-
Deals Services
Η ομάδα Deals Services της Grant Thornton χαρακτηρίζεται από την απαραίτητη εμπειρία και τεχνογνωσία για τον ολοκληρωμένο έλεγχο σε όλα τα στάδια μιας συναλλαγής.
-
Technology
Η Grant Thornton και το τμήμα Technology, μέσω της τεχνογνωσίας και εμπειρίας που διαθέτει, προσφέρει υπηρεσίες που βοηθούν τις επιχειρήσεις να προσαρμοστούν σε ένα μεταβαλλόμενο τεχνολογικό περιβάλλον και να επαναπροσδιορίσουν τον τρόπο λειτουργίας τους.
-
Strategy and Investments
Στο τμήμα του Strategy and Investments προσφέρουμε συμβουλές για τη διαχείριση κεφαλαίων, τον στρατηγικό σχεδιασμό και υπηρεσίες λειτουργικής βελτίωσης.
-
Environmental, Social, Governance, Risk & Compliance
Στο τρέχον επιχειρηματικό και κανονιστικό περιβάλλον, οι επιχειρήσεις φιλοδοξούν να ανταποκριθούν αποτελεσματικά στις απαιτήσεις του σήμερα, και να δημιουργήσουν αξία με βιώσιμους όρους.
-
Audit
Οι ομάδες ελέγχου της Grant Thornton απαρτίζονται από άρτια καταρτισμένα και εξειδικευμένα στελέχη με μεγάλη εμπειρία στον έλεγχο.
-
Business Growth Advisory
Στην Grant Thornton, κατανοούμε τη σημασία της εναρμόνισης της χρηματοοικονομικής πληροφόρησης με τις κανονιστικές αλλαγές και την ανάγκη για ακριβή χρηματοοικονομική πληροφόρηση και συμβουλευτική υποστήριξη.
-
Φορολογία επιχειρήσεων
Οι υπηρεσίες φορολογίας επιχειρήσεων της Grant Thornton παρέχουν συμβουλές και λύσεις σε όλα τα θέματα που πιθανώς να έχει η επιχείρησή σας.
-
Φορολογική συμμόρφωση
Τα στελέχη της φορολογικής συμμόρφωσης εταιρειών διαθέτουν πολυετή εμπειρία, τόσο σε πολυεθνικές όσο και σε μεγάλες εγχώριες εταιρείες όλων των κλάδων δραστηριότητας
-
Διεθνής φορολογία
Η Grant Thornton γνωρίζει ότι οι φορολογικών εξελίξεων προς όφελος της επιχείρησης σας είναι ένας παράγοντας επιτυχίας σε διεθνές επίπεδο.
-
Ενδοομιλικές συναλλαγές
Η Grant Thornton μπορεί να βοηθήσει τόσο για τις εγχώριες, όσο και για τις πολυεθνικές επιχειρήσεις στη λήψη στρατηγικών αποφάσεων, στον σχεδιασμό και στη διαχείριση του κινδύνου.
-
Υποστήριξη σε φορολογικούς ελέγχους
Η Grant Thornton μπορεί να εξασφαλίσει ότι θα είστε προετοιμασμένοι για τους φορολογικούς ελέγχους και πιθανές διαφορές.
-
Private Client Tax Services
Στην Grant Thornton, συνεργαζόμαστε με τους πελάτες μας για να δημιουργήσουμε φορολογική στρατηγική και σωστή τεκμηρίωση κρίσιμων ενεργειών του παρελθόντος με τον "φάκελο υπεράσπισης"
-
Έμμεσοι φόροι
Στην Grant Thornton πιστεύουμε ότι οι συνέπειες των έμμεσων φόρων στις επιχειρηματικές αποφάσεις θα πρέπει να λαμβάνονται εξίσου σοβαρά υπόψη όπως και κάθε άλλο κόστος της επιχείρησης
-
Φορολογική αναδιοργάνωση επιχειρήσεων
Είτε η εταιρεία σας βρίσκεται σε μια περίοδο σημαντικής αναδιάρθρωσης ή αλλαγών στην στρατηγική κατεύθυνση η Grant Thornton Tax είναι η σωστή επιλογή στους φορολογικούς συμβούλους.
-
Προληπτικός φορολογικός έλεγχος επιχειρήσεων (Tax Due Diligence)
Ο προληπτικός φορολογικός έλεγχος μπορεί να βοηθήσει την εταιρία σας να εντοπίσει και να αξιολογήσει όλες τις πιθανές φορολογικές επιπτώσεις που μπορούν να έχουν προκύψει από μια συναλλαγή.
-
Βελτιστοποίηση του παραγωγικού μοντέλου
Ενημερωθείτε σχετικά με την βελτίωση του παραγωγικού μοντέλου της εταιρίας σας με αναδιοργάνωση των παραγωγικών σας δραστηριοτήτων από την Grant Thornton.
-
Υπηρεσίες Διεθνώς Μετακινούμενου Προσωπικού
Η διεθνής κινητικότητα ταλέντων είναι βασικό στοιχείο μιας επιτυχημένης παγκόσμιας επιχείρησης και μαζί της συνοδεύονται από προκλήσεις και κινδύνους, καθώς και ευκαιρίες.
-
Accounting & Tax Compliance Services
Η μεταφορά υποστηρικτικών και περιφερειακών λειτουργιών εκτός εταιρείας και η ανάθεσή τους σε ειδικούς εξωτερικούς συνεργάτες (Business Process Outsourcing) αποτελεί πλέον βέλτιστη πρακτική για τις εταιρείες εκείνες που επιδιώκουν τη μέγιστη δυνατή αποτελεσματικότητα.
-
HR & Payroll services
Η διαχείριση της μισθοδοσίας είναι μία από τις πιο δύσκολες και χρονοβόρες διαδικασίες που αντιμετωπίζει μια εταιρία όταν διαχειρίζεται στοιχεία του προσωπικού της. Οι παρεχόμενες υπηρεσίες μας προσαρμόζονται στις ανάγκες της εκάστοτε εταιρίας, σύμφωνα με το εκάστοτε ασφαλιστικό και εργατικό νομικό πλαίσιο.
-
Τράπεζες
Η αφοσιωμένη ομάδα στην παροχή υπηρεσιών προς τις Τράπεζες και τις εταιρείες κινητών αξιών έχει κατανείμει την εμπειρία της και τους πόρους της με τέτοιο τρόπο ώστε να ανταποκρίνεται έγκαιρα και αποτελεσματικά στις ανάγκες και προσδοκίες των πελατών μας.
-
Ασφαλιστικός Κλάδος
Ως ελεγκτές πιστεύουμε στην προστιθέμενη αξία των ελεγκτικών μας υπηρεσιών υιοθετώντας μία επιχειρησιακή προσέγγιση σε κάθε ελεγκτικό έργο.
-
Εταιρείες Διαχείρισης Κεφαλαίων
Μέσα από ένα ευρύ φάσμα ολοκληρωμένων συμβουλευτικών υπηρεσιών προσδιορίζουμε τις ανάγκες των πελατών μας και προσφέρουμε λύσεις που μπορούν να εφαρμοστούν άμεσα και αποτελεσματικά.
-
Τράπεζες
Η αφοσιωμένη ομάδα στην παροχή υπηρεσιών προς τις Τράπεζες και τις εταιρείες κινητών αξιών έχει κατανείμει την εμπειρία της και τους πόρους της με τέτοιο τρόπο ώστε να ανταποκρίνεται έγκαιρα και αποτελεσματικά στις ανάγκες και προσδοκίες των πελατών μας.
-
Ασφαλιστικός Κλάδος
Ως ελεγκτές πιστεύουμε στην προστιθέμενη αξία των ελεγκτικών μας υπηρεσιών υιοθετώντας μία επιχειρησιακή προσέγγιση σε κάθε ελεγκτικό έργο.
-
Εταιρείες Διαχείρισης Κεφαλαίων
Μέσα από ένα ευρύ φάσμα ολοκληρωμένων συμβουλευτικών υπηρεσιών προσδιορίζουμε τις ανάγκες των πελατών μας και προσφέρουμε λύσεις που μπορούν να εφαρμοστούν άμεσα και αποτελεσματικά.
-
Φορείς Κεντρικής Κυβέρνησης
Η Grant Thornton, αξιοποιώντας τη μακρόχρονη εμπειρία της και την εμπειρία του δικτύου της από την υλοποίηση έργων σε φορείς κεντρικής κυβέρνησης, είναι έτοιμη να αναπτύξει την κατάλληλη ομάδα έργου που θα εργαστεί προκειμένου να προσδιοριστεί η λύση – υπηρεσία εκείνη που θα συμβάλει στην επίτευξη των στόχων που έχουν τεθεί για κάθε φορέα.
-
Δημόσιες Επιχειρήσεις & Οργανισμοί
Το τμήμα Public Sector της Grant Thornton μπορεί να υποστηρίξει τις Δημόσιες Επιχειρήσεις και Οργανισμούς να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις που τίθενται λόγω των σημερινών απαιτήσεων της οικονομίας.
-
Φορείς Τοπικής Αυτοδιοίκησης
Η Grant Thornton προσφέρει ελεγκτικές και συμβουλευτικές υπηρεσίες για την υποστήριξη των φορέων τοπικής αυτοδιοίκησης στην αντιμετώπιση των προκλήσεων.
-
ΕΣΠΑ και Ειδικές Υπηρεσίες Διαχείρισης
Η εξειδικευμένη ομάδα στελεχών της Grant Thornton μπορεί να προσφέρει υπηρεσίες Τεχνικής Βοήθειας κατά το στάδιο του σχεδιασμού, της υλοποίησης, της διοίκησης και του ελέγχου των προγραμμάτων και έργων που διαχειρίζονται οι Ειδικές Υπηρεσίες Διαχείρισης.
-
Φορείς Δημόσιας Υγείας
Η ομάδας στελεχών της Grant Thornton αποτελείται από έμπειρους επαγγελματίες που στόχο έχουν την παροχή ολοκληρωμένων υπηρεσιών σε όλα τα επίπεδα του δημοσίου συστήματος υγείας.
-
Ασφαλιστικά Ταμεία
Tο Τμήμα Public Sector με τα έμπειρα στελέχη που διαθέτει, μπορεί να υποστηρίξει τα ασφαλιστικά ταμεία παρέχοντας τις κατάλληλες ελεγκτικές και συμβουλευτικές υπηρεσίες που θα απαντήσουν στις ανάγκες τους.
-
Ξενοδοχειακές & Τουριστικές Υπηρεσίες
Hotels & tourism services
-
Υπηρεσίες Μεταφορών
Η ομάδα ειδικών της Grant Thornton αποτελείται από ανθρώπους με πολυετή επαγγελματική πείρα στον κλάδο των μεταφορών
-
Τεχνολογία της Πληροφορίας
Τα εξειδικευμένα στελέχη μας προσφέρουν υποστήριξη στην επιχείρησή σας σε κάθε βήμα, σε οποιαδήποτε φάση του κύκλου ζωής της.
-
Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης
Από την αρχή, θα διαπιστώσετε ότι κατανοούμε τις σημερινές και τις μελλοντικές ανάγκες της επιχείρησής σας, χάρη στη δέσμευση και την εμπειρία που έχουμε στον κλάδο των μέσων επικοινωνίας.
-
Τηλεπικοινωνίες
Οι άνθρωποι μας σας προτείνουν τις καλύτερες εμπορικές και ρεαλιστικές λύσεις που ανταποκρίνονται στον πραγματικό κόσμο του κλάδου των τηλεπικοινωνιών.
Γνωρίζετε ότι...
Διευκρινίστηκε περαιτέρω το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο που αφορά τον ειδικό τρόπο φορολόγησης του εισοδήματος από μισθωτή εργασία και επιχειρηματική δραστηριότητα επαναπατρισθέντων στελεχών.
Υπενθυμίζεται ότι το συγκεκριμένο φορολογικό καθεστώς απευθύνεται σε εργαζομένους, στελέχη και ελεύθερους επαγγελματίες, φορολογικούς κατοίκους αλλοδαπής, οι οποίοι επιθυμούν να μεταφέρουν τη φορολογική τους κατοικία στην Ελλάδα και να παρέχουν υπηρεσίες στη χώρα μας καλύπτοντας νέες θέσεις εργασίας και έχει ως αποτέλεσμα την απαλλαγή τους από φόρο και ειδική εισφορά αλληλεγγύης για το 50% του εισοδήματος που λαμβάνουν στη χώρα μας (από μισθωτή εργασία ή επιχειρηματική δραστηριότητα) για χρονικό διάστημα έως 7 έτη (Ε.2224/2021).
Νέα θέση εργασίας υφίσταται σε περίπτωση αύξησης του αριθμού των απασχολουμένων την ημέρα κατά την οποία ο αιτών την υπαγωγή αναλαμβάνει υπηρεσία στο ημεδαπό νομικό πρόσωπο ή στο υποκατάστημα αλλοδαπής επιχείρησης στην Ελλάδα και εφόσον δεν μειωθεί ο αυξημένος αριθμός θέσεων εργασίας για τουλάχιστον ένα έτος από την ημερομηνία ανάληψης της υπηρεσίας.
Μείωση θέσεων δε θεωρείται ότι επέρχεται σε περίπτωση που ο αριθμός των εργαζομένων ελαττωθεί λόγω οικειοθελούς αποχώρησης εργαζομένου, λήξης σύμβασης ορισμένου χρόνου, συνταξιοδότησης ή καταγγελίας σύμβασης εργασίας για σπουδαίο λόγο. Επιπρόσθετα, οι περιπτώσεις απόσπασης ή δανεισμού εργαζομένου από αλλοδαπή σε ελληνική επιχείρηση νοούνται ως αύξηση θέσεων εργασίας εφόσον η ελληνική επιχείρηση διατηρεί τον έλεγχο των συνθηκών εκτέλεσης εργασιών και επιβαρύνεται με το κόστος μισθοδοσίας του εργαζομένου.
Σε περίπτωση μισθωτής εργασίας στην Ελλάδα, η παρακράτηση φόρου εισοδήματος και ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης για τους υπαχθέντες θα διενεργείται στο 50% του εισοδήματος που αποκτούν στην Ελλάδα μέσα σε ένα φορολογικό έτος και δε θα διενεργείται για το υπόλοιπο 50% εφόσον προσκομιστεί στον εκκαθαριστή της μισθοδοσίας τους η σχετική εγκριτική απόφαση.
Ωστόσο, η μειωμένη παρακράτηση φόρου εισοδήματος αφορά αποκλειστικά το εισόδημα που οι φορολογούμενοι λαμβάνουν από συγκεκριμένο εργοδότη στο πλαίσιο ανάληψης νέας θέσης εργασίας και δεν επεκτείνεται και σε άλλο εισόδημα (από μισθωτή εργασία ή άλλη πηγή) που οι φορολογούμενοι ενδεχομένως λαμβάνουν στην Ελλάδα.
Εάν μεταβληθεί η θέση εργασίας των φυσικών προσώπων μετά την υπαγωγή τους στο ειδικό καθεστώς πρέπει να γίνει νέα γνωστοποίηση στις φορολογικές αρχές και να υποβληθεί νέα υπεύθυνη δήλωση περί πλήρωσης νέας θέσης εργασίας εκ μέρους του νέου εργοδότη προκειμένου να συνεχιστεί η υπαγωγή των φορολογουμένων στον ειδικό τρόπο φορολόγησης για όσα έτη υπολείπονται μέχρι τη συμπλήρωση των 7 ετών.
Στη συνέχεια, προκειμένου να διατηρηθεί η παρακράτηση φόρου για το 50% του εισοδήματος που λαμβάνουν από μισθωτή εργασία στην Ελλάδα, οι φορολογούμενοι οφείλουν να προσκομίσουν αντίγραφο της καινούργιας εγκριτικής απόφασης των φορολογικών αρχών στο νέο εκκαθαριστή μισθοδοσίας τους.
Διευθυντές ή μέλη ΔΣ εταιρείας ή κάθε άλλου νομικού προσώπου ή νομικής οντότητας δικαιούνται να υπαχθούν στο εν λόγω καθεστώς υπό προϋποθέσεις.
Συγκεκριμένα, μέχρι σήμερα δεν είχε διευκρινισθεί επακριβώς ποιες ιδιότητες εντάσσονται στην ως άνω κατηγορία των διευθυντών ή μελών ΔΣ με αποτέλεσμα να υφίστατο συχνά διχογνωμία μεταξύ των φορολογικών αρχών και των φορολογουμένων. Ωστόσο, ρητώς πλέον διευκρινίζεται ότι στο εναλλακτικό καθεστώς φορολόγησης δύνανται να υπαχθούν εταίροι και διαχειριστές ΕΠΕ και ΙΚΕ, καθώς και εκπρόσωποι ΟΕ και ΕΕ, οι οποίοι λαμβάνουν αμοιβή για τις υπηρεσίες που παρέχουν υπό την ως άνω ιδιότητα. Με άλλα λόγια, οι αμοιβές που λαμβάνουν εξομοιώνονται πλήρως με τις αμοιβές διευθυντών ή μελών ΔΣ εταιρείας. Εφόσον λοιπόν πληρούνται οι λοιπές προϋποθέσεις υπαγωγής και η αμειβόμενη θέση συνιστά νέα θέση εργασίας, τότε και οι ανωτέρω ομάδες επ’ αμοιβή ρητά δικαιούνται να ενταχθούν στο συγκεκριμένο εναλλακτικό καθεστώς φορολόγησης.
Η υπαγωγή στο ανωτέρω καθεστώς φορολόγησης δε διαφοροποιεί τη βάση υπολογισμού για το ελάχιστο απαιτούμενο ποσό δαπανών με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής.
Παρά το γεγονός ότι ο φόρος εισοδήματος για τα εν λόγω φυσικά πρόσωπα υπολογίζεται επί του 50% του εισοδήματός που αποκτούν από μισθωτή ή επιχειρηματική δραστηριότητα, δεν παύει να υφίσταται και για εκείνους η υποχρέωση διενέργειας πληρωμών με ηλεκτρονικά μέσα σε ποσοστό 30% του πραγματικού εισοδήματος που λαμβάνουν από μισθωτή εργασία και επιχειρηματική δραστηριότητα και μέχρι 20.000 ευρώ. Σε περίπτωση μάλιστα που δεν καλυφθεί από τους υπαχθέντες στο ειδικό φορολογικό καθεστώς το ελάχιστο απαιτούμενο ποσό δαπανών, θα προκύψει για εκείνους επιπρόσθετος φόρος (με συντελεστή 22%), υπολογιζόμενος επί της διαφοράς μεταξύ του απαιτούμενου και του δηλωθέντος ποσού δαπανών με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής.
Υφίσταται δυνατότητα παράτασης στην προθεσμία που έχει η αρμόδια φορολογική αρχή προς απάντηση επί των αιτήσεων που υποβάλλονται μετά την 31η Ιουλίου εκάστου φορολογικού έτους.
Όπως έχει ήδη επισημανθεί σε προγενέστερη απόφαση της ΑΑΔΕ, η αρμόδια φορολογική αρχή οφείλει καταρχήν να απαντήσει στις υποβληθείσες αιτήσεις εντός 60 ημερών από την κατάθεση της αιτήσεως. Περαιτέρω, σύμφωνα με την ίδια απόφαση, όσες αιτήσεις υποβάλλονται μετά την 31η Ιουλίου εκάστου φορολογικού έτους εξετάζονται για την υπαγωγή των αιτούντων στο ειδικό φορολογικό καθεστώς κατά το επόμενο φορολογικό έτος. Με τη νέα εγκύκλιο όμως δίνεται πλέον στη φορολογική αρχή η δυνατότητα να εξετάζει τις αιτήσεις σε μεγαλύτερο χρονικό διάστημα από την αρχικά προβλεπόμενη εξηκονθήμερη προθεσμία εφόσον υποβάλλονται μετά την 31η Ιουλίου εκάστου έτους. Ειδικότερα, η φορολογική αρχή δύναται να εκδίδει τις σχετικές αποφάσεις έως την 20η Φεβρουαρίου του έτους υπαγωγής των φορολογουμένων στο ειδικό καθεστώς (Ε.2224/2021).
Εγγραφείτε στις ενημερώσεις μας