-
Deals Services
Η ομάδα Deals Services της Grant Thornton χαρακτηρίζεται από την απαραίτητη εμπειρία και τεχνογνωσία για τον ολοκληρωμένο έλεγχο σε όλα τα…
-
Technology
Η Grant Thornton και το τμήμα Technology, μέσω της τεχνογνωσίας και εμπειρίας που διαθέτει, προσφέρει υπηρεσίες που βοηθούν τις επιχειρήσεις να…
-
Strategy and Investments
Στο τμήμα του Strategy and Investments προσφέρουμε συμβουλές για τη διαχείριση κεφαλαίων, τον στρατηγικό σχεδιασμό και υπηρεσίες λειτουργικής βελτίωσης.
-
Environmental, Social, Governance, Risk & Compliance
Στο τρέχον επιχειρηματικό και κανονιστικό περιβάλλον, οι επιχειρήσεις φιλοδοξούν να ανταποκριθούν αποτελεσματικά στις απαιτήσεις του σήμερα, και να…

-
Audit
Οι ομάδες ελέγχου της Grant Thornton απαρτίζονται από άρτια καταρτισμένα και εξειδικευμένα στελέχη με μεγάλη εμπειρία στον έλεγχο.
-
Business Growth Advisory
Στην Grant Thornton, κατανοούμε τη σημασία της εναρμόνισης της χρηματοοικονομικής πληροφόρησης με τις κανονιστικές αλλαγές και την ανάγκη για ακριβή…

-
Φορολογία επιχειρήσεων
Οι υπηρεσίες φορολογίας επιχειρήσεων της Grant Thornton παρέχουν συμβουλές και λύσεις σε όλα τα θέματα που πιθανώς να έχει η επιχείρησή σας.
-
Φορολογική συμμόρφωση
Τα στελέχη της φορολογικής συμμόρφωσης εταιριών διαθέτουν πολυετή εμπειρία, τόσο σε πολυεθνικές όσο και σε μεγάλες εγχώριες εταιρίες όλων των κλάδων…
-
Διεθνής φορολογία
Η Grant Thornton γνωρίζει ότι οι φορολογικών εξελίξεων προς όφελος της επιχείρησης σας είναι ένας παράγοντας επιτυχίας σε διεθνές επίπεδο.
-
Ενδοομιλικές συναλλαγές
Η Grant Thornton μπορεί να βοηθήσει τόσο για τις εγχώριες, όσο και για τις πολυεθνικές επιχειρήσεις στη λήψη στρατηγικών αποφάσεων, στον σχεδιασμό και στη…
-
Υποστήριξη σε φορολογικούς ελέγχους
Η Grant Thornton μπορεί να εξασφαλίσει ότι θα είστε προετοιμασμένοι για τους φορολογικούς ελέγχους και πιθανές διαφορές.
-
Private Client Tax Services
Στην Grant Thornton, συνεργαζόμαστε με τους πελάτες μας για να δημιουργήσουμε φορολογική στρατηγική και σωστή τεκμηρίωση κρίσιμων ενεργειών του…
-
Έμμεσοι φόροι
Στην Grant Thornton πιστεύουμε ότι οι συνέπειες των έμμεσων φόρων στις επιχειρηματικές αποφάσεις θα πρέπει να λαμβάνονται εξίσου σοβαρά υπόψη όπως και…
-
Φορολογική αναδιοργάνωση επιχειρήσεων
Είτε η εταιρία σας βρίσκεται σε μια περίοδο σημαντικής αναδιάρθρωσης ή αλλαγών στην στρατηγική κατεύθυνση η Grant Thornton Tax είναι η σωστή επιλογή στους…
-
Προληπτικός φορολογικός έλεγχος επιχειρήσεων (Tax Due Diligence)
Ο προληπτικός φορολογικός έλεγχος μπορεί να βοηθήσει την εταιρία σας να εντοπίσει και να αξιολογήσει όλες τις πιθανές φορολογικές επιπτώσεις που μπορούν να έχουν…
-
Βελτιστοποίηση του παραγωγικού μοντέλου
Ενημερωθείτε σχετικά με την βελτίωση του παραγωγικού μοντέλου της εταιρίας σας με αναδιοργάνωση των παραγωγικών σας δραστηριοτήτων από την Grant…
-
Υπηρεσίες Διεθνώς Μετακινούμενου Προσωπικού
Η διεθνής κινητικότητα ταλέντων είναι βασικό στοιχείο μιας επιτυχημένης παγκόσμιας επιχείρησης και μαζί της συνοδεύονται από προκλήσεις και κινδύνους, καθώς και…

-
Accounting & Tax Compliance Services
Η μεταφορά υποστηρικτικών και περιφερειακών λειτουργιών εκτός εταιρίας και η ανάθεσή τους σε ειδικούς εξωτερικούς συνεργάτες (Business Process…
-
HR & Payroll services
Η διαχείριση της μισθοδοσίας είναι μία από τις πιο δύσκολες και χρονοβόρες διαδικασίες που αντιμετωπίζει μια εταιρία όταν διαχειρίζεται στοιχεία του προσωπικού…

-
Τράπεζες
Η αφοσιωμένη ομάδα στην παροχή υπηρεσιών προς τις Τράπεζες και τις εταιρείες κινητών αξιών έχει…
-
Ασφαλιστικός Κλάδος
Ως ελεγκτές πιστεύουμε στην προστιθέμενη αξία των ελεγκτικών μας υπηρεσιών υιοθετώντας μία…
-
Εταιρείες Διαχείρισης Κεφαλαίων
Μέσα από ένα ευρύ φάσμα ολοκληρωμένων συμβουλευτικών υπηρεσιών προσδιορίζουμε τις…
-
Φορείς Κεντρικής Κυβέρνησης
Η Grant Thornton προσφέρει υπηρεσίες σε φορείς κεντρικής κυβέρνησης με σκοπό να…
-
Δημόσιες Επιχειρήσεις & Οργανισμοί
Η Grant Thornton υποστηρίζειι τις Δημόσιες Επιχειρήσεις και Οργανισμούς να αξιολογήσουν τις…
-
Φορείς Τοπικής Αυτοδιοίκησης
Η Grant Thornton προσφέρει ελεγκτικές και συμβουλευτικές υπηρεσίες για την υποστήριξη των…
-
ΕΣΠΑ και Ειδικές Υπηρεσίες Διαχείρισης
Η εξειδικευμένη ομάδα στελεχών της Grant Thornton προσφέρει υπηρεσίες Τεχνικής Βοήθειας για…
-
Φορείς Δημόσιας Υγείας
Η Grant Thornton αποτελείται από έμπειρους επαγγελματίες που στοχεύουν στην παροχή…
-
Ασφαλιστικά Ταμεία
Το τμήμα Δημόσιου Τομέα της Grant Thornton παρέχει υψηλού επιπέδου ελεγκτικές και και συμβουλευτικές…
-
Τράπεζες
Η αφοσιωμένη ομάδα στην παροχή υπηρεσιών προς τις Τράπεζες και τις εταιρείες κινητών αξιών έχει…
-
Ασφαλιστικός Κλάδος
Ως ελεγκτές πιστεύουμε στην προστιθέμενη αξία των ελεγκτικών μας υπηρεσιών υιοθετώντας μία…
-
Εταιρείες Διαχείρισης Κεφαλαίων
Μέσα από ένα ευρύ φάσμα ολοκληρωμένων συμβουλευτικών υπηρεσιών προσδιορίζουμε τις…
-
Φορείς Κεντρικής Κυβέρνησης
Η Grant Thornton, αξιοποιώντας τη μακρόχρονη εμπειρία της και την εμπειρία του δικτύου της από την υλοποίηση έργων σε φορείς κεντρικής κυβέρνησης, είναι έτοιμη να…
-
Δημόσιες Επιχειρήσεις & Οργανισμοί
Το τμήμα Public Sector της Grant Thornton μπορεί να υποστηρίξει τις Δημόσιες Επιχειρήσεις και Οργανισμούς να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις που τίθενται λόγω…
-
Φορείς Τοπικής Αυτοδιοίκησης
Η Grant Thornton προσφέρει ελεγκτικές και συμβουλευτικές υπηρεσίες για την υποστήριξη των φορέων τοπικής αυτοδιοίκησης στην αντιμετώπιση των…
-
ΕΣΠΑ και Ειδικές Υπηρεσίες Διαχείρισης
Η εξειδικευμένη ομάδα στελεχών της Grant Thornton μπορεί να προσφέρει υπηρεσίες Τεχνικής Βοήθειας κατά το στάδιο του σχεδιασμού, της υλοποίησης, της…
-
Φορείς Δημόσιας Υγείας
Η ομάδας στελεχών της Grant Thornton αποτελείται από έμπειρους επαγγελματίες που στόχο έχουν την παροχή ολοκληρωμένων υπηρεσιών σε όλα τα επίπεδα του…
-
Ασφαλιστικά Ταμεία
Tο Τμήμα Public Sector με τα έμπειρα στελέχη που διαθέτει, μπορεί να υποστηρίξει τα ασφαλιστικά ταμεία παρέχοντας τις κατάλληλες ελεγκτικές και…

-
Ξενοδοχειακές & Τουριστικές Υπηρεσίες
Hotels & tourism services
-
Υπηρεσίες Μεταφορών
Η ομάδα ειδικών της Grant Thornton αποτελείται από ανθρώπους με πολυετή επαγγελματική πείρα στον…
-
Τεχνολογία της Πληροφορίας
Τα εξειδικευμένα στελέχη μας προσφέρουν υποστήριξη στην επιχείρησή σας σε κάθε βήμα, σε…
-
Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης
Από την αρχή, θα διαπιστώσετε ότι κατανοούμε τις σημερινές και τις μελλοντικές ανάγκες της…
-
Τηλεπικοινωνίες
Οι άνθρωποι μας σας προτείνουν τις καλύτερες εμπορικές και ρεαλιστικές λύσεις που ανταποκρίνονται στον…

Γνωρίζετε ότι...
Η χορήγηση είτε ενωσιακής είτε εθνικής επιδότησης δεν συνεπάγεται ότι οι πράξεις για τις οποίες χορηγείται ευρίσκονται αυτόματα εκτός πεδίου ΦΠΑ.
Ο φορολογικός έλεγχος καταλόγισε χρεωστικό υπόλοιπο ΦΠΑ σε εταιρία για το έτος 2012, απορρίπτοντας το αίτημα της για επιστροφή πιστωτικού υπολοίπου ΦΠΑ. Ειδικότερα ο έλεγχος έκρινε ότι εφόσον η φορολογούμενη είχε ως βασικό έσοδο (εκροές) εθνικές και κοινοτικές ενισχύσεις και επιχορηγήσεις, δεν δικαιούνταν την έκπτωση του ΦΠΑ εισροών, αφού οι φορολογητέες εισροές χρησιμοποιήθηκαν για την πραγματοποίηση πράξεων (εκροές) που δεν συνιστούσαν ούτε παράδοση αγαθών ούτε παροχή υπηρεσιών. Το Διοικητικό Εφετείο αποδέχτηκε το περιεχόμενο του ελέγχου απορρίπτοντας τους ισχυρισμούς της φορολογουμένης. Το ΣτΕ απέρριψε την κρίση του Εφετείου κάνοντας δεκτό ότι η χορήγηση είτε ενωσιακής είτε εθνικής επιδότησης δεν συνεπάγεται ότι οι πράξεις για τις οποίες χορηγείται ευρίσκονται άνευ ετέρου εκτός συστήματος ΦΠΑ. Για την υπαγωγή στο ΦΠΑ κρίσιμη είναι η διαπίστωση αφενός αν οι διενεργούμενες πράξεις έχουν ορισμένο παραλήπτη και πραγματοποιούνται έναντι ανταλλάγματος, αφετέρου αν η χορηγούμενη επιδότηση συνδέεται άμεσα με τον καθορισμό της αξίας της αντιπαροχής, ακόμα και αν καλύπτει το σύνολό της (ΣτΕ 1815/2024).
Πενταετής η προθεσμία παραγραφής των τελών χαρτοσήμου με δυνατότητα επέκτασης σε δεκαετία υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις.
Η αξίωση του Δημοσίου για την επιβολή τελών χαρτοσήμου υπόκειται σε πενταετή παραγραφή, η οποία ξεκινά από το τέλος του έτους κατά το οποίο γεννήθηκε η σχετική φορολογική υποχρέωση, καθώς ο φορολογικός έλεγχος πρέπει να διενεργείται εντός πενταετίας. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις, η προθεσμία αυτή μπορεί να παραταθεί σε δέκα έτη. Το Δικαστήριο απέρριψε την άποψη της φορολογικής αρχής ότι η παραγραφή είναι εικοσαετής, καθώς η διάταξη του Αστικού Κώδικα αφορά αστικές σχέσεις και δεν εφαρμόζεται στις φορολογικές διαφορές. Συνεπώς, κρίθηκε ότι η υπό εξέταση αξίωση επιβολής τέλους χαρτοσήμου είχε παραγραφεί, με αποτέλεσμα να απορριφθεί η αίτηση αναίρεσης της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΣτΕ 182/2024).
Το ΣτΕ έκρινε παράνομη την προϋπόθεση του 1% επί του κύκλου εργασιών για τη δυνατότητα έκπτωσης του ΦΠΑ εισροών για αγορές δώρων κάτω των δέκα ευρώ.
Η φορολογική αρχή θεώρησε ότι τα δώρα αυτά δεν πληρούσαν τις προϋποθέσεις για να χαρακτηριστούν ως δώρα μικρής αξίας, καθώς η συνολική αξία τους υπερέβαινε το 1% των ακαθαρίστων εσόδων της με αποτέλεσμα να εκδοθεί πράξη προσδιορισμού ΦΠΑ για τον φόρο εισροών που είχε εκπέσει. Η φορολογική αρχή με την αίτησή της ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας υποστήριξε ότι η Υπουργική Απόφαση καθορίζει ρητώς τα κριτήρια για την αναγνώριση των δώρων ως μικρής αξία και αποσκοπεί εκτός των άλλων στην αποτροπή της φοροδιαφυγής. Ωστόσο, το Συμβούλιο της Επικρατείας απέρριψε τον ισχυρισμό της φορολογικής αρχής, κρίνοντας ότι η εν λόγω Υπουργική Απόφαση περιορίζει αδικαιολόγητα τη δυνατότητα έκπτωσης του ΦΠΑ για τα δώρα και ότι ο περιορισμός του 1% των ακαθάριστων εσόδων δεν προβλέπεται στον κώδικα ΦΠΑ αλλά θεσπίστηκε αυθαίρετα με την υπουργική απόφαση που παραβιάζει το Σύνταγμα (ΣτΕ 1629/2024).
Η απαλλαγή από το τεκμήριο του ελάχιστου εισοδήματος για τις ατομικές επιχειρήσεις ισχύει και για τις περιπτώσεις που ο φορολογούμενος διατηρούσε στο παρελθόν ατομική επιχείρηση με άλλη δραστηριότητα.
Η φορολογική αρχή κατά τον προσδιορισμό φόρου σε φορολογούμενη με ατομική επιχείρηση δεν έλαβε υπόψιν την τριετή απαλλαγή που προβλέπει ο νόμος από το τεκμήριο, σε περίπτωση νέας επιχείρησης, υπό το πρίσμα ότι η φορολογούμενη διατηρούσε ατομική επιχείρηση στο παρελθόν. Η Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών υποστήριξε ότι η φορολογούμενη πληροί τις προϋποθέσεις για απαλλαγή από το τεκμήριο ελάχιστου καθαρού εισοδήματος, καθώς αναγνωρίστηκε ως νέα επιτηδευματίας, το οποίο είχε ήδη γίνει δεκτό από την Αρχή. Σύμφωνα και με τη νομολογία του ΣτΕ, το τεκμήριο ελάχιστου εισοδήματος δεν έπρεπε να εφαρμοστεί στην προσφεύγουσα, καθώς δεν είχε συμπληρώσει τρία χρόνια από την έναρξη της επιχειρηματικής της δραστηριότητας, στα οποία δεν προσμετράται η προηγούμενη. Αυτό είναι και σε συμφωνία με τις αρχές της χρηστής διοίκησης και της δίκαιης φορολογικής μεταχείρισης (ΔΕΔ 2728/2024).
Εγγραφείτε στις ενημερώσεις μας