-
Deals Services
Η ομάδα Deals Services της Grant Thornton χαρακτηρίζεται από την απαραίτητη εμπειρία και τεχνογνωσία για τον ολοκληρωμένο έλεγχο σε όλα τα στάδια μιας συναλλαγής.
-
Technology
Η Grant Thornton και το τμήμα Technology, μέσω της τεχνογνωσίας και εμπειρίας που διαθέτει, προσφέρει υπηρεσίες που βοηθούν τις επιχειρήσεις να προσαρμοστούν σε ένα μεταβαλλόμενο τεχνολογικό περιβάλλον και να επαναπροσδιορίσουν τον τρόπο λειτουργίας τους.
-
Strategy and Investments
Στο τμήμα του Strategy and Investments προσφέρουμε συμβουλές για τη διαχείριση κεφαλαίων, τον στρατηγικό σχεδιασμό και υπηρεσίες λειτουργικής βελτίωσης.
-
Environmental, Social, Governance, Risk & Compliance
Στο τρέχον επιχειρηματικό και κανονιστικό περιβάλλον, οι επιχειρήσεις φιλοδοξούν να ανταποκριθούν αποτελεσματικά στις απαιτήσεις του σήμερα, και να δημιουργήσουν αξία με βιώσιμους όρους.
-
Audit
Οι ομάδες ελέγχου της Grant Thornton απαρτίζονται από άρτια καταρτισμένα και εξειδικευμένα στελέχη με μεγάλη εμπειρία στον έλεγχο.
-
Business Growth Advisory
Στην Grant Thornton, κατανοούμε τη σημασία της εναρμόνισης της χρηματοοικονομικής πληροφόρησης με τις κανονιστικές αλλαγές και την ανάγκη για ακριβή χρηματοοικονομική πληροφόρηση και συμβουλευτική υποστήριξη.
-
Φορολογία επιχειρήσεων
Οι υπηρεσίες φορολογίας επιχειρήσεων της Grant Thornton παρέχουν συμβουλές και λύσεις σε όλα τα θέματα που πιθανώς να έχει η επιχείρησή σας.
-
Φορολογική συμμόρφωση
Τα στελέχη της φορολογικής συμμόρφωσης εταιρειών διαθέτουν πολυετή εμπειρία, τόσο σε πολυεθνικές όσο και σε μεγάλες εγχώριες εταιρείες όλων των κλάδων δραστηριότητας
-
Διεθνής φορολογία
Η Grant Thornton γνωρίζει ότι οι φορολογικών εξελίξεων προς όφελος της επιχείρησης σας είναι ένας παράγοντας επιτυχίας σε διεθνές επίπεδο.
-
Ενδοομιλικές συναλλαγές
Η Grant Thornton μπορεί να βοηθήσει τόσο για τις εγχώριες, όσο και για τις πολυεθνικές επιχειρήσεις στη λήψη στρατηγικών αποφάσεων, στον σχεδιασμό και στη διαχείριση του κινδύνου.
-
Υποστήριξη σε φορολογικούς ελέγχους
Η Grant Thornton μπορεί να εξασφαλίσει ότι θα είστε προετοιμασμένοι για τους φορολογικούς ελέγχους και πιθανές διαφορές.
-
Private Client Tax Services
Στην Grant Thornton, συνεργαζόμαστε με τους πελάτες μας για να δημιουργήσουμε φορολογική στρατηγική και σωστή τεκμηρίωση κρίσιμων ενεργειών του παρελθόντος με τον "φάκελο υπεράσπισης"
-
Έμμεσοι φόροι
Στην Grant Thornton πιστεύουμε ότι οι συνέπειες των έμμεσων φόρων στις επιχειρηματικές αποφάσεις θα πρέπει να λαμβάνονται εξίσου σοβαρά υπόψη όπως και κάθε άλλο κόστος της επιχείρησης
-
Φορολογική αναδιοργάνωση επιχειρήσεων
Είτε η εταιρεία σας βρίσκεται σε μια περίοδο σημαντικής αναδιάρθρωσης ή αλλαγών στην στρατηγική κατεύθυνση η Grant Thornton Tax είναι η σωστή επιλογή στους φορολογικούς συμβούλους.
-
Προληπτικός φορολογικός έλεγχος επιχειρήσεων (Tax Due Diligence)
Ο προληπτικός φορολογικός έλεγχος μπορεί να βοηθήσει την εταιρία σας να εντοπίσει και να αξιολογήσει όλες τις πιθανές φορολογικές επιπτώσεις που μπορούν να έχουν προκύψει από μια συναλλαγή.
-
Βελτιστοποίηση του παραγωγικού μοντέλου
Ενημερωθείτε σχετικά με την βελτίωση του παραγωγικού μοντέλου της εταιρίας σας με αναδιοργάνωση των παραγωγικών σας δραστηριοτήτων από την Grant Thornton.
-
Υπηρεσίες Διεθνώς Μετακινούμενου Προσωπικού
Η διεθνής κινητικότητα ταλέντων είναι βασικό στοιχείο μιας επιτυχημένης παγκόσμιας επιχείρησης και μαζί της συνοδεύονται από προκλήσεις και κινδύνους, καθώς και ευκαιρίες.
-
Accounting & Tax Compliance Services
Η μεταφορά υποστηρικτικών και περιφερειακών λειτουργιών εκτός εταιρείας και η ανάθεσή τους σε ειδικούς εξωτερικούς συνεργάτες (Business Process Outsourcing) αποτελεί πλέον βέλτιστη πρακτική για τις εταιρείες εκείνες που επιδιώκουν τη μέγιστη δυνατή αποτελεσματικότητα.
-
HR & Payroll services
Η διαχείριση της μισθοδοσίας είναι μία από τις πιο δύσκολες και χρονοβόρες διαδικασίες που αντιμετωπίζει μια εταιρία όταν διαχειρίζεται στοιχεία του προσωπικού της. Οι παρεχόμενες υπηρεσίες μας προσαρμόζονται στις ανάγκες της εκάστοτε εταιρίας, σύμφωνα με το εκάστοτε ασφαλιστικό και εργατικό νομικό πλαίσιο.
-
Τράπεζες
Η αφοσιωμένη ομάδα στην παροχή υπηρεσιών προς τις Τράπεζες και τις εταιρείες κινητών αξιών έχει κατανείμει την εμπειρία της και τους πόρους της με τέτοιο τρόπο ώστε να ανταποκρίνεται έγκαιρα και αποτελεσματικά στις ανάγκες και προσδοκίες των πελατών μας.
-
Ασφαλιστικός Κλάδος
Ως ελεγκτές πιστεύουμε στην προστιθέμενη αξία των ελεγκτικών μας υπηρεσιών υιοθετώντας μία επιχειρησιακή προσέγγιση σε κάθε ελεγκτικό έργο.
-
Εταιρείες Διαχείρισης Κεφαλαίων
Μέσα από ένα ευρύ φάσμα ολοκληρωμένων συμβουλευτικών υπηρεσιών προσδιορίζουμε τις ανάγκες των πελατών μας και προσφέρουμε λύσεις που μπορούν να εφαρμοστούν άμεσα και αποτελεσματικά.
-
Τράπεζες
Η αφοσιωμένη ομάδα στην παροχή υπηρεσιών προς τις Τράπεζες και τις εταιρείες κινητών αξιών έχει κατανείμει την εμπειρία της και τους πόρους της με τέτοιο τρόπο ώστε να ανταποκρίνεται έγκαιρα και αποτελεσματικά στις ανάγκες και προσδοκίες των πελατών μας.
-
Ασφαλιστικός Κλάδος
Ως ελεγκτές πιστεύουμε στην προστιθέμενη αξία των ελεγκτικών μας υπηρεσιών υιοθετώντας μία επιχειρησιακή προσέγγιση σε κάθε ελεγκτικό έργο.
-
Εταιρείες Διαχείρισης Κεφαλαίων
Μέσα από ένα ευρύ φάσμα ολοκληρωμένων συμβουλευτικών υπηρεσιών προσδιορίζουμε τις ανάγκες των πελατών μας και προσφέρουμε λύσεις που μπορούν να εφαρμοστούν άμεσα και αποτελεσματικά.
-
Φορείς Κεντρικής Κυβέρνησης
Η Grant Thornton, αξιοποιώντας τη μακρόχρονη εμπειρία της και την εμπειρία του δικτύου της από την υλοποίηση έργων σε φορείς κεντρικής κυβέρνησης, είναι έτοιμη να αναπτύξει την κατάλληλη ομάδα έργου που θα εργαστεί προκειμένου να προσδιοριστεί η λύση – υπηρεσία εκείνη που θα συμβάλει στην επίτευξη των στόχων που έχουν τεθεί για κάθε φορέα.
-
Δημόσιες Επιχειρήσεις & Οργανισμοί
Το τμήμα Public Sector της Grant Thornton μπορεί να υποστηρίξει τις Δημόσιες Επιχειρήσεις και Οργανισμούς να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις που τίθενται λόγω των σημερινών απαιτήσεων της οικονομίας.
-
Φορείς Τοπικής Αυτοδιοίκησης
Η Grant Thornton προσφέρει ελεγκτικές και συμβουλευτικές υπηρεσίες για την υποστήριξη των φορέων τοπικής αυτοδιοίκησης στην αντιμετώπιση των προκλήσεων.
-
ΕΣΠΑ και Ειδικές Υπηρεσίες Διαχείρισης
Η εξειδικευμένη ομάδα στελεχών της Grant Thornton μπορεί να προσφέρει υπηρεσίες Τεχνικής Βοήθειας κατά το στάδιο του σχεδιασμού, της υλοποίησης, της διοίκησης και του ελέγχου των προγραμμάτων και έργων που διαχειρίζονται οι Ειδικές Υπηρεσίες Διαχείρισης.
-
Φορείς Δημόσιας Υγείας
Η ομάδας στελεχών της Grant Thornton αποτελείται από έμπειρους επαγγελματίες που στόχο έχουν την παροχή ολοκληρωμένων υπηρεσιών σε όλα τα επίπεδα του δημοσίου συστήματος υγείας.
-
Ασφαλιστικά Ταμεία
Tο Τμήμα Public Sector με τα έμπειρα στελέχη που διαθέτει, μπορεί να υποστηρίξει τα ασφαλιστικά ταμεία παρέχοντας τις κατάλληλες ελεγκτικές και συμβουλευτικές υπηρεσίες που θα απαντήσουν στις ανάγκες τους.
-
Ξενοδοχειακές & Τουριστικές Υπηρεσίες
Hotels & tourism services
-
Υπηρεσίες Μεταφορών
Η ομάδα ειδικών της Grant Thornton αποτελείται από ανθρώπους με πολυετή επαγγελματική πείρα στον κλάδο των μεταφορών
-
Τεχνολογία της Πληροφορίας
Τα εξειδικευμένα στελέχη μας προσφέρουν υποστήριξη στην επιχείρησή σας σε κάθε βήμα, σε οποιαδήποτε φάση του κύκλου ζωής της.
-
Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης
Από την αρχή, θα διαπιστώσετε ότι κατανοούμε τις σημερινές και τις μελλοντικές ανάγκες της επιχείρησής σας, χάρη στη δέσμευση και την εμπειρία που έχουμε στον κλάδο των μέσων επικοινωνίας.
-
Τηλεπικοινωνίες
Οι άνθρωποι μας σας προτείνουν τις καλύτερες εμπορικές και ρεαλιστικές λύσεις που ανταποκρίνονται στον πραγματικό κόσμο του κλάδου των τηλεπικοινωνιών.
Γνωρίζετε ότι...
Διασφαλιστικά μέτρα σε βάρος προσώπων της Διοίκησης ΑΕ για οφειλόμενους φόρους λόγω μη επίδειξης λογιστικών βιβλίων της εταιρίας.
Σε περίπτωση οφειλής φόρων άνω των €150.000 από ανώνυμη εταιρία, προβλέπεται η προστασία του δημοσίου συμφέροντος με την επιβολή διασφαλιστικών μέτρων σε βάρος των προσώπων που τελούν σε διοικητικές θέσεις, όπως διευθυντές, διαχειριστές και διευθύνοντες σύμβουλοι της εταιρίας, οι οποίοι ευθύνονται προσωπικώς και αλληλεγγύως για φορολογικές οφειλές της εταιρίας. Με πρόσφατη απόφασή του το ΣτΕ επικύρωσε ότι κρίσιμο χρονικό σημείο για την επιβολή διασφαλιστικών μέτρων σε βάρος των ανωτέρω προσώπων συνιστά η διατήρηση της διοικητικής ιδιότητας κατά το χρόνο άρνησης απόδοσης λογιστικών στοιχείων και βιβλίων στην φορολογική αρχή για την εκπόνηση ελέγχου, ώστε να διαπιστωθούν οι φορολογικές παραλείψεις. Η άρνηση αυτή συνιστά την παράβαση που οδηγεί τελικώς στον καταλογισμό του φόρου, ανεξάρτητα από την εταιρική χρήση στην οποία ανάγεται η μη πληρωμή του. Ενδεικτικά διασφαλιστικά μέτρα συνιστούν η κατά 50% δέσμευση των καταθέσεων των προσώπων αυτών και η μη χορήγηση των απαραίτητων εγγράφων και δικαιολογητικών για την μεταβίβαση των περιουσιακών τους στοιχείων (ΣτΕ 1522/2023).
Οδηγία FASTER: Οι επενδυτές που επενδύουν εντός της ΕΕ μέσω πιστοποιημένων χρηματοπιστωτικών οργανισμών θα δύνανται να επωφεληθούν από τις fast-track διαδικασίες παρακράτησης φόρου και να αποφύγουν τυχόν διπλή φορολόγηση.
H Ευρωπαϊκή Επιτροπή στα πλαίσια της διευκόλυνσης των διασυνοριακών επενδύσεων, της αποφυγής διπλής φορολόγησης καθώς και της καταπολέμησης της φοροδιαφυγής ανακοίνωσε την σύνταξη Οδηγίας σχετικά με τη έκδοση ψηφιακού πιστοποιητικού φορολογικής κατοικίας από τα Κράτη-Μέλη και τη διαδικασία απαλλαγής από τυχόν επιπλέον υποχρέωση παρακράτησης φόρου επί μερισμάτων και ομολογιακών τόκων που προκύπτουν από μετοχές και ομολογίες αντίστοιχα, οι οποίες αποτελούν αντικείμενο διαπραγμάτευσης σε οργανωμένη αγορά ή πολυμερή μηχανισμό διαπραγμάτευσης. Για την εφαρμογή της Οδηγίας, ο λήπτης του εισοδήματος (φυσικό ή νομικό πρόσωπο) δεν θα πρέπει να αποτελεί χρηματοπιστωτικό οργανισμό που δρα ως ενδιάμεσος και του οποίου η φορολογική κατοικία βρίσκεται εκτός ΕΕ. Η Οδηγία θα ενσωματωθεί από τα Κράτη - Μέλη έως τις 31 Δεκεμβρίου 2028 και οι νέοι κανόνες θα ισχύουν από την 1η Ιανουαρίου 2030.
Δεν εμπίπτει στην έννοια των δικαιωμάτων που υπόκεινται σε παρακράτηση φόρου η αμοιβή που προέρχεται από παροχή υπηρεσιών με απασχόληση προσωπικού και διάθεση υλικών μέσων από μία επιχείρηση σε μία άλλη.
Ελληνική εταιρία είχε συνάψει με ινδική μητρική εταιρία σύμβαση με την οποία στην μεν ελληνική παραχωρήθηκε το δικαίωμα χρήσης σήματος και υπηρεσιών της ινδικής και η δε ινδική ανέλαβε την υποχρέωση παροχής τεχνογνωσίας στην ελληνική. Η ελληνική εταιρία απέδωσε αρχικά φόρο εισοδήματος για δικαιώματα ο οποίος αντιστοιχεί στο 25% του ποσού που κατέβαλε στην ινδική για τις ως άνω αναφερόμενες υπηρεσίες. Στην συνέχεια, ενώπιων της αρμόδιας Δ.Ο.Υ. υπέβαλλε δήλωση απόδοσης παρακρατούμενου φόρου εισοδήματος με τον ισχυρισμό ότι οι εν λόγω υπηρεσίες δεν εμπίπτουν στον ορισμό των «δικαιωμάτων» αλλά συνιστούν αμοιβή έναντι παροχής η οποία δεν φορολογείται στην Ελλάδα αλλά στην Ινδία σύμφωνα με την Σύμβαση Αποφυγής Διπλής Φορολογίας μεταξύ των δύο χωρών. Μετά την απόρριψη της δήλωσης τόσο από την Δ.Ο.Υ. όσο και της προσφυγής από το Εφετείο, άσκησε αναίρεση ενώπιων του Συμβουλίου της Επικρατείας. Το ΣΤΕ, σε αντίθεση με το Εφετείο, και σε συμφωνία με προηγούμενη νομολογία του, έκρινε ότι ο όρος δικαιώματα στην εν λόγω Σύμβαση έχει στενή ερμηνεία και δεν συμπεριλαμβάνει αμοιβές για παροχή υπηρεσιών ακόμα και αν αυτές σχετίζονται με την χρήση άυλων αγαθών πνευματικής ή βιομηχανικής ιδιοκτησίας (ΣΤΕ 821/2023).
Δεν απαιτείται να ανάγονται σε χρόνο προγενέστερο του ν.3888/2010 τα ποσά τραπεζικής κατάθεσης που αποστέλλονται με έμβασμα στο εξωτερικό για να χαρακτηρισθούν ως άγνωστης πηγής ή αιτίας εισοδήματα που υπάγονται σε φορολόγηση.
Συγκεκριμένα το Διοικητικό Εφετείο με απόφαση του εξαίρεσε από τον χαρακτηρισμό του εισοδήματος εξ ελευθέριων επαγγελμάτων την περίπτωση της περιουσιακής προσαύξησης από άγνωστη πηγή ή αιτία που προέρχεται από εμβάσματα εξωτερικού. Με το άρθρο 15 του ν. 3888/2010 τροποποιήθηκε ο ΚΦΕ και υπήχθησαν στην φορολογία εισοδήματος ελευθέριων επαγγελμάτων όλες οι περιπτώσεις εισοδήματος που προέρχονται από άγνωστη πηγή ή αιτία εφόσον ο φορολογούμενος δεν μπορεί να αποδείξει την πηγή του εισοδήματος. Όλες οι περιπτώσεις που ανάγονται σε χρόνο προγενέστερο του νόμου αυτού, σύμφωνα με το Εφετείο, δεν μπορούν να χαρακτηρισθούν ως τέτοια και επομένως δεν φορολογούνται. Το ΣτΕ όμως αναίρεσε την απόφαση αυτή του Εφετείου, διότι όπως τόνισε δεν απαιτείται ο σχηματισμός των κεφαλαίων που μεταφέρονται στο εξωτερικό να ανάγεται σε χρόνο μεταγενέστερο του ν. 3888/2010. Το ότι αποτελούν εισόδημα, όπως ρητά όρισε η ως άνω διάταξη, μπορούσε ήδη να συναχθεί από τις προισχύουσες διατάξεις του ΚΦΕ και επομένως καταλαμβάνει και τις προγενέστερες περιπτώσεις. Μάλιστα, αυτό υποδεικνύει και προηγούμενη πάγια νομολογία του Ανώτατου Δικαστηρίου (ΣΤΕ 2395/2010).
Εγγραφείτε στις ενημερώσεις μας