-
Deals Services
Η ομάδα Deals Services της Grant Thornton χαρακτηρίζεται από την απαραίτητη εμπειρία και τεχνογνωσία για τον ολοκληρωμένο έλεγχο σε όλα τα στάδια μιας συναλλαγής.
-
Technology
Η Grant Thornton και το τμήμα Technology, μέσω της τεχνογνωσίας και εμπειρίας που διαθέτει, προσφέρει υπηρεσίες που βοηθούν τις επιχειρήσεις να προσαρμοστούν σε ένα μεταβαλλόμενο τεχνολογικό περιβάλλον και να επαναπροσδιορίσουν τον τρόπο λειτουργίας τους.
-
Strategy and Investments
Στο τμήμα του Strategy and Investments προσφέρουμε συμβουλές για τη διαχείριση κεφαλαίων, τον στρατηγικό σχεδιασμό και υπηρεσίες λειτουργικής βελτίωσης.
-
Environmental, Social, Governance, Risk & Compliance
Στο τρέχον επιχειρηματικό και κανονιστικό περιβάλλον, οι επιχειρήσεις φιλοδοξούν να ανταποκριθούν αποτελεσματικά στις απαιτήσεις του σήμερα, και να δημιουργήσουν αξία με βιώσιμους όρους.
-
Audit
Οι ομάδες ελέγχου της Grant Thornton απαρτίζονται από άρτια καταρτισμένα και εξειδικευμένα στελέχη με μεγάλη εμπειρία στον έλεγχο.
-
Business Growth Advisory
Στην Grant Thornton, κατανοούμε τη σημασία της εναρμόνισης της χρηματοοικονομικής πληροφόρησης με τις κανονιστικές αλλαγές και την ανάγκη για ακριβή χρηματοοικονομική πληροφόρηση και συμβουλευτική υποστήριξη.
-
Φορολογία επιχειρήσεων
Οι υπηρεσίες φορολογίας επιχειρήσεων της Grant Thornton παρέχουν συμβουλές και λύσεις σε όλα τα θέματα που πιθανώς να έχει η επιχείρησή σας.
-
Φορολογική συμμόρφωση
Τα στελέχη της φορολογικής συμμόρφωσης εταιρειών διαθέτουν πολυετή εμπειρία, τόσο σε πολυεθνικές όσο και σε μεγάλες εγχώριες εταιρείες όλων των κλάδων δραστηριότητας
-
Διεθνής φορολογία
Η Grant Thornton γνωρίζει ότι οι φορολογικών εξελίξεων προς όφελος της επιχείρησης σας είναι ένας παράγοντας επιτυχίας σε διεθνές επίπεδο.
-
Ενδοομιλικές συναλλαγές
Η Grant Thornton μπορεί να βοηθήσει τόσο για τις εγχώριες, όσο και για τις πολυεθνικές επιχειρήσεις στη λήψη στρατηγικών αποφάσεων, στον σχεδιασμό και στη διαχείριση του κινδύνου.
-
Υποστήριξη σε φορολογικούς ελέγχους
Η Grant Thornton μπορεί να εξασφαλίσει ότι θα είστε προετοιμασμένοι για τους φορολογικούς ελέγχους και πιθανές διαφορές.
-
Private Client Tax Services
Στην Grant Thornton, συνεργαζόμαστε με τους πελάτες μας για να δημιουργήσουμε φορολογική στρατηγική και σωστή τεκμηρίωση κρίσιμων ενεργειών του παρελθόντος με τον "φάκελο υπεράσπισης"
-
Έμμεσοι φόροι
Στην Grant Thornton πιστεύουμε ότι οι συνέπειες των έμμεσων φόρων στις επιχειρηματικές αποφάσεις θα πρέπει να λαμβάνονται εξίσου σοβαρά υπόψη όπως και κάθε άλλο κόστος της επιχείρησης
-
Φορολογική αναδιοργάνωση επιχειρήσεων
Είτε η εταιρεία σας βρίσκεται σε μια περίοδο σημαντικής αναδιάρθρωσης ή αλλαγών στην στρατηγική κατεύθυνση η Grant Thornton Tax είναι η σωστή επιλογή στους φορολογικούς συμβούλους.
-
Προληπτικός φορολογικός έλεγχος επιχειρήσεων (Tax Due Diligence)
Ο προληπτικός φορολογικός έλεγχος μπορεί να βοηθήσει την εταιρία σας να εντοπίσει και να αξιολογήσει όλες τις πιθανές φορολογικές επιπτώσεις που μπορούν να έχουν προκύψει από μια συναλλαγή.
-
Βελτιστοποίηση του παραγωγικού μοντέλου
Ενημερωθείτε σχετικά με την βελτίωση του παραγωγικού μοντέλου της εταιρίας σας με αναδιοργάνωση των παραγωγικών σας δραστηριοτήτων από την Grant Thornton.
-
Υπηρεσίες Διεθνώς Μετακινούμενου Προσωπικού
Η διεθνής κινητικότητα ταλέντων είναι βασικό στοιχείο μιας επιτυχημένης παγκόσμιας επιχείρησης και μαζί της συνοδεύονται από προκλήσεις και κινδύνους, καθώς και ευκαιρίες.
-
Accounting & Tax Compliance Services
Η μεταφορά υποστηρικτικών και περιφερειακών λειτουργιών εκτός εταιρείας και η ανάθεσή τους σε ειδικούς εξωτερικούς συνεργάτες (Business Process Outsourcing) αποτελεί πλέον βέλτιστη πρακτική για τις εταιρείες εκείνες που επιδιώκουν τη μέγιστη δυνατή αποτελεσματικότητα.
-
HR & Payroll services
Η διαχείριση της μισθοδοσίας είναι μία από τις πιο δύσκολες και χρονοβόρες διαδικασίες που αντιμετωπίζει μια εταιρία όταν διαχειρίζεται στοιχεία του προσωπικού της. Οι παρεχόμενες υπηρεσίες μας προσαρμόζονται στις ανάγκες της εκάστοτε εταιρίας, σύμφωνα με το εκάστοτε ασφαλιστικό και εργατικό νομικό πλαίσιο.
-
Τράπεζες
Η αφοσιωμένη ομάδα στην παροχή υπηρεσιών προς τις Τράπεζες και τις εταιρείες κινητών αξιών έχει κατανείμει την εμπειρία της και τους πόρους της με τέτοιο τρόπο ώστε να ανταποκρίνεται έγκαιρα και αποτελεσματικά στις ανάγκες και προσδοκίες των πελατών μας.
-
Ασφαλιστικός Κλάδος
Ως ελεγκτές πιστεύουμε στην προστιθέμενη αξία των ελεγκτικών μας υπηρεσιών υιοθετώντας μία επιχειρησιακή προσέγγιση σε κάθε ελεγκτικό έργο.
-
Εταιρείες Διαχείρισης Κεφαλαίων
Μέσα από ένα ευρύ φάσμα ολοκληρωμένων συμβουλευτικών υπηρεσιών προσδιορίζουμε τις ανάγκες των πελατών μας και προσφέρουμε λύσεις που μπορούν να εφαρμοστούν άμεσα και αποτελεσματικά.
-
Τράπεζες
Η αφοσιωμένη ομάδα στην παροχή υπηρεσιών προς τις Τράπεζες και τις εταιρείες κινητών αξιών έχει κατανείμει την εμπειρία της και τους πόρους της με τέτοιο τρόπο ώστε να ανταποκρίνεται έγκαιρα και αποτελεσματικά στις ανάγκες και προσδοκίες των πελατών μας.
-
Ασφαλιστικός Κλάδος
Ως ελεγκτές πιστεύουμε στην προστιθέμενη αξία των ελεγκτικών μας υπηρεσιών υιοθετώντας μία επιχειρησιακή προσέγγιση σε κάθε ελεγκτικό έργο.
-
Εταιρείες Διαχείρισης Κεφαλαίων
Μέσα από ένα ευρύ φάσμα ολοκληρωμένων συμβουλευτικών υπηρεσιών προσδιορίζουμε τις ανάγκες των πελατών μας και προσφέρουμε λύσεις που μπορούν να εφαρμοστούν άμεσα και αποτελεσματικά.
-
Φορείς Κεντρικής Κυβέρνησης
Η Grant Thornton, αξιοποιώντας τη μακρόχρονη εμπειρία της και την εμπειρία του δικτύου της από την υλοποίηση έργων σε φορείς κεντρικής κυβέρνησης, είναι έτοιμη να αναπτύξει την κατάλληλη ομάδα έργου που θα εργαστεί προκειμένου να προσδιοριστεί η λύση – υπηρεσία εκείνη που θα συμβάλει στην επίτευξη των στόχων που έχουν τεθεί για κάθε φορέα.
-
Δημόσιες Επιχειρήσεις & Οργανισμοί
Το τμήμα Public Sector της Grant Thornton μπορεί να υποστηρίξει τις Δημόσιες Επιχειρήσεις και Οργανισμούς να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις που τίθενται λόγω των σημερινών απαιτήσεων της οικονομίας.
-
Φορείς Τοπικής Αυτοδιοίκησης
Η Grant Thornton προσφέρει ελεγκτικές και συμβουλευτικές υπηρεσίες για την υποστήριξη των φορέων τοπικής αυτοδιοίκησης στην αντιμετώπιση των προκλήσεων.
-
ΕΣΠΑ και Ειδικές Υπηρεσίες Διαχείρισης
Η εξειδικευμένη ομάδα στελεχών της Grant Thornton μπορεί να προσφέρει υπηρεσίες Τεχνικής Βοήθειας κατά το στάδιο του σχεδιασμού, της υλοποίησης, της διοίκησης και του ελέγχου των προγραμμάτων και έργων που διαχειρίζονται οι Ειδικές Υπηρεσίες Διαχείρισης.
-
Φορείς Δημόσιας Υγείας
Η ομάδας στελεχών της Grant Thornton αποτελείται από έμπειρους επαγγελματίες που στόχο έχουν την παροχή ολοκληρωμένων υπηρεσιών σε όλα τα επίπεδα του δημοσίου συστήματος υγείας.
-
Ασφαλιστικά Ταμεία
Tο Τμήμα Public Sector με τα έμπειρα στελέχη που διαθέτει, μπορεί να υποστηρίξει τα ασφαλιστικά ταμεία παρέχοντας τις κατάλληλες ελεγκτικές και συμβουλευτικές υπηρεσίες που θα απαντήσουν στις ανάγκες τους.
-
Ξενοδοχειακές & Τουριστικές Υπηρεσίες
Hotels & tourism services
-
Υπηρεσίες Μεταφορών
Η ομάδα ειδικών της Grant Thornton αποτελείται από ανθρώπους με πολυετή επαγγελματική πείρα στον κλάδο των μεταφορών
-
Τεχνολογία της Πληροφορίας
Τα εξειδικευμένα στελέχη μας προσφέρουν υποστήριξη στην επιχείρησή σας σε κάθε βήμα, σε οποιαδήποτε φάση του κύκλου ζωής της.
-
Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης
Από την αρχή, θα διαπιστώσετε ότι κατανοούμε τις σημερινές και τις μελλοντικές ανάγκες της επιχείρησής σας, χάρη στη δέσμευση και την εμπειρία που έχουμε στον κλάδο των μέσων επικοινωνίας.
-
Τηλεπικοινωνίες
Οι άνθρωποι μας σας προτείνουν τις καλύτερες εμπορικές και ρεαλιστικές λύσεις που ανταποκρίνονται στον πραγματικό κόσμο του κλάδου των τηλεπικοινωνιών.
Γνωρίζετε ότι...
Το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης με πρόσφατη απόφασή του αποσαφηνίζει περαιτέρω την έννοια της μόνιμης εγκατάστασης λήπτη υπηρεσιών για σκοπούς ΦΠΑ.
Tο ΔΕΕ προέβη σε ερμηνεία του βασικού κανόνα σύμφωνα με τον οποίο, προκειμένου ο λήπτης να κατέχει μόνιμη εγκατάσταση για σκοπούς ΦΠΑ σε κράτος μέλος εντός του οποίου του παρέχονται υπηρεσίες, πρέπει να διαθέτει εκεί επαρκώς μόνιμη υποδομή και ανθρώπινους και τεχνικούς πόρους ικανούς να του επιτρέπουν να λαμβάνει τις σχετικές υπηρεσίες και να τις χρησιμοποιεί για την κάλυψη των αναγκών της οικονομικής του δραστηριότητας. Στο πλαίσιο αυτό, το γεγονός ότι ο λήπτης ανήκει στον ίδιο όμιλο με τον παρέχοντα τις υπηρεσίες δεν οδηγεί άνευ ετέρου σε καταφατική απάντηση υπέρ της ύπαρξης μόνιμης εγκατάστασης. Περαιτέρω, δεν ασκεί καμία επιρροή το γεγονός ότι ο λήπτης προβαίνει παράλληλα σε παραδόσεις αγαθών από το κράτος αυτό, ακόμη και αν αυτές αφορούν σε προϊόντα προερχόμενα από την παροχή των εν λόγω υπηρεσιών όπως στην περίπτωση παροχής υπηρεσιών φασόν. Η παράδοση αγαθών και η παροχή υπηρεσιών είναι δύο διαφορετικές, αυτοτελείς φορολογητέες πράξεις, και κατ’ επέκταση η ύπαρξη ή μη μόνιμης εγκατάστασης για καθεμία στοιχειοθετείται ανεξάρτητα χωρίς να συμπαρασύρει την άλλη. Το ΔΕΕ διατυπώνει επίσης τη θέση ότι προκειμένου ο λήπτης να θεωρηθεί ότι διαθέτει μόνιμη εγκατάσταση στο κράτος παροχής των υπηρεσιών απαιτείται να διαθέτει ανθρώπινους και τεχνικούς πόρους διαφορετικούς από εκείνους μέσω των οποίων παρέχεται η υπηρεσία, ενώ επίσης δεν θα πρέπει οι ως άνω ανθρώπινοι πόροι να καλύπτουν μόνο προπαρασκευαστικές ή επικουρικές δραστηριότητες (C-533/22).
Η Φορολογική αρχή μπορεί να αξιοποιήσει και έμμεσες αποδείξεις για να προβεί στην τεκμηρίωση της παράβασης μη έκδοσης αποδείξεων.
Σε έλεγχο που διετέλεσε η Φορολογική Αρχή σε ελεύθερο επαγγελματία για τα δηλωθέντα εισοδήματά του, εντόπισε πλείονες καταθέσεις σε λογαριασμούς του και διαπίστωσε ότι αφορούσαν πληρωμές ως αντίτιμο για την παροχή υπηρεσιών εκ μέρους του, δίχως να προκύπτει η έκδοση των απαραίτητων φορολογικών αποδείξεων. Προέβη, λοιπόν, η αρχή στην βεβαίωση προστίμου προς τον επαγγελματία, κατόπιν έρευνας και κλήσης του σε προηγούμενη ακρόαση, κατά την οποία, δεν προσκόμισε ουσιώδη αποδεικτικά στοιχεία. Στη συνέχεια, το ΣτΕ ανέτρεψε την δικανική κρίση του Εφετείου επί της ασκηθείσας προσφυγής, βασιζόμενο στο ότι δεν προέβη σε έλεγχο ουσίας των στοιχείων που προσκομίστηκαν από τις δύο πλευρές. Επιπλέον, έκρινε ότι το βάρος απόδειξης της παράβασης ανήκει μεν στη φορολογική αρχή, ωστόσο μπορούν να χρησιμοποιηθούν τόσο άμεσα όσο και έμμεσα αποδεικτικά στοιχεία. Επομένως, η σιωπή του φορολογουμένου κατά την ανωτέρω ακρόαση μπορεί να συνεκτιμηθεί κατά τον έλεγχο και την επιβολή προστίμου, αλλά και από το δικαστήριο της ουσίας στα πλαίσια της προσφυγής (ΣτΕ 11/2024).
Συνταγματικός ο περιορισμός στην έκπτωση δαπανών από ασφάλιστρα που καταβάλλουν οι εργοδότες υπερ των εργαζομένων με ενιαίο ανώτατο ποσό.
Σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, το ποσό που μπορεί να εκπέσει από το ακαθάριστο εισόδημα σε δαπάνη για ομαδικά συμβόλαια ασφάλισης ζωής των εργαζομένων της εταιρίας ανέρχεται μόλις στα 1000 ευρώ ανά εργαζόμενο. Η εταιρία λοιπόν ισχυρίστηκε ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας ότι η εν λόγω νομοθεσία είναι αντισυνταγματική καθώς είναι αντίθετη με την διάταξη της παραγράφου 5 του άρθρου 4 του Συντάγματος στο οποίο κατοχυρώνεται η φορολογική ισότητα των πολιτών. Και αυτό γιατί δεν λαμβάνονται υπ’ οψιν οι ιδιαίτερες συνθήκες κάθε επιχείρησης. Εξάλλου οι φορολογική ισότητα επιτάσσει όμοια μεταχείριση σε όμοιες περιπτώσεις και αντίστοιχα επιτρέπει την ανόμοια μεταχείριση σε ειδικές περιπτώσεις. Το Ανώτατο Δικαστήριο απέρριψε την αίτηση επί της βάσεως ότι το Σύνταγμα παρέχει διακριτική ευχέρεια στη διαμόρφωση του φορολογικού συστήματος και επομένως δεν είναι υποχρεωτική η πρόβλεψη προοδευτικού συντελεστή. Η συγκεκριμένη νομοθεσία τηρεί την αρχή της φορολογικής ισότητας αφού προβλέπει ενιαίο όριο για όλες τις επιχειρήσεις, λαμβάνοντας υπόψιν ότι έχει προβλεφθεί για λόγους αποφυγής καταστρατήγησης του νόμου, συνεπώς για λόγους δημοσίου συμφέροντος (ΣΤΕ 1922/2023).
Η φορολογική αρχή φέρει το βάρος απόδειξης του χαρακτηρισμού τιμολογίου ως εικονικού.
Το ΣτΕ επιβεβαίωσε ότι το δικαστήριο υποχρεούται στο σχηματισμό πλήρους και βεβαίας δικανικής πεποίθησης λαμβάνοντας υπόψη όλα τα αποδεικτικά μέσα, ενώ εάν αυτά κριθούν ανεπαρκή μπορεί να διατάξει συμπλήρωση τους και να κατανείμει το βάρος απόδειξης μεταξύ των διαδίκων. Το ΣτΕ, απέρριψε τη σχετική αίτηση ακύρωσης της ΑΑΔΕ και έκρινε ότι το Διοικητικό Εφετείο ορθά διέταξε την συμπλήρωση των αποδείξεων με την επιβολή πραγματογνωμοσύνης και αποφάνθηκε ότι η Φορολογική Διοίκηση, η οποία φέρει και το βάρος απόδειξης, δεν απέδειξε την εικονικότητα του τιμολογίου με αποτέλεσμα να μην είναι δυνατόν να στοιχειοθετηθεί παράβαση του ΚΒΣ (ΣτΕ 2025/2023).
Εγγραφείτε στις ενημερώσεις μας