-
Deals Services
Η ομάδα Deals Services της Grant Thornton χαρακτηρίζεται από την απαραίτητη εμπειρία και τεχνογνωσία για τον ολοκληρωμένο έλεγχο σε όλα τα στάδια μιας συναλλαγής.
-
Technology
Η Grant Thornton και το τμήμα Technology, μέσω της τεχνογνωσίας και εμπειρίας που διαθέτει, προσφέρει υπηρεσίες που βοηθούν τις επιχειρήσεις να προσαρμοστούν σε ένα μεταβαλλόμενο τεχνολογικό περιβάλλον και να επαναπροσδιορίσουν τον τρόπο λειτουργίας τους.
-
Strategy and Investments
Στο τμήμα του Strategy and Investments προσφέρουμε συμβουλές για τη διαχείριση κεφαλαίων, τον στρατηγικό σχεδιασμό και υπηρεσίες λειτουργικής βελτίωσης.
-
Environmental, Social, Governance, Risk & Compliance
Στο τρέχον επιχειρηματικό και κανονιστικό περιβάλλον, οι επιχειρήσεις φιλοδοξούν να ανταποκριθούν αποτελεσματικά στις απαιτήσεις του σήμερα, και να δημιουργήσουν αξία με βιώσιμους όρους.
-
Audit
Οι ομάδες ελέγχου της Grant Thornton απαρτίζονται από άρτια καταρτισμένα και εξειδικευμένα στελέχη με μεγάλη εμπειρία στον έλεγχο.
-
Business Growth Advisory
Στην Grant Thornton, κατανοούμε τη σημασία της εναρμόνισης της χρηματοοικονομικής πληροφόρησης με τις κανονιστικές αλλαγές και την ανάγκη για ακριβή χρηματοοικονομική πληροφόρηση και συμβουλευτική υποστήριξη.
-
Φορολογία επιχειρήσεων
Οι υπηρεσίες φορολογίας επιχειρήσεων της Grant Thornton παρέχουν συμβουλές και λύσεις σε όλα τα θέματα που πιθανώς να έχει η επιχείρησή σας.
-
Φορολογική συμμόρφωση
Τα στελέχη της φορολογικής συμμόρφωσης εταιρειών διαθέτουν πολυετή εμπειρία, τόσο σε πολυεθνικές όσο και σε μεγάλες εγχώριες εταιρείες όλων των κλάδων δραστηριότητας
-
Διεθνής φορολογία
Η Grant Thornton γνωρίζει ότι οι φορολογικών εξελίξεων προς όφελος της επιχείρησης σας είναι ένας παράγοντας επιτυχίας σε διεθνές επίπεδο.
-
Ενδοομιλικές συναλλαγές
Η Grant Thornton μπορεί να βοηθήσει τόσο για τις εγχώριες, όσο και για τις πολυεθνικές επιχειρήσεις στη λήψη στρατηγικών αποφάσεων, στον σχεδιασμό και στη διαχείριση του κινδύνου.
-
Υποστήριξη σε φορολογικούς ελέγχους
Η Grant Thornton μπορεί να εξασφαλίσει ότι θα είστε προετοιμασμένοι για τους φορολογικούς ελέγχους και πιθανές διαφορές.
-
Private Client Tax Services
Στην Grant Thornton, συνεργαζόμαστε με τους πελάτες μας για να δημιουργήσουμε φορολογική στρατηγική και σωστή τεκμηρίωση κρίσιμων ενεργειών του παρελθόντος με τον "φάκελο υπεράσπισης"
-
Έμμεσοι φόροι
Στην Grant Thornton πιστεύουμε ότι οι συνέπειες των έμμεσων φόρων στις επιχειρηματικές αποφάσεις θα πρέπει να λαμβάνονται εξίσου σοβαρά υπόψη όπως και κάθε άλλο κόστος της επιχείρησης
-
Φορολογική αναδιοργάνωση επιχειρήσεων
Είτε η εταιρεία σας βρίσκεται σε μια περίοδο σημαντικής αναδιάρθρωσης ή αλλαγών στην στρατηγική κατεύθυνση η Grant Thornton Tax είναι η σωστή επιλογή στους φορολογικούς συμβούλους.
-
Προληπτικός φορολογικός έλεγχος επιχειρήσεων (Tax Due Diligence)
Ο προληπτικός φορολογικός έλεγχος μπορεί να βοηθήσει την εταιρία σας να εντοπίσει και να αξιολογήσει όλες τις πιθανές φορολογικές επιπτώσεις που μπορούν να έχουν προκύψει από μια συναλλαγή.
-
Βελτιστοποίηση του παραγωγικού μοντέλου
Ενημερωθείτε σχετικά με την βελτίωση του παραγωγικού μοντέλου της εταιρίας σας με αναδιοργάνωση των παραγωγικών σας δραστηριοτήτων από την Grant Thornton.
-
Υπηρεσίες Διεθνώς Μετακινούμενου Προσωπικού
Η διεθνής κινητικότητα ταλέντων είναι βασικό στοιχείο μιας επιτυχημένης παγκόσμιας επιχείρησης και μαζί της συνοδεύονται από προκλήσεις και κινδύνους, καθώς και ευκαιρίες.
-
Accounting & Tax Compliance Services
Η μεταφορά υποστηρικτικών και περιφερειακών λειτουργιών εκτός εταιρείας και η ανάθεσή τους σε ειδικούς εξωτερικούς συνεργάτες (Business Process Outsourcing) αποτελεί πλέον βέλτιστη πρακτική για τις εταιρείες εκείνες που επιδιώκουν τη μέγιστη δυνατή αποτελεσματικότητα.
-
HR & Payroll services
Η διαχείριση της μισθοδοσίας είναι μία από τις πιο δύσκολες και χρονοβόρες διαδικασίες που αντιμετωπίζει μια εταιρία όταν διαχειρίζεται στοιχεία του προσωπικού της. Οι παρεχόμενες υπηρεσίες μας προσαρμόζονται στις ανάγκες της εκάστοτε εταιρίας, σύμφωνα με το εκάστοτε ασφαλιστικό και εργατικό νομικό πλαίσιο.
-
Τράπεζες
Η αφοσιωμένη ομάδα στην παροχή υπηρεσιών προς τις Τράπεζες και τις εταιρείες κινητών αξιών έχει κατανείμει την εμπειρία της και τους πόρους της με τέτοιο τρόπο ώστε να ανταποκρίνεται έγκαιρα και αποτελεσματικά στις ανάγκες και προσδοκίες των πελατών μας.
-
Ασφαλιστικός Κλάδος
Ως ελεγκτές πιστεύουμε στην προστιθέμενη αξία των ελεγκτικών μας υπηρεσιών υιοθετώντας μία επιχειρησιακή προσέγγιση σε κάθε ελεγκτικό έργο.
-
Εταιρείες Διαχείρισης Κεφαλαίων
Μέσα από ένα ευρύ φάσμα ολοκληρωμένων συμβουλευτικών υπηρεσιών προσδιορίζουμε τις ανάγκες των πελατών μας και προσφέρουμε λύσεις που μπορούν να εφαρμοστούν άμεσα και αποτελεσματικά.
-
Τράπεζες
Η αφοσιωμένη ομάδα στην παροχή υπηρεσιών προς τις Τράπεζες και τις εταιρείες κινητών αξιών έχει κατανείμει την εμπειρία της και τους πόρους της με τέτοιο τρόπο ώστε να ανταποκρίνεται έγκαιρα και αποτελεσματικά στις ανάγκες και προσδοκίες των πελατών μας.
-
Ασφαλιστικός Κλάδος
Ως ελεγκτές πιστεύουμε στην προστιθέμενη αξία των ελεγκτικών μας υπηρεσιών υιοθετώντας μία επιχειρησιακή προσέγγιση σε κάθε ελεγκτικό έργο.
-
Εταιρείες Διαχείρισης Κεφαλαίων
Μέσα από ένα ευρύ φάσμα ολοκληρωμένων συμβουλευτικών υπηρεσιών προσδιορίζουμε τις ανάγκες των πελατών μας και προσφέρουμε λύσεις που μπορούν να εφαρμοστούν άμεσα και αποτελεσματικά.
-
Φορείς Κεντρικής Κυβέρνησης
Η Grant Thornton, αξιοποιώντας τη μακρόχρονη εμπειρία της και την εμπειρία του δικτύου της από την υλοποίηση έργων σε φορείς κεντρικής κυβέρνησης, είναι έτοιμη να αναπτύξει την κατάλληλη ομάδα έργου που θα εργαστεί προκειμένου να προσδιοριστεί η λύση – υπηρεσία εκείνη που θα συμβάλει στην επίτευξη των στόχων που έχουν τεθεί για κάθε φορέα.
-
Δημόσιες Επιχειρήσεις & Οργανισμοί
Το τμήμα Public Sector της Grant Thornton μπορεί να υποστηρίξει τις Δημόσιες Επιχειρήσεις και Οργανισμούς να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις που τίθενται λόγω των σημερινών απαιτήσεων της οικονομίας.
-
Φορείς Τοπικής Αυτοδιοίκησης
Η Grant Thornton προσφέρει ελεγκτικές και συμβουλευτικές υπηρεσίες για την υποστήριξη των φορέων τοπικής αυτοδιοίκησης στην αντιμετώπιση των προκλήσεων.
-
ΕΣΠΑ και Ειδικές Υπηρεσίες Διαχείρισης
Η εξειδικευμένη ομάδα στελεχών της Grant Thornton μπορεί να προσφέρει υπηρεσίες Τεχνικής Βοήθειας κατά το στάδιο του σχεδιασμού, της υλοποίησης, της διοίκησης και του ελέγχου των προγραμμάτων και έργων που διαχειρίζονται οι Ειδικές Υπηρεσίες Διαχείρισης.
-
Φορείς Δημόσιας Υγείας
Η ομάδας στελεχών της Grant Thornton αποτελείται από έμπειρους επαγγελματίες που στόχο έχουν την παροχή ολοκληρωμένων υπηρεσιών σε όλα τα επίπεδα του δημοσίου συστήματος υγείας.
-
Ασφαλιστικά Ταμεία
Tο Τμήμα Public Sector με τα έμπειρα στελέχη που διαθέτει, μπορεί να υποστηρίξει τα ασφαλιστικά ταμεία παρέχοντας τις κατάλληλες ελεγκτικές και συμβουλευτικές υπηρεσίες που θα απαντήσουν στις ανάγκες τους.
-
Ξενοδοχειακές & Τουριστικές Υπηρεσίες
Hotels & tourism services
-
Υπηρεσίες Μεταφορών
Η ομάδα ειδικών της Grant Thornton αποτελείται από ανθρώπους με πολυετή επαγγελματική πείρα στον κλάδο των μεταφορών
-
Τεχνολογία της Πληροφορίας
Τα εξειδικευμένα στελέχη μας προσφέρουν υποστήριξη στην επιχείρησή σας σε κάθε βήμα, σε οποιαδήποτε φάση του κύκλου ζωής της.
-
Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης
Από την αρχή, θα διαπιστώσετε ότι κατανοούμε τις σημερινές και τις μελλοντικές ανάγκες της επιχείρησής σας, χάρη στη δέσμευση και την εμπειρία που έχουμε στον κλάδο των μέσων επικοινωνίας.
-
Τηλεπικοινωνίες
Οι άνθρωποι μας σας προτείνουν τις καλύτερες εμπορικές και ρεαλιστικές λύσεις που ανταποκρίνονται στον πραγματικό κόσμο του κλάδου των τηλεπικοινωνιών.
Η διαδικασία των «Ηλεκτρονικών Βιβλίων ΑΑΔΕ» [My Digital Accounting and Tax Application, (MyData)] ανακοινώθηκε ως προς τα βασικά της χαρακτηριστικά και στάλθηκε από την φορολογική διοίκηση προς διαβούλευση, τον Αύγουστο του 2019. Τότε, είχε καθοριστεί ότι η έναρξη υποχρεωτικής εφαρμογής της σχετικής πλατφόρμας θα λάμβανε χώρα εντός του 2020.
Παρά την αναμενόμενη και δικαιολογημένη καθυστέρηση λόγω του COVID- 19, η φορολογική διοίκηση προχώρησε πρόσφατα στην δημοσίευση περαιτέρω οδηγιών αναφορικά με την έκταση, τον χρόνο και την διαδικασία πρακτικής εφαρμογής (Α.1138 - 15.6.2020).
Ηλεκτρονικά Βιβλία ΑΑΔΕ (MyData)- Κεντρική ιδέα και βασικές στοχεύσεις
Υπενθυμίζεται ότι η κεντρική ιδέα πίσω από την πλατφόρμα MyData είναι ότι οι επιχειρήσεις που υποχρεούνται να εφαρμόζουν τις ρυθμίσεις των Ελληνικών Λογιστικών Προτύπων, ανεξαρτήτως της μορφής, του μεγέθους τους και του τρόπου τήρησης των αρχείων τους, θα πρέπει να διαβιβάζουν ηλεκτρονικά στην ΑΑΔΕ, σε πραγματικό χρόνο, τα δεδομένα όλων των φορολογικών αρχείων (στοιχείων) που εκδίδουν. Περαιτέρω, θα πρέπει να διαβιβάζουν σε εύλογους χρόνους τα δεδομένα των υπόλοιπων λογιστικών τους αρχείων, τα οποία διαμορφώνουν την λογιστική και φορολογική τους βάση (αγορών/ εξόδων, προβλέψεων, αποσβέσεων κλπ.).
Οι διακηρυγμένες βασικές στοχεύσεις της πλατφόρμας είναι:
- Η μείωση του διοικητικού κόστους των επιχειρήσεων όσον αφορά τις δηλωτικές φορολογικές υποχρεώσεις, μέσω της επικείμενης αυτόματης προσυμπλήρωσης των διάφορων φορολογικών δηλώσεων και της κατάργησης των ΜΥΦ,
- Η διευκόλυνση των ελεγκτικών επαληθεύσεων, στο πλαίσιο πάταξης της φοροδιαφυγής και του λαθρεμπορίου,
- Η επίσπευση της επιστροφής αχρεωστήτως καταβληθέντων ή πιστωτικών υπολοίπων φόρων, στις συνεπείς επιχειρήσεις.
Αντικείμενο της διαβίβασης
Ο υπόχρεος οφείλει να διαβιβάζει στην πλατφόρμα MyData την σύνοψη:
- Των δεδομένων των φορολογικών αρχείων που εκδίδει (τιμολόγια χονδρικής, αποδείξεις λιανικής, στοιχεία αυτοπαράδοσης κλπ.),
- Κατ’ εξαίρεση, των δεδομένων συγκεκριμένων φορολογικών αρχείων που λαμβάνει (όπως τιμολόγια που αφορούν αποκτήσεις/λήψεις και εκδίδονται από οντότητες της αλλοδαπής, παραστατικά λιανικών αποκτήσεων, αποδείξεις κοινοχρήστων, συνδρομών, παραστατικά συναλλαγών με πιστωτικά ιδρύματα, αποδεικτικά καταβολών σε ασφαλιστικά ταμεία, καθώς και τιμολόγια που λήφθηκαν από τον υπόχρεο αλλά δεν διαβιβάστηκαν κατά παράβαση από τον εκδότη τους).
Ως «σύνοψη», για σκοπούς της πλατφόρμας MyData, νοείται το υποχρεωτικό περιεχόμενο του εκδιδόμενου αρχείου, εξαιρουμένης της αναλυτικής διάκρισης των αγαθών και υπηρεσιών.
Επιπλέον, ο υπόχρεος θα πρέπει να προβαίνει στον χαρακτηρισμό της κάθε συναλλαγής που τον αφορά, δηλαδή τόσο των εκδοθέντων δικών του αρχείων όσο και αυτών που οι άλλοι υπόχρεοι έχουν διαβιβάσει και τον αφορούν.
Ο χαρακτηρισμός αυτός θα πραγματοποιείται με βάση 17 τυποποιήσεις δεδομένων τις οποίες έχει ορίσει η ΑΑΔΕ. Σκοπός αυτού του χαρακτηρισμού θα είναι προοπτικά η αυτόματη προσυμπλήρωση των διάφορων φορολογικών δηλώσεων του υπόχρεου.
Τέλος, ο υπόχρεος θα πρέπει να διαβιβάζει και τακτοποιητικές εγγραφές εσόδων/εξόδων (μισθοδοσίας, αποσβέσεων, προβλέψεων, λογιστικών αναμορφώσεων κλπ.) ώστε να προσδιορίζονται στην πλατφόρμα τα λογιστικά και τα φορολογικά του αποτελέσματα.
Προθεσμίες διαβίβασης δεδομένων
Σύνοψη και χαρακτηρισμός αρχείων που εκδίδονται από τον υπόχρεο: σε πραγματικό χρόνο
Σύνοψη και χαρακτηρισμός συγκεκριμένων αρχείων που λαμβάνει ο υπόχρεος (αποκτήσεις/λήψεις από την αλλοδαπή, παραστατικά λιανικών αποκτήσεων κλπ.): Έως την ημερομηνία υποβολής της δήλωσης ΦΠΑ της οικείας περιόδου
Χαρακτηρισμός συναλλαγών που αφορούν τον υπόχρεο αλλά διαβιβάζονται από άλλους (έξοδα κλπ.): Έως την ημερομηνία υποβολής της δήλωσης ΦΠΑ της οικείας περιόδου
Εγγραφές μισθοδοσίας: Έως την ημερομηνία υποβολής της δήλωσης του φόρου μισθωτών υπηρεσιών (ΦΜΥ)
Εγγραφές τακτοποίησης εσόδων/εξόδων: έως την υποβολή της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος.
Έναρξη εφαρμογής
Από 20.07.2020 οι υπόχρεοι που εκδίδουν αρχεία μέσω Πάροχου Ηλεκτρονικής Έκδοσης Στοιχείων διαβιβάζουν υποχρεωτικά τη σύνοψη και προαιρετικά τον χαρακτηρισμό των αρχείων που εκδίδουν από την ημερομηνία αυτή,
Από 1.10.2020 οι υπόλοιποι υπόχρεοι διαβιβάζουν υποχρεωτικά:
α) Τη σύνοψη και τον χαρακτηρισμό των αρχείων που εκδίδουν από την ημερομηνία αυτή,
β) Τον χαρακτηρισμό των αρχείων που λαμβάνουν από την ημερομηνία αυτή.
Μέχρι 31.12.2020 όλοι οι υπόχρεοι διαβιβάζουν υποχρεωτικά:
α) Τη σύνοψη και το χαρακτηρισμό των αρχείων που εξέδωσαν από 01.01.2020 έως και 30.09.2020,
β) Τις εγγραφές της μισθοδοσίας που διενεργήθηκε από 01.01.2020 έως 30.09.2020.
Μέχρι 28.02.2021 όλοι οι υπόχρεοι διαβιβάζουν υποχρεωτικά τους χαρακτηρισμούς των λογιστικών αρχείων που έχουν λάβει από 01.01.2020 έως 30.09.2020.
Φορολογικά Κίνητρα για την επιλογή τιμολόγησης μέσω Πάροχου Ηλεκτρονικής Έκδοσης Στοιχείων
Μέσω τροπολογίας που αναμένεται να ψηφιστεί στις 30 Ιουνίου 2020, προβλέπεται η παροχή ο φορολογικών κινήτρων προς
- Τις επιχειρήσεις που επιλέγουν την ηλεκτρονική τιμολόγηση μέσω Παρόχου Ηλεκτρονικής Έκδοσης Στοιχείων, ως αποκλειστικό τρόπου έκδοσης, διαβίβασης και αρχειοθέτησης των παραστατικών πώλησης,
- Τις επιχειρήσεις που αποδέχονται τη λήψη των σχετικών παραστατικών που εκδίδονται ηλεκτρονικά μέσω Παρόχου Ηλεκτρονικής Έκδοσης Στοιχείων.
Συγκεκριμένα, τα κίνητρα είναι συνοπτικά τα εξής:
- Περιορισμός του χρόνου παραγραφής του δικαιώματος του Δημοσίου να προβεί σε έκδοση πράξης διορθωτικού προσδιορισμού του φόρου σε:
α) 3 έτη για την εκδότρια επιχείρηση και
β) 4 έτη για τη λήπτρια, για τα φορολογικά έτη για τα οποία έχει επιλεγεί/γίνει αποδεκτός, αντίστοιχα, αυτός ο τρόπος τιμολόγησης,
- Πλήρης απόσβεση της δαπάνης για την αρχική προμήθεια του σχετικού τεχνικού εξοπλισμού στο έτος πραγματοποίησής της προσαυξημένης κατά 100%,
- Έκπτωση της δαπάνης για την παραγωγή, διαβίβαση και ηλεκτρονική αρχειοθέτηση ηλεκτρονικών τιμολογίων για το πρώτο έτος έκδοσης των παραστατικών προσαυξημένης κατά 100%,
- Σύντμηση της προθεσμίας που τίθεται προς τη Διοίκηση προκειμένου να απαντήσει σε αιτήματα επιστροφής στις 45 ημέρες (αντί 90). Αυτό σημαίνει ότι από την παρέλευση των 45 ημερών θα εκκινεί και η τοκοφορία σε βάρος του Δημοσίου.
Τα εν λόγω κίνητρα αναμένεται να ισχύσουν για τα φορολογικά 2020-2022.