-
Deals Services
Η ομάδα Deals Services της Grant Thornton χαρακτηρίζεται από την απαραίτητη εμπειρία και τεχνογνωσία για τον ολοκληρωμένο έλεγχο σε όλα τα στάδια μιας συναλλαγής.
-
Technology
Η Grant Thornton και το τμήμα Technology, μέσω της τεχνογνωσίας και εμπειρίας που διαθέτει, προσφέρει υπηρεσίες που βοηθούν τις επιχειρήσεις να προσαρμοστούν σε ένα μεταβαλλόμενο τεχνολογικό περιβάλλον και να επαναπροσδιορίσουν τον τρόπο λειτουργίας τους.
-
Strategy and Investments
Στο τμήμα του Strategy and Investments προσφέρουμε συμβουλές για τη διαχείριση κεφαλαίων, τον στρατηγικό σχεδιασμό και υπηρεσίες λειτουργικής βελτίωσης.
-
Environmental, Social, Governance, Risk & Compliance
Στο τρέχον επιχειρηματικό και κανονιστικό περιβάλλον, οι επιχειρήσεις φιλοδοξούν να ανταποκριθούν αποτελεσματικά στις απαιτήσεις του σήμερα, και να δημιουργήσουν αξία με βιώσιμους όρους.
-
Audit
Οι ομάδες ελέγχου της Grant Thornton απαρτίζονται από άρτια καταρτισμένα και εξειδικευμένα στελέχη με μεγάλη εμπειρία στον έλεγχο.
-
Business Growth Advisory
Στην Grant Thornton, κατανοούμε τη σημασία της εναρμόνισης της χρηματοοικονομικής πληροφόρησης με τις κανονιστικές αλλαγές και την ανάγκη για ακριβή χρηματοοικονομική πληροφόρηση και συμβουλευτική υποστήριξη.
-
Φορολογία επιχειρήσεων
Οι υπηρεσίες φορολογίας επιχειρήσεων της Grant Thornton παρέχουν συμβουλές και λύσεις σε όλα τα θέματα που πιθανώς να έχει η επιχείρησή σας.
-
Φορολογική συμμόρφωση
Τα στελέχη της φορολογικής συμμόρφωσης εταιρειών διαθέτουν πολυετή εμπειρία, τόσο σε πολυεθνικές όσο και σε μεγάλες εγχώριες εταιρείες όλων των κλάδων δραστηριότητας
-
Διεθνής φορολογία
Η Grant Thornton γνωρίζει ότι οι φορολογικών εξελίξεων προς όφελος της επιχείρησης σας είναι ένας παράγοντας επιτυχίας σε διεθνές επίπεδο.
-
Ενδοομιλικές συναλλαγές
Η Grant Thornton μπορεί να βοηθήσει τόσο για τις εγχώριες, όσο και για τις πολυεθνικές επιχειρήσεις στη λήψη στρατηγικών αποφάσεων, στον σχεδιασμό και στη διαχείριση του κινδύνου.
-
Υποστήριξη σε φορολογικούς ελέγχους
Η Grant Thornton μπορεί να εξασφαλίσει ότι θα είστε προετοιμασμένοι για τους φορολογικούς ελέγχους και πιθανές διαφορές.
-
Private Client Tax Services
Στην Grant Thornton, συνεργαζόμαστε με τους πελάτες μας για να δημιουργήσουμε φορολογική στρατηγική και σωστή τεκμηρίωση κρίσιμων ενεργειών του παρελθόντος με τον "φάκελο υπεράσπισης"
-
Έμμεσοι φόροι
Στην Grant Thornton πιστεύουμε ότι οι συνέπειες των έμμεσων φόρων στις επιχειρηματικές αποφάσεις θα πρέπει να λαμβάνονται εξίσου σοβαρά υπόψη όπως και κάθε άλλο κόστος της επιχείρησης
-
Φορολογική αναδιοργάνωση επιχειρήσεων
Είτε η εταιρεία σας βρίσκεται σε μια περίοδο σημαντικής αναδιάρθρωσης ή αλλαγών στην στρατηγική κατεύθυνση η Grant Thornton Tax είναι η σωστή επιλογή στους φορολογικούς συμβούλους.
-
Προληπτικός φορολογικός έλεγχος επιχειρήσεων (Tax Due Diligence)
Ο προληπτικός φορολογικός έλεγχος μπορεί να βοηθήσει την εταιρία σας να εντοπίσει και να αξιολογήσει όλες τις πιθανές φορολογικές επιπτώσεις που μπορούν να έχουν προκύψει από μια συναλλαγή.
-
Βελτιστοποίηση του παραγωγικού μοντέλου
Ενημερωθείτε σχετικά με την βελτίωση του παραγωγικού μοντέλου της εταιρίας σας με αναδιοργάνωση των παραγωγικών σας δραστηριοτήτων από την Grant Thornton.
-
Υπηρεσίες Διεθνώς Μετακινούμενου Προσωπικού
Η διεθνής κινητικότητα ταλέντων είναι βασικό στοιχείο μιας επιτυχημένης παγκόσμιας επιχείρησης και μαζί της συνοδεύονται από προκλήσεις και κινδύνους, καθώς και ευκαιρίες.
-
Accounting & Tax Compliance Services
Η μεταφορά υποστηρικτικών και περιφερειακών λειτουργιών εκτός εταιρείας και η ανάθεσή τους σε ειδικούς εξωτερικούς συνεργάτες (Business Process Outsourcing) αποτελεί πλέον βέλτιστη πρακτική για τις εταιρείες εκείνες που επιδιώκουν τη μέγιστη δυνατή αποτελεσματικότητα.
-
HR & Payroll services
Η διαχείριση της μισθοδοσίας είναι μία από τις πιο δύσκολες και χρονοβόρες διαδικασίες που αντιμετωπίζει μια εταιρία όταν διαχειρίζεται στοιχεία του προσωπικού της. Οι παρεχόμενες υπηρεσίες μας προσαρμόζονται στις ανάγκες της εκάστοτε εταιρίας, σύμφωνα με το εκάστοτε ασφαλιστικό και εργατικό νομικό πλαίσιο.
-
Τράπεζες
Η αφοσιωμένη ομάδα στην παροχή υπηρεσιών προς τις Τράπεζες και τις εταιρείες κινητών αξιών έχει κατανείμει την εμπειρία της και τους πόρους της με τέτοιο τρόπο ώστε να ανταποκρίνεται έγκαιρα και αποτελεσματικά στις ανάγκες και προσδοκίες των πελατών μας.
-
Ασφαλιστικός Κλάδος
Ως ελεγκτές πιστεύουμε στην προστιθέμενη αξία των ελεγκτικών μας υπηρεσιών υιοθετώντας μία επιχειρησιακή προσέγγιση σε κάθε ελεγκτικό έργο.
-
Εταιρείες Διαχείρισης Κεφαλαίων
Μέσα από ένα ευρύ φάσμα ολοκληρωμένων συμβουλευτικών υπηρεσιών προσδιορίζουμε τις ανάγκες των πελατών μας και προσφέρουμε λύσεις που μπορούν να εφαρμοστούν άμεσα και αποτελεσματικά.
-
Τράπεζες
Η αφοσιωμένη ομάδα στην παροχή υπηρεσιών προς τις Τράπεζες και τις εταιρείες κινητών αξιών έχει κατανείμει την εμπειρία της και τους πόρους της με τέτοιο τρόπο ώστε να ανταποκρίνεται έγκαιρα και αποτελεσματικά στις ανάγκες και προσδοκίες των πελατών μας.
-
Ασφαλιστικός Κλάδος
Ως ελεγκτές πιστεύουμε στην προστιθέμενη αξία των ελεγκτικών μας υπηρεσιών υιοθετώντας μία επιχειρησιακή προσέγγιση σε κάθε ελεγκτικό έργο.
-
Εταιρείες Διαχείρισης Κεφαλαίων
Μέσα από ένα ευρύ φάσμα ολοκληρωμένων συμβουλευτικών υπηρεσιών προσδιορίζουμε τις ανάγκες των πελατών μας και προσφέρουμε λύσεις που μπορούν να εφαρμοστούν άμεσα και αποτελεσματικά.
-
Φορείς Κεντρικής Κυβέρνησης
Η Grant Thornton, αξιοποιώντας τη μακρόχρονη εμπειρία της και την εμπειρία του δικτύου της από την υλοποίηση έργων σε φορείς κεντρικής κυβέρνησης, είναι έτοιμη να αναπτύξει την κατάλληλη ομάδα έργου που θα εργαστεί προκειμένου να προσδιοριστεί η λύση – υπηρεσία εκείνη που θα συμβάλει στην επίτευξη των στόχων που έχουν τεθεί για κάθε φορέα.
-
Δημόσιες Επιχειρήσεις & Οργανισμοί
Το τμήμα Public Sector της Grant Thornton μπορεί να υποστηρίξει τις Δημόσιες Επιχειρήσεις και Οργανισμούς να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις που τίθενται λόγω των σημερινών απαιτήσεων της οικονομίας.
-
Φορείς Τοπικής Αυτοδιοίκησης
Η Grant Thornton προσφέρει ελεγκτικές και συμβουλευτικές υπηρεσίες για την υποστήριξη των φορέων τοπικής αυτοδιοίκησης στην αντιμετώπιση των προκλήσεων.
-
ΕΣΠΑ και Ειδικές Υπηρεσίες Διαχείρισης
Η εξειδικευμένη ομάδα στελεχών της Grant Thornton μπορεί να προσφέρει υπηρεσίες Τεχνικής Βοήθειας κατά το στάδιο του σχεδιασμού, της υλοποίησης, της διοίκησης και του ελέγχου των προγραμμάτων και έργων που διαχειρίζονται οι Ειδικές Υπηρεσίες Διαχείρισης.
-
Φορείς Δημόσιας Υγείας
Η ομάδας στελεχών της Grant Thornton αποτελείται από έμπειρους επαγγελματίες που στόχο έχουν την παροχή ολοκληρωμένων υπηρεσιών σε όλα τα επίπεδα του δημοσίου συστήματος υγείας.
-
Ασφαλιστικά Ταμεία
Tο Τμήμα Public Sector με τα έμπειρα στελέχη που διαθέτει, μπορεί να υποστηρίξει τα ασφαλιστικά ταμεία παρέχοντας τις κατάλληλες ελεγκτικές και συμβουλευτικές υπηρεσίες που θα απαντήσουν στις ανάγκες τους.
-
Ξενοδοχειακές & Τουριστικές Υπηρεσίες
Hotels & tourism services
-
Υπηρεσίες Μεταφορών
Η ομάδα ειδικών της Grant Thornton αποτελείται από ανθρώπους με πολυετή επαγγελματική πείρα στον κλάδο των μεταφορών
-
Τεχνολογία της Πληροφορίας
Τα εξειδικευμένα στελέχη μας προσφέρουν υποστήριξη στην επιχείρησή σας σε κάθε βήμα, σε οποιαδήποτε φάση του κύκλου ζωής της.
-
Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης
Από την αρχή, θα διαπιστώσετε ότι κατανοούμε τις σημερινές και τις μελλοντικές ανάγκες της επιχείρησής σας, χάρη στη δέσμευση και την εμπειρία που έχουμε στον κλάδο των μέσων επικοινωνίας.
-
Τηλεπικοινωνίες
Οι άνθρωποι μας σας προτείνουν τις καλύτερες εμπορικές και ρεαλιστικές λύσεις που ανταποκρίνονται στον πραγματικό κόσμο του κλάδου των τηλεπικοινωνιών.
Η χώρα μας οδεύει προς εθνικές εκλογές για να επιλέξει την ηγεσία του τόπου, που θα την οδηγήσει, ελπίζουμε με ασφάλεια, σύνεση και σχέδιο, σε έναν ενάρετο κύκλο ανάπτυξης, κοινωνικής συνοχής και ευημερίας, σε περιβάλλον διεθνούς ειρήνης, ασφαλών συνόρων, θεσμικής σταθερότητας και δημοκρατίας.
Σ’ αυτή την πορεία, ο πολιτικός διάλογος δεν πρέπει να αναλωθεί σε άγονες αντιπαραθέσεις, αλλά να επικεντρωθεί στο κεντρικό διακύβευμα των εκλογών, που κατά τη γνώμη μου, αποτελεί η οικονομία και οι προοπτικές της. Καλούμαστε να επιλέξουμε ηγεσία και σχέδιο οικονομικής ανάταξης και κοινωνικής συνοχής, σε περιβάλλον μέλους της ευρωπαϊκής ένωσης και ανοικτής οικονομίας της αγοράς. Το σχέδιο πρέπει να πείθει τις διεθνείς αγορές, τις παραγωγικές δυνάμεις και το κοινωνικό σύνολο για την αξιοπιστία του, τον αναπτυξιακό του προσανατολισμό, την κοινωνική του συνεκτικότητα και δικαιοσύνη, τη δημιουργική και θεσμική του σταθερότητα, τη μεταρρυθμιστική του δέσμευση και τη φιλικότητά του προς το επιχειρείν.
Η διαμόρφωση της οικονομικής πολιτικής στην Ελλάδα τα επόμενα χρόνια, θα γίνει σε ένα λιγότερο φιλικό διεθνές περιβάλλον. Η Ρώσο - Ουκρανική κρίση, οι διευρυμένες εντάσεις μεταξύ Ηνωμένων Πολιτειών και Κίνας, οι αβεβαιότητες στον τραπεζικό τομέα, η μετατόπιση του οικονομικού δυναμισμού από τη Δύση προς την Άπω Ανατολή και η σταδιακή μετατροπή της Ευρώπης σε ήπειρο στασιμότητας, ο υψηλός πληθωρισμός, τα αυξανόμενα επιτόκια και ο επιβραδυνόμενος ρυθμός ανάπτυξης της οικονομίας παγκοσμίως, η άνευ προηγουμένου οικονομική και κοινωνική διαταραχή που προκαλεί η τέταρτη βιομηχανική επανάσταση που οδηγείται από την ταχύτατη διάδοση της ψηφιοποίησης, της τεχνητής νοημοσύνης, της ρομποτικής και των αυτοματισμών, η διεύρυνση των οικονομικών και κοινωνικών ανισοτήτων, που τροφοδοτεί ακραία πολιτικά φαινόμενα, εθνικισμό και κοινωνικές συγκρούσεις και η επιβεβλημένη ενεργειακή μετάβαση σε ανανεώσιμες και πράσινες πηγές ενέργειας, για να αποφευχθεί η οικολογική καταστροφή, συνθέτουν ένα πολύπλοκο δυναμικά μεταλλασσόμενο οικονομικό και κοινωνικό περιβάλλον, εντός του οποίου η επόμενη κυβέρνηση καλείται να χαράξει μία δυναμική οικονομική πολιτική ανάπτυξης και κοινωνικής συνοχής. Στη διάρκεια των τελευταίων ετών, κατεγράφησαν στην Ελλάδα μια σειρά από θετικές εξελίξεις στην οικονομία, παρά τις έντονες αρνητικές επιπτώσεις που είχαν η πανδημία Covid-19 και η Ρώσο-Ουκρανική κρίση, οι οποίες υποχρέωσαν τις αρχές να λάβουν σοβαρά μέτρα νομισματικής χαλάρωσης και δημοσιονομικής στήριξης διεθνώς, πολιτικές που σταδιακά, όμως, αποσύρονται και αντιστρέφονται.
Στο πλαίσιο αυτό, η Κυβέρνηση προχώρησε ταχύτατα την ψηφιοποίηση του ευρύτερου δημόσιου τομέα, έκανε την οικονομία ιδιαίτερα φιλική και ελκυστική για ξένες και εγχώριες επενδύσεις, επιτεύχθηκαν υψηλά επίπεδα τραπεζικής ρευστότητας και αποκαταστάθηκε η σταθερότητα του τραπεζικού συστήματος, μειώθηκαν σημαντικά οι άμεσες φορολογικές επιβαρύνσεις, ιδιαίτερα εκείνες με ισχυρό αναπτυξιακό πρόσημο, υλοποιήθηκε ένα φιλόδοξο πρόγραμμα στήριξης των επενδύσεων και του ψηφιακού και ενεργειακού μετασχηματισμού μέσω του «Ελλάδα 2.0», χρηματοδοτούμενο από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Ανάπτυξης και Ανθεκτικότητας, προχώρησαν μία σειρά κρίσιμων ιδιωτικοποιήσεων, βελτιώθηκε σημαντικά η εξαγωγική δυναμική της ελληνικής οικονομίας, και η ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας υπερ-απόδωσε τα τελευταία δύο χρόνια, έναντι της ΕΕ-27, με τον τουριστικό κλάδο να συνεισφέρει σημαντικά σ’ αυτή την πορεία.
Αλλά η νέα κυβέρνηση θα κληθεί να αντιμετωπίσει μία σειρά κρίσιμων και δύσκολων προκλήσεων τη νέα τετραετία, που αφορούν κυρίως την υποχρέωση εφαρμογής αυστηρότερης δημοσιονομικής πολιτικής με περιορισμένο το δημοσιονομικό χώρο, την ανοδική πορεία των επιτοκίων και τον περιορισμό της ρευστότητας, την ακρίβεια και τον πληθωρισμό, το αυξανόμενο δημογραφικό πρόβλημα και τη στενότητα εργατικών χεριών, τις καθυστερήσεις στην υλοποίηση κρίσιμων μεταρρυθμίσεων, την αντιμετώπιση διευρυμένων κοινωνικών ανισοτήτων, το μεγάλο επενδυτικό κενό και τη χαμηλή παραγωγικότητα, το σημαντικό ύψος των μη εξυπηρετούμενων δανείων και την επίτευξη επενδυτικής βαθμίδας. Θα αναφερθώ στα κυριότερα θέματα αναλυτικότερα.
Οδεύουμε προς αυστηρότερη δημοσιονομική πολιτική με την υποβολή του επικαιροποιημένου Συμφώνου Σταθερότητας στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την περίοδο 2023 – 2026, που θα συμπεριλαμβάνει και δεσμευτικούς δημοσιονομικούς στόχους. Προβλέπονται επιστροφή σε πρωτογενή δημοσιονομικά πλεονάσματα, συνεχής αποκλιμάκωση του δημόσιου χρέους ως ποσοστό του Α.Ε.Π. και περιορισμένα περιθώρια υλοποίησης δημοσιονομικών πολιτικών στήριξης της οικονομίας, όμοια με αυτά που εφαρμόστηκαν τα τελευταία τρία έτη. Η κυβέρνηση θα κληθεί να κάνει κρίσιμες και όχι ευχάριστες επιλογές στην κατανομή των δαπανών και τη φορολογική πολιτική, αλλά δεν πρέπει να χαθεί η αναπτυξιακή διάσταση στις εν λόγω επιλογές.
Τα εργαλεία της κυβέρνησης για την αντιμετώπιση του πληθωρισμού και των ανοδικών επιτοκίων είναι περιορισμένα, γιατί η ρευστότητα, η νομισματική πολιτική και η πορεία των επιτοκίων καθορίζονται εν πολλοίς από την Ευρωπαΐκή Κεντρική Τράπεζα. Αλλά υπάρχουν σημαντικά περιθώρια βελτίωσης της ακρίβειας και του υψηλού κόστους συντελεστών παραγωγής, με μέτρα ενίσχυσης του ανταγωνισμού και αντιμετώπισης ολιγοπωλιακών καταστάσεων στην αγορά και το εισαγωγικό εμπόριο, ενίσχυσης της δημοσιονομικής σταθερότητας και επίτευξης της επενδυτικής βαθμίδας, ώστε να αποκλιμακωθεί το ασφάλιστρο κινδύνου στο κόστος δανεισμού και να υλοποιηθεί ένα τολμηρό διαχρονικό πρόγραμμα δημόσιων και κυρίως ιδιωτικών επενδύσεων, ώστε να αυξηθεί σημαντικά η προσφορά των προϊόντων και των υπηρεσιών.
Η υλοποίηση σειράς κρίσιμων μεταρρυθμίσεων για την αναπτυξιακή πορεία της χώρας και τη θεσμική αποτελεσματικότητα, καθυστερεί και συναντά εμπόδια και ατολμία. Οι τομείς της δικαιοσύνης, της δημόσιας υγείας, της δημόσιας διοίκησης, των ΔΕΚΟ, ο αγροτικός κλάδος, η δημιουργία ανταγωνιστικού μέγεθος επιχειρήσεων με εξαγωγικό προσανατολισμό, η ενίσχυση της ανεξαρτησίας των Εποπτικών και ρυθμιστικών αρχών και της διαφάνειας, λογοδοσίας και εταιρικής διακυβέρνησης στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, η διεύρυνση της φορολογικής βάσης και της φορολογικής δικαιοσύνης, και η μετάβαση στη νέα εποχή της ψηφιοποίησης και της πράσινης οικονομίας, οφείλουν να αποτελέσουν τους βασικούς πυλώνες της μεταρρυθμιστικής ατζέντας της νέας κυβέρνησης.
Η χώρα επίσης αντιμετωπίζει ένα πολύ σοβαρό δημογραφικό πρόβλημα και στενότητα εργατικού δυναμικού, το οποίο μεσοπρόθεσμα υπονομεύει την αναπτυξιακή δυναμική της χώρας, συνεισφέρει στην αύξηση του εργατικού κόστους, ενώ θέτει επί τάπητος μία σειρά από σοβαρά εθνικά ζητήματα.
Ο πληθυσμός μειώνεται κάθε χρόνο, οι εργαζόμενοι που έφυγαν στο εξωτερικό επιστρέφουν με πολύ χαμηλούς ρυθμούς, παρά τα κίνητρα που τους προσέφερε η κυβέρνηση και η είσοδος μεταναστών που επιθυμούν να μείνουν στην Ελλάδα δεν δείχνει δυναμισμό. Η κυβέρνηση φαίνεται ότι υποτιμά τη σημασία και προτεραιότητα του θέματος, η αντιμετώπιση του οποίου απαιτεί ολοκληρωμένο σχέδιο, πολύ επίπεδες ρηξικέλευθες συνολικές πολιτικές και ισχυρά κίνητρα.
Ίσως, όμως, η σοβαρότερη πρόκληση για την επόμενη κυβέρνηση αποτελεί η υστέρηση των επενδύσεων. Η δεκαετής ελληνική κρίση μας άφησε πίσω ένα επενδυτικό κενό ύψους € 100 δισεκ.. Παρά τη σημαντική βελτίωση του οικονομικού κλίματος τα τελευταία χρόνια και την εισροή ρεκόρ ξένων κεφαλαίων (€ 7,2 δισεκ. 2022), ο σχηματισμός επενδύσεων παγίου κεφαλαίου, κρίσιμη αναπτυξιακή παράμετρος, παραμένει υποτονικός. Αυξήθηκε μόνο κατά 13,7% το 2022, έναντι 22,7% αύξηση στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Χρειάζεται να φτάσουμε σε ρυθμούς αύξησης των επενδύσεων παγίου κεφαλαίου σημαντικά υψηλότερους του 20% ετησίως και για πολλά χρόνια, για να βελτιώσουμε σημαντικά την παραγωγικότητα και τη διεθνή ανταγωνιστικότητα της χώρας. Αποτελεί ανησυχητικό στοιχείο ότι το έλλειμμα στο ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών έφτανε πρόσφατα το 9.7% του ΑΕΠ, που επιβεβαιώνει τη χαμηλή παραγωγικότητα.
Τέλος, χώρες που έχουν πετύχει σταθερά υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης, έχουν δύο κοινά χαρακτηριστικά στα οποία υστερούμε : ανταγωνιστικό και σύγχρονο εκπαιδευτικό σύστημα, αναγνωρισμένα πανεπιστήμια με ερευνητικές δραστηριότητες και ισχυρή τεχνική εκπαίδευση, που συνδυάζονται με τις μεταβαλλόμενες ανάγκες της οικονομίας και τον τεχνολογικό μετασχηματισμό, ενώ παράλληλα δαπανούν για έρευνα και καινοτομία (R&D) σημαντικά ποσά που προσεγγίζουν το 4-5% του ΑΕΠ, ενώ εμείς βρισκόμαστε κάτω του 2%. Πρέπει και οι δύο εν λόγω τομείς να αποτελέσουν προτεραιότητα της πολιτικής της νέας κυβέρνησης που θα προκύψει από τις εκλογές.
Εγγραφείτε στις ενημερώσεις μας