-
Deals Services
Η ομάδα Deals Services της Grant Thornton χαρακτηρίζεται από την απαραίτητη εμπειρία και τεχνογνωσία για τον ολοκληρωμένο έλεγχο σε όλα τα στάδια μιας συναλλαγής.
-
Technology
Η Grant Thornton και το τμήμα Technology, μέσω της τεχνογνωσίας και εμπειρίας που διαθέτει, προσφέρει υπηρεσίες που βοηθούν τις επιχειρήσεις να προσαρμοστούν σε ένα μεταβαλλόμενο τεχνολογικό περιβάλλον και να επαναπροσδιορίσουν τον τρόπο λειτουργίας τους.
-
Strategy and Investments
Στο τμήμα του Strategy and Investments προσφέρουμε συμβουλές για τη διαχείριση κεφαλαίων, τον στρατηγικό σχεδιασμό και υπηρεσίες λειτουργικής βελτίωσης.
-
Environmental, Social, Governance, Risk & Compliance
Στο τρέχον επιχειρηματικό και κανονιστικό περιβάλλον, οι επιχειρήσεις φιλοδοξούν να ανταποκριθούν αποτελεσματικά στις απαιτήσεις του σήμερα, και να δημιουργήσουν αξία με βιώσιμους όρους.
-
Audit
Οι ομάδες ελέγχου της Grant Thornton απαρτίζονται από άρτια καταρτισμένα και εξειδικευμένα στελέχη με μεγάλη εμπειρία στον έλεγχο.
-
Business Growth Advisory
Στην Grant Thornton, κατανοούμε τη σημασία της εναρμόνισης της χρηματοοικονομικής πληροφόρησης με τις κανονιστικές αλλαγές και την ανάγκη για ακριβή χρηματοοικονομική πληροφόρηση και συμβουλευτική υποστήριξη.
-
Φορολογία επιχειρήσεων
Οι υπηρεσίες φορολογίας επιχειρήσεων της Grant Thornton παρέχουν συμβουλές και λύσεις σε όλα τα θέματα που πιθανώς να έχει η επιχείρησή σας.
-
Φορολογική συμμόρφωση
Τα στελέχη της φορολογικής συμμόρφωσης εταιριών διαθέτουν πολυετή εμπειρία, τόσο σε πολυεθνικές όσο και σε μεγάλες εγχώριες εταιρίες όλων των κλάδων δραστηριότητας
-
Διεθνής φορολογία
Η Grant Thornton γνωρίζει ότι οι φορολογικών εξελίξεων προς όφελος της επιχείρησης σας είναι ένας παράγοντας επιτυχίας σε διεθνές επίπεδο.
-
Ενδοομιλικές συναλλαγές
Η Grant Thornton μπορεί να βοηθήσει τόσο για τις εγχώριες, όσο και για τις πολυεθνικές επιχειρήσεις στη λήψη στρατηγικών αποφάσεων, στον σχεδιασμό και στη διαχείριση του κινδύνου.
-
Υποστήριξη σε φορολογικούς ελέγχους
Η Grant Thornton μπορεί να εξασφαλίσει ότι θα είστε προετοιμασμένοι για τους φορολογικούς ελέγχους και πιθανές διαφορές.
-
Private Client Tax Services
Στην Grant Thornton, συνεργαζόμαστε με τους πελάτες μας για να δημιουργήσουμε φορολογική στρατηγική και σωστή τεκμηρίωση κρίσιμων ενεργειών του παρελθόντος με τον "φάκελο υπεράσπισης"
-
Έμμεσοι φόροι
Στην Grant Thornton πιστεύουμε ότι οι συνέπειες των έμμεσων φόρων στις επιχειρηματικές αποφάσεις θα πρέπει να λαμβάνονται εξίσου σοβαρά υπόψη όπως και κάθε άλλο κόστος της επιχείρησης
-
Φορολογική αναδιοργάνωση επιχειρήσεων
Είτε η εταιρία σας βρίσκεται σε μια περίοδο σημαντικής αναδιάρθρωσης ή αλλαγών στην στρατηγική κατεύθυνση η Grant Thornton Tax είναι η σωστή επιλογή στους φορολογικούς συμβούλους.
-
Προληπτικός φορολογικός έλεγχος επιχειρήσεων (Tax Due Diligence)
Ο προληπτικός φορολογικός έλεγχος μπορεί να βοηθήσει την εταιρία σας να εντοπίσει και να αξιολογήσει όλες τις πιθανές φορολογικές επιπτώσεις που μπορούν να έχουν προκύψει από μια συναλλαγή.
-
Βελτιστοποίηση του παραγωγικού μοντέλου
Ενημερωθείτε σχετικά με την βελτίωση του παραγωγικού μοντέλου της εταιρίας σας με αναδιοργάνωση των παραγωγικών σας δραστηριοτήτων από την Grant Thornton.
-
Υπηρεσίες Διεθνώς Μετακινούμενου Προσωπικού
Η διεθνής κινητικότητα ταλέντων είναι βασικό στοιχείο μιας επιτυχημένης παγκόσμιας επιχείρησης και μαζί της συνοδεύονται από προκλήσεις και κινδύνους, καθώς και ευκαιρίες.
-
Accounting & Tax Compliance Services
Η μεταφορά υποστηρικτικών και περιφερειακών λειτουργιών εκτός εταιρίας και η ανάθεσή τους σε ειδικούς εξωτερικούς συνεργάτες (Business Process Outsourcing) αποτελεί πλέον βέλτιστη πρακτική για τις εταιρίες εκείνες που επιδιώκουν τη μέγιστη δυνατή αποτελεσματικότητα.
-
HR & Payroll services
Η διαχείριση της μισθοδοσίας είναι μία από τις πιο δύσκολες και χρονοβόρες διαδικασίες που αντιμετωπίζει μια εταιρία όταν διαχειρίζεται στοιχεία του προσωπικού της. Οι παρεχόμενες υπηρεσίες μας προσαρμόζονται στις ανάγκες της εκάστοτε εταιρίας, σύμφωνα με το εκάστοτε ασφαλιστικό και εργατικό νομικό πλαίσιο.
-
Τράπεζες
Η αφοσιωμένη ομάδα στην παροχή υπηρεσιών προς τις Τράπεζες και τις εταιρείες κινητών αξιών έχει κατανείμει την εμπειρία της και τους πόρους της με τέτοιο τρόπο ώστε να ανταποκρίνεται έγκαιρα και αποτελεσματικά στις ανάγκες και προσδοκίες των πελατών μας.
-
Ασφαλιστικός Κλάδος
Ως ελεγκτές πιστεύουμε στην προστιθέμενη αξία των ελεγκτικών μας υπηρεσιών υιοθετώντας μία επιχειρησιακή προσέγγιση σε κάθε ελεγκτικό έργο.
-
Εταιρείες Διαχείρισης Κεφαλαίων
Μέσα από ένα ευρύ φάσμα ολοκληρωμένων συμβουλευτικών υπηρεσιών προσδιορίζουμε τις ανάγκες των πελατών μας και προσφέρουμε λύσεις που μπορούν να εφαρμοστούν άμεσα και αποτελεσματικά.
-
Τράπεζες
Η αφοσιωμένη ομάδα στην παροχή υπηρεσιών προς τις Τράπεζες και τις εταιρείες κινητών αξιών έχει κατανείμει την εμπειρία της και τους πόρους της με τέτοιο τρόπο ώστε να ανταποκρίνεται έγκαιρα και αποτελεσματικά στις ανάγκες και προσδοκίες των πελατών μας.
-
Ασφαλιστικός Κλάδος
Ως ελεγκτές πιστεύουμε στην προστιθέμενη αξία των ελεγκτικών μας υπηρεσιών υιοθετώντας μία επιχειρησιακή προσέγγιση σε κάθε ελεγκτικό έργο.
-
Εταιρείες Διαχείρισης Κεφαλαίων
Μέσα από ένα ευρύ φάσμα ολοκληρωμένων συμβουλευτικών υπηρεσιών προσδιορίζουμε τις ανάγκες των πελατών μας και προσφέρουμε λύσεις που μπορούν να εφαρμοστούν άμεσα και αποτελεσματικά.
-
Φορείς Κεντρικής Κυβέρνησης
Η Grant Thornton, αξιοποιώντας τη μακρόχρονη εμπειρία της και την εμπειρία του δικτύου της από την υλοποίηση έργων σε φορείς κεντρικής κυβέρνησης, είναι έτοιμη να αναπτύξει την κατάλληλη ομάδα έργου που θα εργαστεί προκειμένου να προσδιοριστεί η λύση – υπηρεσία εκείνη που θα συμβάλει στην επίτευξη των στόχων που έχουν τεθεί για κάθε φορέα.
-
Δημόσιες Επιχειρήσεις & Οργανισμοί
Το τμήμα Public Sector της Grant Thornton μπορεί να υποστηρίξει τις Δημόσιες Επιχειρήσεις και Οργανισμούς να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις που τίθενται λόγω των σημερινών απαιτήσεων της οικονομίας.
-
Φορείς Τοπικής Αυτοδιοίκησης
Η Grant Thornton προσφέρει ελεγκτικές και συμβουλευτικές υπηρεσίες για την υποστήριξη των φορέων τοπικής αυτοδιοίκησης στην αντιμετώπιση των προκλήσεων.
-
ΕΣΠΑ και Ειδικές Υπηρεσίες Διαχείρισης
Η εξειδικευμένη ομάδα στελεχών της Grant Thornton μπορεί να προσφέρει υπηρεσίες Τεχνικής Βοήθειας κατά το στάδιο του σχεδιασμού, της υλοποίησης, της διοίκησης και του ελέγχου των προγραμμάτων και έργων που διαχειρίζονται οι Ειδικές Υπηρεσίες Διαχείρισης.
-
Φορείς Δημόσιας Υγείας
Η ομάδας στελεχών της Grant Thornton αποτελείται από έμπειρους επαγγελματίες που στόχο έχουν την παροχή ολοκληρωμένων υπηρεσιών σε όλα τα επίπεδα του δημοσίου συστήματος υγείας.
-
Ασφαλιστικά Ταμεία
Tο Τμήμα Public Sector με τα έμπειρα στελέχη που διαθέτει, μπορεί να υποστηρίξει τα ασφαλιστικά ταμεία παρέχοντας τις κατάλληλες ελεγκτικές και συμβουλευτικές υπηρεσίες που θα απαντήσουν στις ανάγκες τους.
-
Ξενοδοχειακές & Τουριστικές Υπηρεσίες
Hotels & tourism services
-
Υπηρεσίες Μεταφορών
Η ομάδα ειδικών της Grant Thornton αποτελείται από ανθρώπους με πολυετή επαγγελματική πείρα στον κλάδο των μεταφορών
-
Τεχνολογία της Πληροφορίας
Τα εξειδικευμένα στελέχη μας προσφέρουν υποστήριξη στην επιχείρησή σας σε κάθε βήμα, σε οποιαδήποτε φάση του κύκλου ζωής της.
-
Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης
Από την αρχή, θα διαπιστώσετε ότι κατανοούμε τις σημερινές και τις μελλοντικές ανάγκες της επιχείρησής σας, χάρη στη δέσμευση και την εμπειρία που έχουμε στον κλάδο των μέσων επικοινωνίας.
-
Τηλεπικοινωνίες
Οι άνθρωποι μας σας προτείνουν τις καλύτερες εμπορικές και ρεαλιστικές λύσεις που ανταποκρίνονται στον πραγματικό κόσμο του κλάδου των τηλεπικοινωνιών.
Γνωρίζετε ότι...
Το αφορολόγητο όριο 800 χιλιάδων ευρώ σε γονικές παροχές και δωρεές εφαρμόζεται επί οποιασδήποτε φύσεως περιουσίας κινητής, ακίνητης, χρημάτων με δωρεοδόχους σύζυγο ή γονιό ή τέκνα ή εγγόνια.
Στις χρηματικές γονικές παροχές ή χρηματικές δωρεές θα πρέπει να αποδεικνύονται με μεταφορά χρημάτων μέσω χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων. Εφόσον η φορολογητέα αξία του περιουσιακού στοιχείου το οποίο αφορά η γονική παροχή ή η δωρεά υπερβαίνει τις 800 χιλ. ευρώ, επιβάλλεται φόρος με ενιαίο συντελεστή 10% για την υπερβάλλουσα αξία, μετά την αφαίρεση του αφορολόγητου ποσού. Οι γονικές παροχές και δωρεές, για τις οποίες θεσπίζεται το αφορολόγητο όριο των 800 χιλ. ευρώ δεν συνυπολογίζονται στην αιτία θανάτου κτήση περιουσίας μεταξύ αυτών των προσώπων. Συνεπώς, κατά την απόκτηση από 1-10-2021 και μετά οποιασδήποτε περιουσίας με κληρονομιά, συνυπολογίζονται μόνο οι γονικές παροχές και οι δωρεές του κληρονομούμενου προς τον κληρονόμο που έχουν γίνει μέχρι και τις 30-9-2021 πλην των χρηματικών γονικών παροχών και δωρεών που φορολογούνταν αυτοτελώς (Ε. 2077/2022).
Ως μεταφορά μέσω χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων λογίζεται και η έκδοση τραπεζικής επιταγής από τον γονέα με χρέωση τραπεζικού λογαριασμού του.
Στην περίπτωση αυτή απαιτείται η κατάθεση της επιταγής σε ατομικό λογαριασμό του τέκνου ή σε άλλο κοινό λογαριασμό του τέκνου με τον ίδιο το γονέα ή τρίτο πρόσωπο. Ωστόσο, έχει κριθεί από τη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών ότι οι περιπτώσεις που περιγράφονται ως μεταφορά μέσω χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων στη σχετική εγκύκλιο είναι ενδεικτικές και όχι περιοριστικές. Στο πλαίσιο αυτό, επί πώλησης ακινήτου, το τίμημα της οποίας καταβλήθηκε με τραπεζική επιταγή σε λογαριασμό τρίτου που διατηρούσε απαίτηση κατά της μητέρας του πωλητή, η ΔΕΔ έκρινε ότι εσφαλμένα επιβλήθηκε αυτοτελής φορολόγηση με συντελεστή 10% ως άτυπη δωρεά του τέκνου προς τη μητέρα του. Στη συγκεκριμένη περίπτωση το χρηματικό ποσό καταβλήθηκε διατραπεζικά με παρεμβολή τρίτου και συνεπώς πληρούνταν τα χαρακτηριστικά ώστε να θεωρηθεί μεταφορά μέσω χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων (ΔΕΔ e237/2023).
Εφαρμόζεται το τεκμήριο από την απόκτηση περιουσιακών στοιχείων ακόμη και αν το μόνο εισόδημα του κατοίκου εξωτερικού είναι τεκμαρτό και όχι πραγματικό.
Ο φορολογικός έλεγχος καταλόγισε φόρο εισοδήματος σε αλλοδαπό κάτοικο εξωτερικού και προσδιόρισε το φορολογητέο εισόδημα εφαρμόζοντας το τεκμήριο από την απόκτηση ακινήτου στην Ελλάδα. Το Διοικητικό Πρωτοδικείο και στη συνέχεια το Διοικητικό Εφετείο έκριναν ότι ο φορολογικός έλεγχος έσφαλε, κάνοντας δεκτό ότι για την εφαρμογή του ως άνω τεκμηρίου σε κάτοικο του εξωτερικού δεν αρκεί η ύπαρξη, κατά την κρίσιμη φορολογική περίοδο, οποιουδήποτε εισοδήματος στην Ελλάδα, αλλά η απόκτηση εισοδήματος αντίστοιχου ύψους προς τη διενεργηθείσα δαπάνη. Το ΣτΕ ακύρωσε την απόφαση του Εφετείου, κάνοντας δεκτό ότι το τεκμήριο από την απόκτηση περιουσιακών στοιχείων εφαρμόζεται σε κάτοικο εξωτερικού ανεξάρτητα αν έχουμε απόκτηση πραγματικού εισοδήματος ή εμμέσως συναγόμενου και υπολογιζόμενου τεκμαρτώς, όπως επί δωρεάν παραχώρησης κατοικίας (ΣτΕ 1769/2024).
Κρίσιμη για να θεωρηθεί ως εμπορική δραστηριότητα η πώληση ακινήτου είναι η πρόθεση για την επίτευξη κέρδους να υπήρχε κατά το χρόνο κτήσης του ακινήτου.
Η φορολογική αρχή είχε επιβάλει πρόστιμα σε φορολογούμενο, θεωρώντας την πώληση κατοικιών, άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας για την οποία ο φορολογούμενος έπρεπε να τηρεί βιβλία και να υποβάλει δήλωση σαν επιτηδευματίας. Η διαφορά προέκυψε από τον έλεγχο στις καταθέσεις των τραπεζικών λογαριασμών του φορολογουμένου. Το Δικαστήριο έκρινε ότι η εν λόγω συναλλαγή δεν είχε τα χαρακτηριστικά επαναλαμβανόμενης ή οργανωμένης δραστηριότητας αλλά επρόκειτο για μεμονωμένη ενέργεια, χωρίς να υπάρχει συνέχεια ή άλλες παρόμοιες συναλλαγές. Το χρονικό διάστημα που μεσολάβησε μεταξύ αγοράς και πώλησης του ακινήτου υποδεικνύει ότι η πώληση δεν έγινε με σκοπό τη συστηματική εμπορία ακινήτων και κατ’ επέκταση το κέρδος, αλλά ως μια μεμονωμένη οικονομική πράξη αξιοποίησης κεφαλαίου. Ως εκ τούτου, το Πρωτοδικείο ακύρωσε τις πράξεις επιβολής προστίμου και απέρριψε τους ισχυρισμούς της φορολογικής διοίκησης (ΔΠΘ 123/2024).
Η Δεκαετής παραγραφή θα πρέπει να γίνεται δεκτή μόνο όταν η ανακρίβεια στην δήλωση προκύπτει από συμπληρωματικά στοιχεία που έγιναν γνωστά μετά την πάροδο της πενταετίας.
Συγκεκριμένα, με αναίρεση του το Δημόσιο αιτήθηκε να γίνει δεκτή οριστική πράξη διορθωτικού προσδιορισμού που είχε εκδοθεί το έτος 2016 και αφορούσε φόρο εισοδήματος της διαχειριστικής περιόδου 2008. Το Δημόσιο επικαλέστηκε την 10ετή παραγραφή η οποία συντρέχει σε περιπτώσεις που γίνονται γνωστά «συμπληρωματικά στοιχεία», μετά την πάροδο της προβλεπόμενης 5ετούς παραγραφής, καθώς και όταν η υποβληθείσα δήλωση κρίνεται ανακριβής. Σύμφωνα με την ερμηνεία ΣτΕ, το οποίο απέρριψε την αναίρεση του Δημοσίου, η ανακρίβεια η οποία θα δικαιολογεί την 10ετή παραγραφή, πρέπει να προκύπτει από στοιχεία που έγιναν γνωστά μετά την πάροδο της συνήθους παραγραφής. Σε αντίθετη περίπτωση, που η παρέκταση του χρόνου παραγραφής γινόταν δεκτή σε κάθε περίπτωση ανακρίβειας, η πενταετής παραγραφής θα ήταν άνευ αντικειμένου καθιστώντας την 10ετή παραγραφή τον κανόνα (ΣΤΕ 1730/2024).
Εγγραφείτε στις ενημερώσεις μας