-
Deals Services
Η ομάδα Deals Services της Grant Thornton χαρακτηρίζεται από την απαραίτητη εμπειρία και τεχνογνωσία για τον ολοκληρωμένο έλεγχο σε όλα τα στάδια μιας συναλλαγής.
-
Technology
Η Grant Thornton και το τμήμα Technology, μέσω της τεχνογνωσίας και εμπειρίας που διαθέτει, προσφέρει υπηρεσίες που βοηθούν τις επιχειρήσεις να προσαρμοστούν σε ένα μεταβαλλόμενο τεχνολογικό περιβάλλον και να επαναπροσδιορίσουν τον τρόπο λειτουργίας τους.
-
Strategy and Investments
Στο τμήμα του Strategy and Investments προσφέρουμε συμβουλές για τη διαχείριση κεφαλαίων, τον στρατηγικό σχεδιασμό και υπηρεσίες λειτουργικής βελτίωσης.
-
Environmental, Social, Governance, Risk & Compliance
Στο τρέχον επιχειρηματικό και κανονιστικό περιβάλλον, οι επιχειρήσεις φιλοδοξούν να ανταποκριθούν αποτελεσματικά στις απαιτήσεις του σήμερα, και να δημιουργήσουν αξία με βιώσιμους όρους.
-
Audit
Οι ομάδες ελέγχου της Grant Thornton απαρτίζονται από άρτια καταρτισμένα και εξειδικευμένα στελέχη με μεγάλη εμπειρία στον έλεγχο.
-
Business Growth Advisory
Στην Grant Thornton, κατανοούμε τη σημασία της εναρμόνισης της χρηματοοικονομικής πληροφόρησης με τις κανονιστικές αλλαγές και την ανάγκη για ακριβή χρηματοοικονομική πληροφόρηση και συμβουλευτική υποστήριξη.
-
Φορολογία επιχειρήσεων
Οι υπηρεσίες φορολογίας επιχειρήσεων της Grant Thornton παρέχουν συμβουλές και λύσεις σε όλα τα θέματα που πιθανώς να έχει η επιχείρησή σας.
-
Φορολογική συμμόρφωση
Τα στελέχη της φορολογικής συμμόρφωσης εταιρειών διαθέτουν πολυετή εμπειρία, τόσο σε πολυεθνικές όσο και σε μεγάλες εγχώριες εταιρείες όλων των κλάδων δραστηριότητας
-
Διεθνής φορολογία
Η Grant Thornton γνωρίζει ότι οι φορολογικών εξελίξεων προς όφελος της επιχείρησης σας είναι ένας παράγοντας επιτυχίας σε διεθνές επίπεδο.
-
Ενδοομιλικές συναλλαγές
Η Grant Thornton μπορεί να βοηθήσει τόσο για τις εγχώριες, όσο και για τις πολυεθνικές επιχειρήσεις στη λήψη στρατηγικών αποφάσεων, στον σχεδιασμό και στη διαχείριση του κινδύνου.
-
Υποστήριξη σε φορολογικούς ελέγχους
Η Grant Thornton μπορεί να εξασφαλίσει ότι θα είστε προετοιμασμένοι για τους φορολογικούς ελέγχους και πιθανές διαφορές.
-
Private Client Tax Services
Στην Grant Thornton, συνεργαζόμαστε με τους πελάτες μας για να δημιουργήσουμε φορολογική στρατηγική και σωστή τεκμηρίωση κρίσιμων ενεργειών του παρελθόντος με τον "φάκελο υπεράσπισης"
-
Έμμεσοι φόροι
Στην Grant Thornton πιστεύουμε ότι οι συνέπειες των έμμεσων φόρων στις επιχειρηματικές αποφάσεις θα πρέπει να λαμβάνονται εξίσου σοβαρά υπόψη όπως και κάθε άλλο κόστος της επιχείρησης
-
Φορολογική αναδιοργάνωση επιχειρήσεων
Είτε η εταιρεία σας βρίσκεται σε μια περίοδο σημαντικής αναδιάρθρωσης ή αλλαγών στην στρατηγική κατεύθυνση η Grant Thornton Tax είναι η σωστή επιλογή στους φορολογικούς συμβούλους.
-
Προληπτικός φορολογικός έλεγχος επιχειρήσεων (Tax Due Diligence)
Ο προληπτικός φορολογικός έλεγχος μπορεί να βοηθήσει την εταιρία σας να εντοπίσει και να αξιολογήσει όλες τις πιθανές φορολογικές επιπτώσεις που μπορούν να έχουν προκύψει από μια συναλλαγή.
-
Βελτιστοποίηση του παραγωγικού μοντέλου
Ενημερωθείτε σχετικά με την βελτίωση του παραγωγικού μοντέλου της εταιρίας σας με αναδιοργάνωση των παραγωγικών σας δραστηριοτήτων από την Grant Thornton.
-
Υπηρεσίες Διεθνώς Μετακινούμενου Προσωπικού
Η διεθνής κινητικότητα ταλέντων είναι βασικό στοιχείο μιας επιτυχημένης παγκόσμιας επιχείρησης και μαζί της συνοδεύονται από προκλήσεις και κινδύνους, καθώς και ευκαιρίες.
-
Accounting & Tax Compliance Services
Η μεταφορά υποστηρικτικών και περιφερειακών λειτουργιών εκτός εταιρείας και η ανάθεσή τους σε ειδικούς εξωτερικούς συνεργάτες (Business Process Outsourcing) αποτελεί πλέον βέλτιστη πρακτική για τις εταιρείες εκείνες που επιδιώκουν τη μέγιστη δυνατή αποτελεσματικότητα.
-
HR & Payroll services
Η διαχείριση της μισθοδοσίας είναι μία από τις πιο δύσκολες και χρονοβόρες διαδικασίες που αντιμετωπίζει μια εταιρία όταν διαχειρίζεται στοιχεία του προσωπικού της. Οι παρεχόμενες υπηρεσίες μας προσαρμόζονται στις ανάγκες της εκάστοτε εταιρίας, σύμφωνα με το εκάστοτε ασφαλιστικό και εργατικό νομικό πλαίσιο.
-
Τράπεζες
Η αφοσιωμένη ομάδα στην παροχή υπηρεσιών προς τις Τράπεζες και τις εταιρείες κινητών αξιών έχει κατανείμει την εμπειρία της και τους πόρους της με τέτοιο τρόπο ώστε να ανταποκρίνεται έγκαιρα και αποτελεσματικά στις ανάγκες και προσδοκίες των πελατών μας.
-
Ασφαλιστικός Κλάδος
Ως ελεγκτές πιστεύουμε στην προστιθέμενη αξία των ελεγκτικών μας υπηρεσιών υιοθετώντας μία επιχειρησιακή προσέγγιση σε κάθε ελεγκτικό έργο.
-
Εταιρείες Διαχείρισης Κεφαλαίων
Μέσα από ένα ευρύ φάσμα ολοκληρωμένων συμβουλευτικών υπηρεσιών προσδιορίζουμε τις ανάγκες των πελατών μας και προσφέρουμε λύσεις που μπορούν να εφαρμοστούν άμεσα και αποτελεσματικά.
-
Τράπεζες
Η αφοσιωμένη ομάδα στην παροχή υπηρεσιών προς τις Τράπεζες και τις εταιρείες κινητών αξιών έχει κατανείμει την εμπειρία της και τους πόρους της με τέτοιο τρόπο ώστε να ανταποκρίνεται έγκαιρα και αποτελεσματικά στις ανάγκες και προσδοκίες των πελατών μας.
-
Ασφαλιστικός Κλάδος
Ως ελεγκτές πιστεύουμε στην προστιθέμενη αξία των ελεγκτικών μας υπηρεσιών υιοθετώντας μία επιχειρησιακή προσέγγιση σε κάθε ελεγκτικό έργο.
-
Εταιρείες Διαχείρισης Κεφαλαίων
Μέσα από ένα ευρύ φάσμα ολοκληρωμένων συμβουλευτικών υπηρεσιών προσδιορίζουμε τις ανάγκες των πελατών μας και προσφέρουμε λύσεις που μπορούν να εφαρμοστούν άμεσα και αποτελεσματικά.
-
Φορείς Κεντρικής Κυβέρνησης
Η Grant Thornton, αξιοποιώντας τη μακρόχρονη εμπειρία της και την εμπειρία του δικτύου της από την υλοποίηση έργων σε φορείς κεντρικής κυβέρνησης, είναι έτοιμη να αναπτύξει την κατάλληλη ομάδα έργου που θα εργαστεί προκειμένου να προσδιοριστεί η λύση – υπηρεσία εκείνη που θα συμβάλει στην επίτευξη των στόχων που έχουν τεθεί για κάθε φορέα.
-
Δημόσιες Επιχειρήσεις & Οργανισμοί
Το τμήμα Public Sector της Grant Thornton μπορεί να υποστηρίξει τις Δημόσιες Επιχειρήσεις και Οργανισμούς να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις που τίθενται λόγω των σημερινών απαιτήσεων της οικονομίας.
-
Φορείς Τοπικής Αυτοδιοίκησης
Η Grant Thornton προσφέρει ελεγκτικές και συμβουλευτικές υπηρεσίες για την υποστήριξη των φορέων τοπικής αυτοδιοίκησης στην αντιμετώπιση των προκλήσεων.
-
ΕΣΠΑ και Ειδικές Υπηρεσίες Διαχείρισης
Η εξειδικευμένη ομάδα στελεχών της Grant Thornton μπορεί να προσφέρει υπηρεσίες Τεχνικής Βοήθειας κατά το στάδιο του σχεδιασμού, της υλοποίησης, της διοίκησης και του ελέγχου των προγραμμάτων και έργων που διαχειρίζονται οι Ειδικές Υπηρεσίες Διαχείρισης.
-
Φορείς Δημόσιας Υγείας
Η ομάδας στελεχών της Grant Thornton αποτελείται από έμπειρους επαγγελματίες που στόχο έχουν την παροχή ολοκληρωμένων υπηρεσιών σε όλα τα επίπεδα του δημοσίου συστήματος υγείας.
-
Ασφαλιστικά Ταμεία
Tο Τμήμα Public Sector με τα έμπειρα στελέχη που διαθέτει, μπορεί να υποστηρίξει τα ασφαλιστικά ταμεία παρέχοντας τις κατάλληλες ελεγκτικές και συμβουλευτικές υπηρεσίες που θα απαντήσουν στις ανάγκες τους.
-
Ξενοδοχειακές & Τουριστικές Υπηρεσίες
Hotels & tourism services
-
Υπηρεσίες Μεταφορών
Η ομάδα ειδικών της Grant Thornton αποτελείται από ανθρώπους με πολυετή επαγγελματική πείρα στον κλάδο των μεταφορών
-
Τεχνολογία της Πληροφορίας
Τα εξειδικευμένα στελέχη μας προσφέρουν υποστήριξη στην επιχείρησή σας σε κάθε βήμα, σε οποιαδήποτε φάση του κύκλου ζωής της.
-
Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης
Από την αρχή, θα διαπιστώσετε ότι κατανοούμε τις σημερινές και τις μελλοντικές ανάγκες της επιχείρησής σας, χάρη στη δέσμευση και την εμπειρία που έχουμε στον κλάδο των μέσων επικοινωνίας.
-
Τηλεπικοινωνίες
Οι άνθρωποι μας σας προτείνουν τις καλύτερες εμπορικές και ρεαλιστικές λύσεις που ανταποκρίνονται στον πραγματικό κόσμο του κλάδου των τηλεπικοινωνιών.
Ο κόσμος αντιμετωπίζει μία πρωτοφανή υγειονομική κρίση που μετεξελίσσεται σε μία άνευ προηγουμένου κοινωνική και οικονομική διαταραχή, ένα σοκ μεγάλης εμβέλειας, αβεβαιότητας και διαρκείας, με σημαντικό αρνητικό οικονομικό αποτύπωμα και επιπτώσεις στην παγκόσμια οικονομία και τη χώρα μας, (εκτιμώμενη μείωση του παγκόσμιου ΑΕΠ -8% και το ίδιο για την Ελλάδα το 2020). Η πανδημία του Κορονοϊού, ένα εξαιρετικά επικίνδυνο φαινόμενο, λόγω μεγάλης και γρήγορης μεταδοτικότητας του ιού, έχει απρόβλεπτες επιπτώσεις στη δημόσια υγεία, και επηρεάζει αδιακρίτως ηλικίας, φύλου, εθνικότητας, βιοτικού επιπέδου, όλες τις χώρες του κόσμου. Με βάση τα σημερινά δεδομένα απέχουμε τουλάχιστον μήνες από την ανακάλυψη και μαζική χρήση αξιόπιστων εμβολίων και αποτελεσματικών φαρμάκων.
Οι κυβερνήσεις παγκοσμίως, όπως και οι κεντρικές τράπεζες αντέδρασαν ταχύτατα στις αρνητικές εξελίξεις. Οι δημοσιονομικές παρεμβάσεις ήταν πρωτοφανείς και κυμάνθηκαν ανά χώρα μεταξύ 6%- 15% του ΑΕΠ, με αρνητική επίπτωση στην πορεία του δημόσιου χρέους, ιεραρχώντας ως σημαντικότερο τον στόχο στήριξης των εισοδημάτων των νοικοκυριών, της ρευστότητας και της βιωσιμότητας των επιχειρήσεων, των θέσεων εργασίας και του δημόσιου τομέα υγείας. Επιπλέον, οι κεντρικές τράπεζες και οι εποπτικές αρχές, προχώρησαν σε σημαντική ελαστικοποίηση των κεφαλαιακών απαιτήσεων των τραπεζών και σε πρωτοφανή μέτρα στήριξης της ρευστότητας του Δημοσίου, των τραπεζών και των επιχειρήσεων, με παρεμβάσεις ρευστότητας που ξεπερνούν σήμερα τα € 12 τρισεκ. παγκοσμίως. Τα επιτόκια διαμορφώθηκαν σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα και κινητές αξίες τρισεκατομμυρίων στις διεθνείς αγορές, διαπραγματεύονται με αρνητικά επιτόκια, ενώ παράλληλα η διαθέσιμη παγκόσμια ρευστότητα έχει φθάσει σε πρωτοφανές ύψος. Στόχος των μέτρων να ενθαρρύνουν τη χρηματοδότηση και τη στήριξη της παγκόσμιας οικονομίας, των επιχειρήσεων και των νοικοκυριών, ώστε να μετριάσουν το πρόβλημα, αποτρέποντας τα χειρότερα.
Ικανοποιητική κρίνεται και η αντίδραση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής με την έγκριση, τον Απρίλιο του 2020,πακέτου ύψους € 540 δισεκατ., για τη στήριξη των οικονομιών, των εργαζομένων και του τομέα υγείας, ενώ πρόσφατα εγκρίθηκε η δημιουργία του ταμείου ανάκαμψης (Next Generation EU) ύψους € 390 δισεκατ. σε μεταβιβάσεις και € 360 δισεκατ. σε δάνεια. Προτεραιότητα να κατανεμηθούν τα εν λόγω ποσά σε χώρες, περιοχές και κλάδους που έχουν υποστεί τις πιο βαριές συνέπειες της κρίσης, αλλά και για να αξιοποιηθούν για τον παραγωγικό και ανταγωνιστικό μετασχηματισμό των ευρωπαϊκών οικονομιών, τη στήριξη της πράσινης και κυκλικής οικονομίας, την ψηφιοποίηση και τη μετεκπαίδευση του εργατικού δυναμικού. Παράλληλα, εγκρίθηκε από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, ο κοινωνικός προϋπολογισμός της επόμενης επταετίας (Multiannual Financial Framework), ύψος € 1.074,3 δισεκατ. με στόχο την επιτυχή αντιμετώπιση των μελλοντικών προκλήσεων και την υλοποίηση των πολιτικών, οικονομικών και κοινωνικών προτεραιοτήτων της Ευρώπης.
Η Ελλάδα αντέδρασε έγκαιρα με το ξέσπασμα της πανδημίας, πέτυχε άρση των δημοσιονομικών δεσμεύσεων για το 2020 και 2021 (όσον αφορά τα πρωτογενή πλεονάσματα) και υλοποίησε προγράμματα στήριξης των εισοδημάτων των νοικοκυριών, του τομέα υγείας και της ρευστότητας και βιωσιμότητας των επιχειρήσεων. Παρεμβάσεις που αντιστοιχούν στο 6,3% του Α.Ε.Π. για το 2020. Αποτέλεσμα, το πρωτογενές δημοσιονομικό πλεόνασμα του 2019 (3,5% του ΑΕΠ) να μετατρέπεται σε σημαντικό έλλειμμα που θα προσεγγίσει το 7% του ΑΕΠ, που οδηγεί το δημόσιο χρέος κοντά στο 200% του ΑΕΠ στο τέλος του χρόνου, μια ανησυχητική εξέλιξη.
Η ρευστότητα αυξήθηκε σημαντικά, ανοδική πορεία σημειώνουν οι καταθέσεις καθώς και οι τραπεζικές χρηματοδοτήσεις, κυρίως μεγαλύτερων επιχειρήσεων, (όχι όμως και των νοικοκυριών, των μικρών επιχειρήσεων και των επαγγελματιών, η χρηματοδότηση των οποίων παραμένει αρνητική). Επιπροσθέτως, η ΕΚΤ έχει χορηγήσει στις ελληνικές τράπεζες € 30 δισεκατ., ρευστότητα ενώ με παρεμβάσεις αγοράς ομολόγων του Ελληνικού Δημοσίου, διατηρεί τα επιτόκια δανεισμού του Δημοσίου ιστορικά χαμηλά. Η Ελλάδα πέτυχε να εξασφαλίσει στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, σημαντικό πακέτο βοήθειας ύψους περίπου € 70 δισεκατ., € 32 δισεκατ. από το NGEU και € 38 δισεκατ. από το MFF. Ωστόσο, δεν υπάρχουν αυτοματισμοί στην εκταμίευση αυτών των κονδυλίων. Θα πρέπει να τα διεκδικήσουμε με την υποβολή ολοκληρωμένων προτάσεων και επενδυτικών σχεδίων στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, προς έγκριση από τους ευρωπαϊκούς θεσμούς έως το τέλος του 2020.
Αυτή είναι ίσως η μεγαλύτερη πρόκληση και ευκαιρία μπροστά μας. Να αξιοποιήσουμε αυτό τον πακτωλό χρημάτων και να μετασχηματίσουμε παραγωγικά τη χώρα, με προτεραιότητες την εντονότερη εξωστρεφή ανάπτυξη, τις σημαντικές δημόσιες, ιδιωτικές και ξένες επενδύσεις, τον ψηφιακό και ενεργειακό μετασχηματισμό και την κυκλική οικονομία, την αναβάθμιση των οικονομικών και κοινωνικών υποδομών, τη στήριξη της εργασίας και τη μεταρρύθμιση της δημόσιας διοίκησης. Σ’ αυτό το δύσκολο και αβέβαιο περιβάλλον, οι ελληνικές επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν προκλήσεις και κινδύνους αλλά και τη μοναδική ιστορική ευκαιρία να αλλάξουν στρατηγική, μετατρέποντας την κρίση σε ευκαιρία, το πρόβλημα σε προοπτική, ώστε να προσαρμοσθούν στο νέο ταχέως μεταβαλλόμενο εγχώριο και διεθνές περιβάλλον.
Η κρίση του Covid-19 δεν έχει επηρεάσει στον ίδιο βαθμό και στην ίδια κατεύθυνση όλους τους κλάδους και τις επιχειρήσεις είτε στην Ελλάδα, είτε στο εξωτερικό. Υπάρχουν οι μεγάλοι χαμένοι της περιόδου, όπου η κρίση μπορεί να έχει μονιμότερες αρνητικές συνέπειες, όπως, η εστίαση, οι αερομεταφορές, οι τράπεζες, ο τουρισμός, τα επαγγελματικά ταξίδια, η εφοδιαστική αλυσίδα και τα συνδεόμενα επαγγέλματα με τον τουρισμό και την εστίαση, οι δραστηριότητες αναψυχής, τα πολυτελή αγαθά και τα πολυκαταστήματα με μεγάλα και ακριβά δίκτυα, τα ακίνητα και η ένδυση - υπόδηση. Υπάρχουν όμως και κλάδοι που αναπτύσσονται στη διάρκεια της τρέχουσας κρίσης, όπως είναι, τεχνολογικές εταιρείες, αλυσίδες τροφίμων, εταιρείες παροχής εξ’αποστάσεως ψηφιακών υπηρεσιών, ταχυμεταφορές και logistics, δραστηριότητες ηλεκτρονικού εμπορίου και συναλλαγών, ο κλάδος των φαρμάκων και τα αγροτικά προϊόντα, για να αναφερθώ στα κυριότερα.
Όμως, στο τέλος της ημέρας, η μείωση των εισοδημάτων, η πτώση του τζίρου, η αύξηση της ανεργίας και η μείωση των εξαγωγών, αν συνεχιστούν επί μακρόν δεν θα αφήσουν αλώβητο κανένα κλάδο ή επιχείρηση στην Ελλάδα. Να σημειωθεί ότι, παρότι ο δανεισμός των επιχειρήσεων αυξήθηκε πρόσφατα λόγω της κρίσης, ο ελληνικός επιχειρηματικός τομέας δεν είναι στο σύνολο του υπερδανεισμένος (σχέση υπολοίπου επιχειρηματικών δανείων/ΑΕΠ <45% και 39% του συνόλου των επιχειρήσεων έχει μηδενικό δανεισμό). Υπάρχει όμως, 35% του συνόλου των επιχειρήσεων (με τζίρο >€1εκατ.) που λόγω κυρίως της προηγούμενης οικονομικής κρίσης, αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα ρευστότητας και υπερχρέωσης που τώρα επιτείνονται σοβαρά. Συνυπάρχουν δηλαδή στην οικονομία επιχειρήσεις δύο ταχυτήτων και προοπτικών.
Γενικότερα, οι ελληνικές επιχειρήσεις βρίσκονται καθημερινά αντιμέτωπες με σχετικά πολύ υψηλό κόστος τραπεζικού δανεισμού, φορολογικών και ασφαλιστικών επιβαρύνσεων και κόστους ενέργειας σε σύγκριση με την Ευρωζώνη, παρά τις πρόσφατες βελτιώσεις, σημαντική γραφειοκρατία και εμπόδια στην επιχειρηματικότητα και χαμηλή σταθερότητα κανόνων και θεσμών. Επιπροσθέτως, το μέσο μέγεθος της ελληνικής επιχείρησης είναι το μικρότερο στην Ευρωζώνη (μέσος τζίρος κάτω των € 10 εκατ. και μόνο 450 επιχειρήσεις έχουν ετήσιο τζίρο άνω των € 50 εκατ.), γεγονός που αποτρέπει την ανάπτυξη της εξαγωγικής δραστηριότητας, τη δημιουργία οικονομιών κλίμακος, ανταγωνιστικής τιμολόγησης και τις επενδύσεις σε σύγχρονη οργάνωση, δίκτυα διανομής, ψηφιοποίηση και υποδομές. Εθνική επιχειρηματική στόχευσή μας οφείλει να είναι η πρόσβαση στη μεγάλη διεθνή αγορά εκατομμυρίων πελατών, όχι ο αυτοπεριορισμός μας στη μικρή εγχώρια αγορά των 10 εκατομμυρίων, που αντικειμενικά αδυνατεί να στηρίξει ισχυρές επιχειρήσεις με σύγχρονες υποδομές, προϊόντα και στελέχη. Υπάρχουν και μικρότερες, υγιείς επιχειρήσεις, αλλά στην πλειοψηφία τους, αποτελούν σημαντικό τμήμα της εφοδιαστικής, προμηθευτικής αλυσίδας εγχώριων δικτύων διανομής (π.χ. σουπερμάρκετ, πολυκαταστήματα), περιορισμένης επιρροής και διαπραγματευτικής δύναμης.
Η δημιουργία ισχυρών εξωστρεφών επιχειρήσεων θα δημιουργήσει παράλληλα νέες μεγάλες εγχώριες ανάγκες σε πρώτες ύλες, ενδιάμεσα αγαθά και τελικά προϊόντα, ενισχύοντας με το τρόπο αυτό τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις σε μεγαλύτερη κλίμακα σε σχέση με την υφιστάμενη κατάσταση.
Τέλος, ένα από τα μεγάλα προβλήματα τμήματος της ελληνικής μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας στον κόσμο που διαμορφώνεται, είναι η ξεπερασμένη από τις εξελίξεις οργανωτική δομή, λειτουργική υποδομή και εταιρική διακυβέρνησή τους. Μικρό εταιρικό μέγεθος, προβληματική διακυβέρνηση, ανειλικρινείς ισολογισμοί και οικονομικά αποτελέσματα, μεγάλο βαθμό φοροδιαφυγής και ανασφάλιστης και αδήλωτης εργασίας, προσδοκία αν όχι απαίτηση, ότι το κράτος και οι τράπεζες οφείλουν να τους στηρίζουν εσαεί, χωρίς κριτήρια. Με χαμηλό βαθμό ψηφιοποίησης, απρόθυμες να επενδύσουν στον εκσυγχρονισμό τους, αποτελούν τον κορμό της «γκρίζας οικονομίας» και της οικονομικής οπισθοδρόμησης όπου η κερδοφορία και η βιωσιμότητα, εξαρτώνται όχι από την ανταγωνιστικότητα τους, αλλά από τη μη εκπλήρωση υποχρεώσεων και μη τήρηση κανόνων και νόμων.
Αυτή η ξεπερασμένη επιχειρηματικότητα, αδικεί τις χιλιάδες ανταγωνιστικές, συνεπείς και υγιείς επιχειρήσεις, που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα και το εξωτερικό, νοθεύει τον ανταγωνισμό, κρατάει δέσμια σημαντική ρευστότητα και το τραπεζικό σύστημα, οδηγεί στην υπερ-φορολόγηση των συνεπών και αποθαρρύνει τις επενδύσεις, την εξωστρέφεια ανάπτυξη και την ανάταξη της ελληνικής οικονομίας.
Νίκος Καραμούζης
Πρόεδρος Grant Thornton, Executive Chairman SMERemediumCap