-
Deals Services
Η ομάδα Deals Services της Grant Thornton χαρακτηρίζεται από την απαραίτητη εμπειρία και τεχνογνωσία για τον ολοκληρωμένο έλεγχο σε όλα τα στάδια μιας συναλλαγής.
-
Technology
Η Grant Thornton και το τμήμα Technology, μέσω της τεχνογνωσίας και εμπειρίας που διαθέτει, προσφέρει υπηρεσίες που βοηθούν τις επιχειρήσεις να προσαρμοστούν σε ένα μεταβαλλόμενο τεχνολογικό περιβάλλον και να επαναπροσδιορίσουν τον τρόπο λειτουργίας τους.
-
Strategy and Investments
Στο τμήμα του Strategy and Investments προσφέρουμε συμβουλές για τη διαχείριση κεφαλαίων, τον στρατηγικό σχεδιασμό και υπηρεσίες λειτουργικής βελτίωσης.
-
Environmental, Social, Governance, Risk & Compliance
Στο τρέχον επιχειρηματικό και κανονιστικό περιβάλλον, οι επιχειρήσεις φιλοδοξούν να ανταποκριθούν αποτελεσματικά στις απαιτήσεις του σήμερα, και να δημιουργήσουν αξία με βιώσιμους όρους.
-
Audit
Οι ομάδες ελέγχου της Grant Thornton απαρτίζονται από άρτια καταρτισμένα και εξειδικευμένα στελέχη με μεγάλη εμπειρία στον έλεγχο.
-
Business Growth Advisory
Στην Grant Thornton, κατανοούμε τη σημασία της εναρμόνισης της χρηματοοικονομικής πληροφόρησης με τις κανονιστικές αλλαγές και την ανάγκη για ακριβή χρηματοοικονομική πληροφόρηση και συμβουλευτική υποστήριξη.
-
Φορολογία επιχειρήσεων
Οι υπηρεσίες φορολογίας επιχειρήσεων της Grant Thornton παρέχουν συμβουλές και λύσεις σε όλα τα θέματα που πιθανώς να έχει η επιχείρησή σας.
-
Φορολογική συμμόρφωση
Τα στελέχη της φορολογικής συμμόρφωσης εταιρειών διαθέτουν πολυετή εμπειρία, τόσο σε πολυεθνικές όσο και σε μεγάλες εγχώριες εταιρείες όλων των κλάδων δραστηριότητας
-
Διεθνής φορολογία
Η Grant Thornton γνωρίζει ότι οι φορολογικών εξελίξεων προς όφελος της επιχείρησης σας είναι ένας παράγοντας επιτυχίας σε διεθνές επίπεδο.
-
Ενδοομιλικές συναλλαγές
Η Grant Thornton μπορεί να βοηθήσει τόσο για τις εγχώριες, όσο και για τις πολυεθνικές επιχειρήσεις στη λήψη στρατηγικών αποφάσεων, στον σχεδιασμό και στη διαχείριση του κινδύνου.
-
Υποστήριξη σε φορολογικούς ελέγχους
Η Grant Thornton μπορεί να εξασφαλίσει ότι θα είστε προετοιμασμένοι για τους φορολογικούς ελέγχους και πιθανές διαφορές.
-
Private Client Tax Services
Στην Grant Thornton, συνεργαζόμαστε με τους πελάτες μας για να δημιουργήσουμε φορολογική στρατηγική και σωστή τεκμηρίωση κρίσιμων ενεργειών του παρελθόντος με τον "φάκελο υπεράσπισης"
-
Έμμεσοι φόροι
Στην Grant Thornton πιστεύουμε ότι οι συνέπειες των έμμεσων φόρων στις επιχειρηματικές αποφάσεις θα πρέπει να λαμβάνονται εξίσου σοβαρά υπόψη όπως και κάθε άλλο κόστος της επιχείρησης
-
Φορολογική αναδιοργάνωση επιχειρήσεων
Είτε η εταιρεία σας βρίσκεται σε μια περίοδο σημαντικής αναδιάρθρωσης ή αλλαγών στην στρατηγική κατεύθυνση η Grant Thornton Tax είναι η σωστή επιλογή στους φορολογικούς συμβούλους.
-
Προληπτικός φορολογικός έλεγχος επιχειρήσεων (Tax Due Diligence)
Ο προληπτικός φορολογικός έλεγχος μπορεί να βοηθήσει την εταιρία σας να εντοπίσει και να αξιολογήσει όλες τις πιθανές φορολογικές επιπτώσεις που μπορούν να έχουν προκύψει από μια συναλλαγή.
-
Βελτιστοποίηση του παραγωγικού μοντέλου
Ενημερωθείτε σχετικά με την βελτίωση του παραγωγικού μοντέλου της εταιρίας σας με αναδιοργάνωση των παραγωγικών σας δραστηριοτήτων από την Grant Thornton.
-
Υπηρεσίες Διεθνώς Μετακινούμενου Προσωπικού
Η διεθνής κινητικότητα ταλέντων είναι βασικό στοιχείο μιας επιτυχημένης παγκόσμιας επιχείρησης και μαζί της συνοδεύονται από προκλήσεις και κινδύνους, καθώς και ευκαιρίες.
-
Accounting & Tax Compliance Services
Η μεταφορά υποστηρικτικών και περιφερειακών λειτουργιών εκτός εταιρείας και η ανάθεσή τους σε ειδικούς εξωτερικούς συνεργάτες (Business Process Outsourcing) αποτελεί πλέον βέλτιστη πρακτική για τις εταιρείες εκείνες που επιδιώκουν τη μέγιστη δυνατή αποτελεσματικότητα.
-
HR & Payroll services
Η διαχείριση της μισθοδοσίας είναι μία από τις πιο δύσκολες και χρονοβόρες διαδικασίες που αντιμετωπίζει μια εταιρία όταν διαχειρίζεται στοιχεία του προσωπικού της. Οι παρεχόμενες υπηρεσίες μας προσαρμόζονται στις ανάγκες της εκάστοτε εταιρίας, σύμφωνα με το εκάστοτε ασφαλιστικό και εργατικό νομικό πλαίσιο.
-
Τράπεζες
Η αφοσιωμένη ομάδα στην παροχή υπηρεσιών προς τις Τράπεζες και τις εταιρείες κινητών αξιών έχει κατανείμει την εμπειρία της και τους πόρους της με τέτοιο τρόπο ώστε να ανταποκρίνεται έγκαιρα και αποτελεσματικά στις ανάγκες και προσδοκίες των πελατών μας.
-
Ασφαλιστικός Κλάδος
Ως ελεγκτές πιστεύουμε στην προστιθέμενη αξία των ελεγκτικών μας υπηρεσιών υιοθετώντας μία επιχειρησιακή προσέγγιση σε κάθε ελεγκτικό έργο.
-
Εταιρείες Διαχείρισης Κεφαλαίων
Μέσα από ένα ευρύ φάσμα ολοκληρωμένων συμβουλευτικών υπηρεσιών προσδιορίζουμε τις ανάγκες των πελατών μας και προσφέρουμε λύσεις που μπορούν να εφαρμοστούν άμεσα και αποτελεσματικά.
-
Τράπεζες
Η αφοσιωμένη ομάδα στην παροχή υπηρεσιών προς τις Τράπεζες και τις εταιρείες κινητών αξιών έχει κατανείμει την εμπειρία της και τους πόρους της με τέτοιο τρόπο ώστε να ανταποκρίνεται έγκαιρα και αποτελεσματικά στις ανάγκες και προσδοκίες των πελατών μας.
-
Ασφαλιστικός Κλάδος
Ως ελεγκτές πιστεύουμε στην προστιθέμενη αξία των ελεγκτικών μας υπηρεσιών υιοθετώντας μία επιχειρησιακή προσέγγιση σε κάθε ελεγκτικό έργο.
-
Εταιρείες Διαχείρισης Κεφαλαίων
Μέσα από ένα ευρύ φάσμα ολοκληρωμένων συμβουλευτικών υπηρεσιών προσδιορίζουμε τις ανάγκες των πελατών μας και προσφέρουμε λύσεις που μπορούν να εφαρμοστούν άμεσα και αποτελεσματικά.
-
Φορείς Κεντρικής Κυβέρνησης
Η Grant Thornton, αξιοποιώντας τη μακρόχρονη εμπειρία της και την εμπειρία του δικτύου της από την υλοποίηση έργων σε φορείς κεντρικής κυβέρνησης, είναι έτοιμη να αναπτύξει την κατάλληλη ομάδα έργου που θα εργαστεί προκειμένου να προσδιοριστεί η λύση – υπηρεσία εκείνη που θα συμβάλει στην επίτευξη των στόχων που έχουν τεθεί για κάθε φορέα.
-
Δημόσιες Επιχειρήσεις & Οργανισμοί
Το τμήμα Public Sector της Grant Thornton μπορεί να υποστηρίξει τις Δημόσιες Επιχειρήσεις και Οργανισμούς να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις που τίθενται λόγω των σημερινών απαιτήσεων της οικονομίας.
-
Φορείς Τοπικής Αυτοδιοίκησης
Η Grant Thornton προσφέρει ελεγκτικές και συμβουλευτικές υπηρεσίες για την υποστήριξη των φορέων τοπικής αυτοδιοίκησης στην αντιμετώπιση των προκλήσεων.
-
ΕΣΠΑ και Ειδικές Υπηρεσίες Διαχείρισης
Η εξειδικευμένη ομάδα στελεχών της Grant Thornton μπορεί να προσφέρει υπηρεσίες Τεχνικής Βοήθειας κατά το στάδιο του σχεδιασμού, της υλοποίησης, της διοίκησης και του ελέγχου των προγραμμάτων και έργων που διαχειρίζονται οι Ειδικές Υπηρεσίες Διαχείρισης.
-
Φορείς Δημόσιας Υγείας
Η ομάδας στελεχών της Grant Thornton αποτελείται από έμπειρους επαγγελματίες που στόχο έχουν την παροχή ολοκληρωμένων υπηρεσιών σε όλα τα επίπεδα του δημοσίου συστήματος υγείας.
-
Ασφαλιστικά Ταμεία
Tο Τμήμα Public Sector με τα έμπειρα στελέχη που διαθέτει, μπορεί να υποστηρίξει τα ασφαλιστικά ταμεία παρέχοντας τις κατάλληλες ελεγκτικές και συμβουλευτικές υπηρεσίες που θα απαντήσουν στις ανάγκες τους.
-
Ξενοδοχειακές & Τουριστικές Υπηρεσίες
Hotels & tourism services
-
Υπηρεσίες Μεταφορών
Η ομάδα ειδικών της Grant Thornton αποτελείται από ανθρώπους με πολυετή επαγγελματική πείρα στον κλάδο των μεταφορών
-
Τεχνολογία της Πληροφορίας
Τα εξειδικευμένα στελέχη μας προσφέρουν υποστήριξη στην επιχείρησή σας σε κάθε βήμα, σε οποιαδήποτε φάση του κύκλου ζωής της.
-
Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης
Από την αρχή, θα διαπιστώσετε ότι κατανοούμε τις σημερινές και τις μελλοντικές ανάγκες της επιχείρησής σας, χάρη στη δέσμευση και την εμπειρία που έχουμε στον κλάδο των μέσων επικοινωνίας.
-
Τηλεπικοινωνίες
Οι άνθρωποι μας σας προτείνουν τις καλύτερες εμπορικές και ρεαλιστικές λύσεις που ανταποκρίνονται στον πραγματικό κόσμο του κλάδου των τηλεπικοινωνιών.
Γνωρίζετε ότι...
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε την τροπολογία DAC9 η οποία απλοποιεί τις δηλωτικές υποχρεώσεις των πολυεθνικών επιχειρήσεων βάσει της Οδηγίας του Πυλώνα ΙΙ (Pillar II).
Υπενθυμίζεται ότι η Οδηγία Pillar II (Οδηγία 2022/2523) για την εξασφάλιση παγκόσμιου ελάχιστου επιπέδου φορολογίας στην Ένωση προβλέπει την επιβολή κατώτατου συντελεστή φορολόγησης 15% σε ομίλους πολυεθνικών επιχειρήσεων και εγχώριους ομίλους μεγάλης κλίμακας, των οποίων τα έσοδα ξεπερνούν τα 750 εκ. ευρώ ετησίως. Η Ελλάδα έχει ήδη ενσωματώσει την Οδηγία και έχει θεσπίσει εγχώριο κατώτατο φόρο (ν. 5100/2024). Στο πλαίσιο αυτό, η DAC9 διευκολύνει τις δηλωτικές υποχρεώσεις των ομίλων επιτρέποντας στις επιχειρήσεις να υποβάλλουν μια ενιαία δήλωση συμπληρωματικού φόρου (top-up tax) σε κεντρικό επίπεδο για ολόκληρο τον όμιλο, χωρίς να απαιτείται η υποβολή ξεχωριστής συμπληρωματικής δήλωσης φορολογικών στοιχείων από κάθε εταιρία του ομίλου στην χώρα έδρας της. Επιπλέον, η πρόβλεψη για χρήση ειδικού τυποποιημένου εντύπου σε ενιαίο επίπεδο αναμένεται να διευκολύνει τόσο τις επιχειρήσεις όσο και τις φορολογικές αρχές κατά την αξιολόγηση των πληροφοριών, μειώνοντας με αυτόν τον τρόπο τη γραφειοκρατία και εξασφαλίζοντας την εναρμονισμένη ανταλλαγή πληροφοριών στην ΕΕ. Το νέο πλαίσιο, κατόπιν έγκρισης από το Συμβούλιο της ΕΕ και ενσωμάτωσης της Οδηγίας από τα κράτη μέλη, θα εφαρμοστεί κατά την πρώτη συμπληρωματική δήλωση φορολογικών στοιχείων έως τις 30 Ιουνίου 2026, με την ανταλλαγή πληροφοριών να προβλέπεται έως 31 Δεκεμβρίου του ίδιου έτους. Σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργείου Οικονομικών, περίπου 19 ελληνικοί επιχειρηματικοί όμιλοι και 900-950 θυγατρικές ξένων ομίλων αναμένεται να επηρεαστούν από τις νέες ρυθμίσεις.
Το ΣτΕ έκρινε ως συνταγματικό τον τρόπο υπολογισμού του φόρου κληρονομίας επί μη εισηγμένων στο χρηματιστήριο μετοχών.
Συγκεκριμένα, η κρίση του δικαστηρίου αφορά τη διάταξη για το αντικειμενικό σύστημα προσδιορισμού της φορολογητέας αξίας των ανωτέρω τίτλων, η οποία για τον εντοπισμό της φορολογητέας αξίας λαμβάνει υπόψη το ύψος των κερδών της επιχείρησης κατά τα τελευταία πέντε (5) έτη πριν από το θάνατο του κληρονομουμένου. Ο νομοθέτης αποβλέποντας στη συγκέντρωση διαχρονικών στοιχείων για την παραγωγικότητα και την εν γένει οικονομική κατάσταση της κληρονομιαίας επιχείρησης προέβλεψε τη χορήγηση νομοθετικής εξουσιοδότησης προς τον αρμόδιο Υπουργό, ώστε να ρυθμίζει με Απόφασή του την ειδικότερη μέθοδο προσδιορισμού της αγοραίας αξίας των κληρονομούμενων τίτλων λαμβάνοντας υπόψη δεδομένα της τελευταίας πενταετίας. Ωστόσο, η εν λόγω διάταξη αμφισβητήθηκε ως προς τη συνταγματικότητά της ενόψει του ότι το Σύνταγμα απαγορεύει τη νομοθετική εξουσιοδότηση ως προς τον προσδιορισμό του αντικειμένου της φορολογίας. Το ΣτΕ αποφάνθηκε ότι η παρεχόμενη προς τον Υπουργό εξουσιοδότηση δεν αφορά το αντικείμενο του φόρου, αλλά απλώς τη μέθοδο προσδιορισμού της αγοραίας αξίας του εν λόγω αντικειμένου, ήτοι ζήτημα κατ’ εξοχήν τεχνικό και ειδικότερο σε σχέση με την ουσιαστική ρύθμιση από τον ίδιο τον νόμο, οπότε και έκρινε τελικά θετικά ως προς τη συνταγματικότητά του (ΣτΕ 866/2024).
Διαιτητικές αποφάσεις επί φορολογικών διαφορών ΦΠΑ σε συμβάσεις του δημοσίου με επενδυτές δεν δεσμεύουν τα διοικητικά δικαστήρια.
Το ΣτΕ εξέτασε την περίπτωση συμβάσεως του Δημοσίου με επενδυτή, κυρωθείσας με νόμο, που περιέχει ρήτρα περί υπαγωγής των φορολογικών διαφορών που θα ανακύψουν σε διαιτησία. Η δικαιοδοσία του διαιτητικού δικαστηρίου επί τέτοιων διαφορών είναι αποκλειστική, γεγονός που συνεπάγεται ότι το διοικητικό δικαστήριο δεν διαθέτει την εξουσία να ακυρώνει διαιτητικές πράξεις. Ωστόσο, όταν προσκομίζεται ενώπιον διοικητικού δικαστηρίου διαιτητική απόφαση, το δικαστήριο έχει την εξουσία να ελέγξει αν το ζήτημα που επιλύθηκε υπαγόταν στη δικαιοδοσία του διαιτητικού δικαστηρίου. Εν προκειμένω, οι εξεταζόμενες διαφορές αφορούσαν στην ερμηνεία ή/και στην εφαρμογή του δικαίου της Ένωσης στο πεδίο του ΦΠΑ, η ερμηνεία του οποίου απαγορεύεται να ανατεθεί σε διαιτητικό όργανο με βάση το πρωτογενές ενωσιακό δίκαιο. Ως εκ τούτου, το ΣτΕ έκρινε ότι η σχετική διαιτητική απόφαση εκδόθηκε καθ’ υπέρβαση των νόμιμων ορίων της δικαιοδοσίας του διαιτητικού οργάνου και ανέπεμψε την υπόθεση στο Διοικητικό Εφετείο Αθηνών (ΣτΕ 246/2022).
Η επί μακρόν χρόνο μη αναζήτηση του χρέους από τον δανειστή δεν συνιστά από μόνη της σιωπηρή σύμβαση άφεσης χρέους.
Λαμβάνοντας υπόψη την νομολογία, η ΔΕΔ έκρινε ότι η σύμβαση άφεσης χρέους, η οποία μπορεί να είναι ρητή ή σιωπηρώς συναγόμενη από τις εν γένει περιστάσεις, πρέπει να είναι σαφής και αναμφίβολη, και σε καμία περίπτωση δεν είναι δυνατόν να τεκμαίρεται. Ως εκ τούτου αποφάνθηκε πως η επί μακρόν χρόνο αζητησία του χρέους από μέρους του δανειστή δεν μπορεί από μόνη της να εκληφθεί ως σιωπηρή σύμβαση άφεσης χρέους (ΔΕΔ 1242/2023).
Εγγραφείτε στις ενημερώσεις μας