-
Deals Services
Η ομάδα Deals Services της Grant Thornton χαρακτηρίζεται από την απαραίτητη εμπειρία και τεχνογνωσία για τον ολοκληρωμένο έλεγχο σε όλα τα στάδια μιας συναλλαγής.
-
Technology
Η Grant Thornton και το τμήμα Technology, μέσω της τεχνογνωσίας και εμπειρίας που διαθέτει, προσφέρει υπηρεσίες που βοηθούν τις επιχειρήσεις να προσαρμοστούν σε ένα μεταβαλλόμενο τεχνολογικό περιβάλλον και να επαναπροσδιορίσουν τον τρόπο λειτουργίας τους.
-
Strategy and Investments
Στο τμήμα του Strategy and Investments προσφέρουμε συμβουλές για τη διαχείριση κεφαλαίων, τον στρατηγικό σχεδιασμό και υπηρεσίες λειτουργικής βελτίωσης.
-
Environmental, Social, Governance, Risk & Compliance
Στο τρέχον επιχειρηματικό και κανονιστικό περιβάλλον, οι επιχειρήσεις φιλοδοξούν να ανταποκριθούν αποτελεσματικά στις απαιτήσεις του σήμερα, και να δημιουργήσουν αξία με βιώσιμους όρους.
-
Audit
Οι ομάδες ελέγχου της Grant Thornton απαρτίζονται από άρτια καταρτισμένα και εξειδικευμένα στελέχη με μεγάλη εμπειρία στον έλεγχο.
-
Business Growth Advisory
Στην Grant Thornton, κατανοούμε τη σημασία της εναρμόνισης της χρηματοοικονομικής πληροφόρησης με τις κανονιστικές αλλαγές και την ανάγκη για ακριβή χρηματοοικονομική πληροφόρηση και συμβουλευτική υποστήριξη.
-
Φορολογία επιχειρήσεων
Οι υπηρεσίες φορολογίας επιχειρήσεων της Grant Thornton παρέχουν συμβουλές και λύσεις σε όλα τα θέματα που πιθανώς να έχει η επιχείρησή σας.
-
Φορολογική συμμόρφωση
Τα στελέχη της φορολογικής συμμόρφωσης εταιρειών διαθέτουν πολυετή εμπειρία, τόσο σε πολυεθνικές όσο και σε μεγάλες εγχώριες εταιρείες όλων των κλάδων δραστηριότητας
-
Διεθνής φορολογία
Η Grant Thornton γνωρίζει ότι οι φορολογικών εξελίξεων προς όφελος της επιχείρησης σας είναι ένας παράγοντας επιτυχίας σε διεθνές επίπεδο.
-
Ενδοομιλικές συναλλαγές
Η Grant Thornton μπορεί να βοηθήσει τόσο για τις εγχώριες, όσο και για τις πολυεθνικές επιχειρήσεις στη λήψη στρατηγικών αποφάσεων, στον σχεδιασμό και στη διαχείριση του κινδύνου.
-
Υποστήριξη σε φορολογικούς ελέγχους
Η Grant Thornton μπορεί να εξασφαλίσει ότι θα είστε προετοιμασμένοι για τους φορολογικούς ελέγχους και πιθανές διαφορές.
-
Private Client Tax Services
Στην Grant Thornton, συνεργαζόμαστε με τους πελάτες μας για να δημιουργήσουμε φορολογική στρατηγική και σωστή τεκμηρίωση κρίσιμων ενεργειών του παρελθόντος με τον "φάκελο υπεράσπισης"
-
Έμμεσοι φόροι
Στην Grant Thornton πιστεύουμε ότι οι συνέπειες των έμμεσων φόρων στις επιχειρηματικές αποφάσεις θα πρέπει να λαμβάνονται εξίσου σοβαρά υπόψη όπως και κάθε άλλο κόστος της επιχείρησης
-
Φορολογική αναδιοργάνωση επιχειρήσεων
Είτε η εταιρεία σας βρίσκεται σε μια περίοδο σημαντικής αναδιάρθρωσης ή αλλαγών στην στρατηγική κατεύθυνση η Grant Thornton Tax είναι η σωστή επιλογή στους φορολογικούς συμβούλους.
-
Προληπτικός φορολογικός έλεγχος επιχειρήσεων (Tax Due Diligence)
Ο προληπτικός φορολογικός έλεγχος μπορεί να βοηθήσει την εταιρία σας να εντοπίσει και να αξιολογήσει όλες τις πιθανές φορολογικές επιπτώσεις που μπορούν να έχουν προκύψει από μια συναλλαγή.
-
Βελτιστοποίηση του παραγωγικού μοντέλου
Ενημερωθείτε σχετικά με την βελτίωση του παραγωγικού μοντέλου της εταιρίας σας με αναδιοργάνωση των παραγωγικών σας δραστηριοτήτων από την Grant Thornton.
-
Υπηρεσίες Διεθνώς Μετακινούμενου Προσωπικού
Η διεθνής κινητικότητα ταλέντων είναι βασικό στοιχείο μιας επιτυχημένης παγκόσμιας επιχείρησης και μαζί της συνοδεύονται από προκλήσεις και κινδύνους, καθώς και ευκαιρίες.
-
Accounting & Tax Compliance Services
Η μεταφορά υποστηρικτικών και περιφερειακών λειτουργιών εκτός εταιρείας και η ανάθεσή τους σε ειδικούς εξωτερικούς συνεργάτες (Business Process Outsourcing) αποτελεί πλέον βέλτιστη πρακτική για τις εταιρείες εκείνες που επιδιώκουν τη μέγιστη δυνατή αποτελεσματικότητα.
-
HR & Payroll services
Η διαχείριση της μισθοδοσίας είναι μία από τις πιο δύσκολες και χρονοβόρες διαδικασίες που αντιμετωπίζει μια εταιρία όταν διαχειρίζεται στοιχεία του προσωπικού της. Οι παρεχόμενες υπηρεσίες μας προσαρμόζονται στις ανάγκες της εκάστοτε εταιρίας, σύμφωνα με το εκάστοτε ασφαλιστικό και εργατικό νομικό πλαίσιο.
-
Τράπεζες
Η αφοσιωμένη ομάδα στην παροχή υπηρεσιών προς τις Τράπεζες και τις εταιρείες κινητών αξιών έχει κατανείμει την εμπειρία της και τους πόρους της με τέτοιο τρόπο ώστε να ανταποκρίνεται έγκαιρα και αποτελεσματικά στις ανάγκες και προσδοκίες των πελατών μας.
-
Ασφαλιστικός Κλάδος
Ως ελεγκτές πιστεύουμε στην προστιθέμενη αξία των ελεγκτικών μας υπηρεσιών υιοθετώντας μία επιχειρησιακή προσέγγιση σε κάθε ελεγκτικό έργο.
-
Εταιρείες Διαχείρισης Κεφαλαίων
Μέσα από ένα ευρύ φάσμα ολοκληρωμένων συμβουλευτικών υπηρεσιών προσδιορίζουμε τις ανάγκες των πελατών μας και προσφέρουμε λύσεις που μπορούν να εφαρμοστούν άμεσα και αποτελεσματικά.
-
Τράπεζες
Η αφοσιωμένη ομάδα στην παροχή υπηρεσιών προς τις Τράπεζες και τις εταιρείες κινητών αξιών έχει κατανείμει την εμπειρία της και τους πόρους της με τέτοιο τρόπο ώστε να ανταποκρίνεται έγκαιρα και αποτελεσματικά στις ανάγκες και προσδοκίες των πελατών μας.
-
Ασφαλιστικός Κλάδος
Ως ελεγκτές πιστεύουμε στην προστιθέμενη αξία των ελεγκτικών μας υπηρεσιών υιοθετώντας μία επιχειρησιακή προσέγγιση σε κάθε ελεγκτικό έργο.
-
Εταιρείες Διαχείρισης Κεφαλαίων
Μέσα από ένα ευρύ φάσμα ολοκληρωμένων συμβουλευτικών υπηρεσιών προσδιορίζουμε τις ανάγκες των πελατών μας και προσφέρουμε λύσεις που μπορούν να εφαρμοστούν άμεσα και αποτελεσματικά.
-
Φορείς Κεντρικής Κυβέρνησης
Η Grant Thornton, αξιοποιώντας τη μακρόχρονη εμπειρία της και την εμπειρία του δικτύου της από την υλοποίηση έργων σε φορείς κεντρικής κυβέρνησης, είναι έτοιμη να αναπτύξει την κατάλληλη ομάδα έργου που θα εργαστεί προκειμένου να προσδιοριστεί η λύση – υπηρεσία εκείνη που θα συμβάλει στην επίτευξη των στόχων που έχουν τεθεί για κάθε φορέα.
-
Δημόσιες Επιχειρήσεις & Οργανισμοί
Το τμήμα Public Sector της Grant Thornton μπορεί να υποστηρίξει τις Δημόσιες Επιχειρήσεις και Οργανισμούς να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις που τίθενται λόγω των σημερινών απαιτήσεων της οικονομίας.
-
Φορείς Τοπικής Αυτοδιοίκησης
Η Grant Thornton προσφέρει ελεγκτικές και συμβουλευτικές υπηρεσίες για την υποστήριξη των φορέων τοπικής αυτοδιοίκησης στην αντιμετώπιση των προκλήσεων.
-
ΕΣΠΑ και Ειδικές Υπηρεσίες Διαχείρισης
Η εξειδικευμένη ομάδα στελεχών της Grant Thornton μπορεί να προσφέρει υπηρεσίες Τεχνικής Βοήθειας κατά το στάδιο του σχεδιασμού, της υλοποίησης, της διοίκησης και του ελέγχου των προγραμμάτων και έργων που διαχειρίζονται οι Ειδικές Υπηρεσίες Διαχείρισης.
-
Φορείς Δημόσιας Υγείας
Η ομάδας στελεχών της Grant Thornton αποτελείται από έμπειρους επαγγελματίες που στόχο έχουν την παροχή ολοκληρωμένων υπηρεσιών σε όλα τα επίπεδα του δημοσίου συστήματος υγείας.
-
Ασφαλιστικά Ταμεία
Tο Τμήμα Public Sector με τα έμπειρα στελέχη που διαθέτει, μπορεί να υποστηρίξει τα ασφαλιστικά ταμεία παρέχοντας τις κατάλληλες ελεγκτικές και συμβουλευτικές υπηρεσίες που θα απαντήσουν στις ανάγκες τους.
-
Ξενοδοχειακές & Τουριστικές Υπηρεσίες
Hotels & tourism services
-
Υπηρεσίες Μεταφορών
Η ομάδα ειδικών της Grant Thornton αποτελείται από ανθρώπους με πολυετή επαγγελματική πείρα στον κλάδο των μεταφορών
-
Τεχνολογία της Πληροφορίας
Τα εξειδικευμένα στελέχη μας προσφέρουν υποστήριξη στην επιχείρησή σας σε κάθε βήμα, σε οποιαδήποτε φάση του κύκλου ζωής της.
-
Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης
Από την αρχή, θα διαπιστώσετε ότι κατανοούμε τις σημερινές και τις μελλοντικές ανάγκες της επιχείρησής σας, χάρη στη δέσμευση και την εμπειρία που έχουμε στον κλάδο των μέσων επικοινωνίας.
-
Τηλεπικοινωνίες
Οι άνθρωποι μας σας προτείνουν τις καλύτερες εμπορικές και ρεαλιστικές λύσεις που ανταποκρίνονται στον πραγματικό κόσμο του κλάδου των τηλεπικοινωνιών.
Γνωρίζετε ότι...
Μείωση του συντελεστή Φόρου Συγκέντρωσης Κεφαλαίου από 0,5% σε 0,2% προβλέπεται στο νέο φορολογικό νομοσχέδιο που τέθηκε υπό διαβούλευση.
Αυτή είναι η δεύτερη μείωση του συντελεστή Φόρου Συγκέντρωσης Κεφαλαίου (ΦΣΚ) εντός της τελευταίας πενταετίας, μετά τη μείωσή του από 1% σε 0,5% (που ισχύει σήμερα) το 2021. Χαρακτηριστική περίπτωση γέννησης της εν λόγω φορολογικής υποχρέωσης συνιστά η αύξηση κεφαλαίου κεφαλαιουχικών ή προσωπικών εμπορικών εταιριών με εισφορά κάθε είδους περιουσιακών στοιχείων. Ο ΦΣΚ υπολογίζεται επί της πραγματικής αξίας των εισφερόμενων στοιχείων, ενώ σε περίπτωση αύξησης μετοχικού κεφαλαίου ανώνυμης εταιρίας με έκδοση μετοχών υπέρ το άρτιο (έκδοση μετοχών σε τιμή μεγαλύτερη της ονομαστικής αξίας), ο εν λόγω φόρος επιβάλλεται μόνο επί του μέχρι του αρτίου ποσού, καθώς το ποσό της διαφοράς υπέρ το άρτιο δεν αυξάνει την καθαρή θέση αλλά όχι το μετοχικό κεφάλαιο της εταιρίας. Μεταγενέστερη κεφαλαιοποίηση του ποσού αυτού θα συνιστά, ωστόσο, περίπτωση αύξησης κεφαλαίου υπαγόμενη σε ΦΣΚ. Ειδικά για την αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ανώνυμης εταιρείας σημειώνεται επίσης ότι εκτός του ΦΣΚ επιβάλλεται και η καταβολή του τέλους υπέρ της Επιτροπής Ανταγωνισμού που υπολογίζεται σε 1‰ επί του ποσού της αύξησης. Η δήλωση ΦΣΚ υποβάλλεται ενώπιον της αρμόδιας φορολογικής αρχής εντός δεκαπέντε (15) ημερών από την ημερομηνία λήψης της σχετικής απόφασης του αρμόδιου οργάνου και όχι από την ημερομηνία δημοσίευσης αυτής στο Γ.Ε.ΜΗ. Σημειώνεται ότι απαλλάσσονται από το ΦΣΚ η σύσταση καθώς και η μετατροπή και συγχώνευση υποκείμενων προσώπων, ενώ αντίθετα, επιβάλλεται ΦΣΚ σε περίπτωση μετατροπής ή συγχώνευσης μη υποκείμενων σε (ή με) υποκείμενα πρόσωπα.
Η εισφορά υποκαταστήματος προς σύσταση θυγατρικής ανώνυμης εταιρίας απαλλάσσεται από το Φόρο Συγκέντρωσης Κεφαλαίου όχι ως μετατροπή αλλά ως σύσταση εταιρίας.
Ειδικότερα, το ΣτΕ σε πρόσφατη απόφασή του έκρινε ότι η «μετατροπή» υποκαταστήματος σε θυγατρική ανώνυμη εταιρία συνιστά απαλλασσόμενη από το ΦΣΚ πράξη ως σύσταση θυγατρικής εταιρίας με εισφορά του υποκαταστήματος από τη μητρική και όχι ως μετατροπή, με δεδομένο ότι το υποκατάστημα, δεν περιλαμβάνεται στα ρητώς απαριθμούμενα από το νόμο υποκείμενα μετατροπής. Σημειώνεται ότι από τη σκοπιά του εταιρικού δικαίου καθώς και για σκοπούς παροχής φορολογικών ευεργετημάτων, ο εν λόγω μετασχηματισμός συνιστά απόσχιση κλάδου με σύσταση νέας εταιρίας, όπου η εισφέρουσα του κλάδου είναι η μητρική του υποκαταστήματος. (ΣτΕ 1283/2022)
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή απέστειλε προειδοποιητική επιστολή στην Ελλάδα για την μη συμμόρφωσή της με τους κανόνες της Ε.Ε. σχετικά με τον συντονισμό της κοινωνικής ασφάλισης και την ελεύθερη κυκλοφορία των εργαζομένων.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία, μόνο οι υπήκοοι της Ε.Ε. που διαμένουν για τουλάχιστον πέντε χρόνια μαζί με τα παιδιά τους στην Ελλάδα είναι επιλέξιμοι για να υποβάλουν αίτηση για οικογενειακές παροχές. Συνεπώς, υπήκοοι τρίτων χωρών, οι οποίοι καλύπτονται από τους κανόνες συντονισμού της κοινωνικής ασφάλισης της Ε.Ε. (π.χ. επειδή μετακόμισαν στην Ελλάδα από άλλο κράτος μέλος της Ε.Ε.), μπορούν να υποβάλουν αίτηση για οικογενειακές παροχές μόνο εφόσον έχουν συμπληρώσει τουλάχιστον δώδεκα έτη διαμονής στην Ελλάδα. Στο πλαίσιο αυτό, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έκρινε ότι οι ρυθμίσεις της ελληνικής νομοθεσίας δεν συμμορφώνονται με το δίκαιο της Ε.Ε., καθώς δεν αντιμετωπίζουν ισότιμα τους πολίτες της Ε.Ε. οδηγώντας σε διάκριση. Σημειώνεται ότι ο Ευρωπαϊκός Κανονισμός 883/2004 για τον συντονισμό της κοινωνικής ασφάλισης απαγορεύει οποιαδήποτε προϋπόθεση κατοικίας για τη λήψη παροχών κοινωνικής ασφάλισης, όπως π.χ. το οικογενειακό επίδομα. Όπως προκύπτει από την επιστολή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, τάσσεται προθεσμία 2 μηνών στην Ελλάδα προκειμένου να αναλάβει τα αναγκαία μέτρα συμμόρφωσης με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό.
Προσφάτως διενεργηθείς έλεγχος έκρινε ότι σε περίπτωση που δεν εντοπίζεται η έκδοση απόδειξης λιανικής πώλησης εντός διαστήματος δύο ωρών μετά την ηλεκτρονική παραγγελία, τότε η ελεγχόμενη επιχείρηση λογίζεται πως δεν έχει προβεί στην έκδοση του προβλεπόμενου φορολογικού στοιχείου.
Τα ανωτέρω προέκυψαν κατά τη διαδικασία επιτόπιου ελέγχου σε επιχείρηση εστίασης και βασίστηκαν στην παραδοχή πως σύμφωνα με τα διδάγματα της κοινής πείρας η παραγγελία και η διανομή, εν προκειμένω, για φαγητό έχει πάντοτε εκτελεσθεί στο ως άνω χρονικό διάστημα. Επί του καταλογισμού του ελέγχου η επιχείρηση άσκησε ενδικοφανή προσφυγή ενώπιον της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών, η οποία απέρριψε την εν λόγω προσφυγή, δέχτηκε τον ισχυρισμό του ελέγχου και επικύρωσε την εφαρμογή των σχετικών διατάξεων του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας, σύμφωνα με τις οποίες στην περίπτωση μη έκδοσης φορολογικού στοιχείου, ή έκδοσης ή λήψης ανακριβούς φορολογικού στοιχείου, για πράξη που επιβαρύνεται με ΦΠΑ, επιβάλλεται πρόστιμο πενήντα τοις εκατό (50%) επί του φόρου που θα προέκυπτε από το μη εκδοθέν στοιχείο, ή επί της διαφοράς αντίστοιχα.
Εγγραφείτε στις ενημερώσεις μας