή υπογεννητικότητα, η μεγάλη διαρθρωτική ανεργία κυρίως στις γυναίκες και τους νέους, ο σημαντικός αριθμός ανέργων που δεν δηλώνουν άνεργοι, το μεταναστευτικό και οι ξένοι εργάτες που χρειάζονται επειγόντως και ο μεγάλος αριθμός Ελλήνων που εργάζονται στο εξωτερικό και θα βοηθούσε αν επέστρεφαν (η κυβερνητική πολιτική στον τομέα αυτόν αρχίζει να αποδίδει καρπούς). Η συνέχιση της σημερινής δύσκολης κατάστασης στην αγορά εργασίας, θα οδηγήσει σε σημαντική αύξηση του εργατικού κόστους και τη δέσμευση της οικονομίας σε χαμηλούς ρυθμούς ανάπτυξης.
Επιπροσθέτως, κάθε σοβαρό αναπτυξιακό σχέδιο για την Ελλάδα, είναι κομβικό να συνδυάζει επιτυχώς ως αναπτυξιακό προαπαιτούμενο το τετράπτυχο: ισχυρή προσέλκυση ξένων επενδύσεων, επιτάχυνση της οικονομικής εξωστρέφειας και επιλεκτικής υποκατάστασης εισαγωγών, επενδυτική αναβάθμιση των υποδομών και των εγχώριων επενδύσεων και οικονομική και πολιτική σταθερότητα με παράλληλη αναβάθμιση των θεσμών. Είναι θετικό ότι στους περισσότερους από τους ως άνω τομείς καταγράφεται αξιόλογη πρόοδος, αλλά έχουμε μπροστά μας σημαντική απόσταση να καλύψουμε και κινδύνους να διαχειριστούμε, οι οποίοι δεν είναι αμελητέοι, συμπεριλαμβανομένης και της πολιτικής σταθερότητας που αποτελεί οικονομικό αγαθό στον σύγχρονο κόσμο.
Νίκος Καραμούζης
Πρόεδρος SMERemediumCap
Πρόεδρος Grant Thornton, Ελλάδα
Εγγραφείτε στις ενημερώσεις μας