-
Deals Services
Η ομάδα Deals Services της Grant Thornton χαρακτηρίζεται από την απαραίτητη εμπειρία και τεχνογνωσία για τον ολοκληρωμένο έλεγχο σε όλα τα στάδια μιας συναλλαγής.
-
Technology
Η Grant Thornton και το τμήμα Technology, μέσω της τεχνογνωσίας και εμπειρίας που διαθέτει, προσφέρει υπηρεσίες που βοηθούν τις επιχειρήσεις να προσαρμοστούν σε ένα μεταβαλλόμενο τεχνολογικό περιβάλλον και να επαναπροσδιορίσουν τον τρόπο λειτουργίας τους.
-
Strategy and Investments
Στο τμήμα του Strategy and Investments προσφέρουμε συμβουλές για τη διαχείριση κεφαλαίων, τον στρατηγικό σχεδιασμό και υπηρεσίες λειτουργικής βελτίωσης.
-
Environmental, Social, Governance, Risk & Compliance
Στο τρέχον επιχειρηματικό και κανονιστικό περιβάλλον, οι επιχειρήσεις φιλοδοξούν να ανταποκριθούν αποτελεσματικά στις απαιτήσεις του σήμερα, και να δημιουργήσουν αξία με βιώσιμους όρους.
-
Audit
Οι ομάδες ελέγχου της Grant Thornton απαρτίζονται από άρτια καταρτισμένα και εξειδικευμένα στελέχη με μεγάλη εμπειρία στον έλεγχο.
-
Business Growth Advisory
Στην Grant Thornton, κατανοούμε τη σημασία της εναρμόνισης της χρηματοοικονομικής πληροφόρησης με τις κανονιστικές αλλαγές και την ανάγκη για ακριβή χρηματοοικονομική πληροφόρηση και συμβουλευτική υποστήριξη.
-
Φορολογία επιχειρήσεων
Οι υπηρεσίες φορολογίας επιχειρήσεων της Grant Thornton παρέχουν συμβουλές και λύσεις σε όλα τα θέματα που πιθανώς να έχει η επιχείρησή σας.
-
Φορολογική συμμόρφωση
Τα στελέχη της φορολογικής συμμόρφωσης εταιρειών διαθέτουν πολυετή εμπειρία, τόσο σε πολυεθνικές όσο και σε μεγάλες εγχώριες εταιρείες όλων των κλάδων δραστηριότητας
-
Διεθνής φορολογία
Η Grant Thornton γνωρίζει ότι οι φορολογικών εξελίξεων προς όφελος της επιχείρησης σας είναι ένας παράγοντας επιτυχίας σε διεθνές επίπεδο.
-
Ενδοομιλικές συναλλαγές
Η Grant Thornton μπορεί να βοηθήσει τόσο για τις εγχώριες, όσο και για τις πολυεθνικές επιχειρήσεις στη λήψη στρατηγικών αποφάσεων, στον σχεδιασμό και στη διαχείριση του κινδύνου.
-
Υποστήριξη σε φορολογικούς ελέγχους
Η Grant Thornton μπορεί να εξασφαλίσει ότι θα είστε προετοιμασμένοι για τους φορολογικούς ελέγχους και πιθανές διαφορές.
-
Private Client Tax Services
Στην Grant Thornton, συνεργαζόμαστε με τους πελάτες μας για να δημιουργήσουμε φορολογική στρατηγική και σωστή τεκμηρίωση κρίσιμων ενεργειών του παρελθόντος με τον "φάκελο υπεράσπισης"
-
Έμμεσοι φόροι
Στην Grant Thornton πιστεύουμε ότι οι συνέπειες των έμμεσων φόρων στις επιχειρηματικές αποφάσεις θα πρέπει να λαμβάνονται εξίσου σοβαρά υπόψη όπως και κάθε άλλο κόστος της επιχείρησης
-
Φορολογική αναδιοργάνωση επιχειρήσεων
Είτε η εταιρεία σας βρίσκεται σε μια περίοδο σημαντικής αναδιάρθρωσης ή αλλαγών στην στρατηγική κατεύθυνση η Grant Thornton Tax είναι η σωστή επιλογή στους φορολογικούς συμβούλους.
-
Προληπτικός φορολογικός έλεγχος επιχειρήσεων (Tax Due Diligence)
Ο προληπτικός φορολογικός έλεγχος μπορεί να βοηθήσει την εταιρία σας να εντοπίσει και να αξιολογήσει όλες τις πιθανές φορολογικές επιπτώσεις που μπορούν να έχουν προκύψει από μια συναλλαγή.
-
Βελτιστοποίηση του παραγωγικού μοντέλου
Ενημερωθείτε σχετικά με την βελτίωση του παραγωγικού μοντέλου της εταιρίας σας με αναδιοργάνωση των παραγωγικών σας δραστηριοτήτων από την Grant Thornton.
-
Υπηρεσίες Διεθνώς Μετακινούμενου Προσωπικού
Η διεθνής κινητικότητα ταλέντων είναι βασικό στοιχείο μιας επιτυχημένης παγκόσμιας επιχείρησης και μαζί της συνοδεύονται από προκλήσεις και κινδύνους, καθώς και ευκαιρίες.
-
Accounting & Tax Compliance Services
Η μεταφορά υποστηρικτικών και περιφερειακών λειτουργιών εκτός εταιρείας και η ανάθεσή τους σε ειδικούς εξωτερικούς συνεργάτες (Business Process Outsourcing) αποτελεί πλέον βέλτιστη πρακτική για τις εταιρείες εκείνες που επιδιώκουν τη μέγιστη δυνατή αποτελεσματικότητα.
-
HR & Payroll services
Η διαχείριση της μισθοδοσίας είναι μία από τις πιο δύσκολες και χρονοβόρες διαδικασίες που αντιμετωπίζει μια εταιρία όταν διαχειρίζεται στοιχεία του προσωπικού της. Οι παρεχόμενες υπηρεσίες μας προσαρμόζονται στις ανάγκες της εκάστοτε εταιρίας, σύμφωνα με το εκάστοτε ασφαλιστικό και εργατικό νομικό πλαίσιο.
-
Τράπεζες
Η αφοσιωμένη ομάδα στην παροχή υπηρεσιών προς τις Τράπεζες και τις εταιρείες κινητών αξιών έχει κατανείμει την εμπειρία της και τους πόρους της με τέτοιο τρόπο ώστε να ανταποκρίνεται έγκαιρα και αποτελεσματικά στις ανάγκες και προσδοκίες των πελατών μας.
-
Ασφαλιστικός Κλάδος
Ως ελεγκτές πιστεύουμε στην προστιθέμενη αξία των ελεγκτικών μας υπηρεσιών υιοθετώντας μία επιχειρησιακή προσέγγιση σε κάθε ελεγκτικό έργο.
-
Εταιρείες Διαχείρισης Κεφαλαίων
Μέσα από ένα ευρύ φάσμα ολοκληρωμένων συμβουλευτικών υπηρεσιών προσδιορίζουμε τις ανάγκες των πελατών μας και προσφέρουμε λύσεις που μπορούν να εφαρμοστούν άμεσα και αποτελεσματικά.
-
Τράπεζες
Η αφοσιωμένη ομάδα στην παροχή υπηρεσιών προς τις Τράπεζες και τις εταιρείες κινητών αξιών έχει κατανείμει την εμπειρία της και τους πόρους της με τέτοιο τρόπο ώστε να ανταποκρίνεται έγκαιρα και αποτελεσματικά στις ανάγκες και προσδοκίες των πελατών μας.
-
Ασφαλιστικός Κλάδος
Ως ελεγκτές πιστεύουμε στην προστιθέμενη αξία των ελεγκτικών μας υπηρεσιών υιοθετώντας μία επιχειρησιακή προσέγγιση σε κάθε ελεγκτικό έργο.
-
Εταιρείες Διαχείρισης Κεφαλαίων
Μέσα από ένα ευρύ φάσμα ολοκληρωμένων συμβουλευτικών υπηρεσιών προσδιορίζουμε τις ανάγκες των πελατών μας και προσφέρουμε λύσεις που μπορούν να εφαρμοστούν άμεσα και αποτελεσματικά.
-
Φορείς Κεντρικής Κυβέρνησης
Η Grant Thornton, αξιοποιώντας τη μακρόχρονη εμπειρία της και την εμπειρία του δικτύου της από την υλοποίηση έργων σε φορείς κεντρικής κυβέρνησης, είναι έτοιμη να αναπτύξει την κατάλληλη ομάδα έργου που θα εργαστεί προκειμένου να προσδιοριστεί η λύση – υπηρεσία εκείνη που θα συμβάλει στην επίτευξη των στόχων που έχουν τεθεί για κάθε φορέα.
-
Δημόσιες Επιχειρήσεις & Οργανισμοί
Το τμήμα Public Sector της Grant Thornton μπορεί να υποστηρίξει τις Δημόσιες Επιχειρήσεις και Οργανισμούς να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις που τίθενται λόγω των σημερινών απαιτήσεων της οικονομίας.
-
Φορείς Τοπικής Αυτοδιοίκησης
Η Grant Thornton προσφέρει ελεγκτικές και συμβουλευτικές υπηρεσίες για την υποστήριξη των φορέων τοπικής αυτοδιοίκησης στην αντιμετώπιση των προκλήσεων.
-
ΕΣΠΑ και Ειδικές Υπηρεσίες Διαχείρισης
Η εξειδικευμένη ομάδα στελεχών της Grant Thornton μπορεί να προσφέρει υπηρεσίες Τεχνικής Βοήθειας κατά το στάδιο του σχεδιασμού, της υλοποίησης, της διοίκησης και του ελέγχου των προγραμμάτων και έργων που διαχειρίζονται οι Ειδικές Υπηρεσίες Διαχείρισης.
-
Φορείς Δημόσιας Υγείας
Η ομάδας στελεχών της Grant Thornton αποτελείται από έμπειρους επαγγελματίες που στόχο έχουν την παροχή ολοκληρωμένων υπηρεσιών σε όλα τα επίπεδα του δημοσίου συστήματος υγείας.
-
Ασφαλιστικά Ταμεία
Tο Τμήμα Public Sector με τα έμπειρα στελέχη που διαθέτει, μπορεί να υποστηρίξει τα ασφαλιστικά ταμεία παρέχοντας τις κατάλληλες ελεγκτικές και συμβουλευτικές υπηρεσίες που θα απαντήσουν στις ανάγκες τους.
-
Ξενοδοχειακές & Τουριστικές Υπηρεσίες
Hotels & tourism services
-
Υπηρεσίες Μεταφορών
Η ομάδα ειδικών της Grant Thornton αποτελείται από ανθρώπους με πολυετή επαγγελματική πείρα στον κλάδο των μεταφορών
-
Τεχνολογία της Πληροφορίας
Τα εξειδικευμένα στελέχη μας προσφέρουν υποστήριξη στην επιχείρησή σας σε κάθε βήμα, σε οποιαδήποτε φάση του κύκλου ζωής της.
-
Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης
Από την αρχή, θα διαπιστώσετε ότι κατανοούμε τις σημερινές και τις μελλοντικές ανάγκες της επιχείρησής σας, χάρη στη δέσμευση και την εμπειρία που έχουμε στον κλάδο των μέσων επικοινωνίας.
-
Τηλεπικοινωνίες
Οι άνθρωποι μας σας προτείνουν τις καλύτερες εμπορικές και ρεαλιστικές λύσεις που ανταποκρίνονται στον πραγματικό κόσμο του κλάδου των τηλεπικοινωνιών.
Γνωρίζετε ότι...
Την Τρίτη 2 Δεκεμβρίου πραγματοποιήθηκε η ετήσια εσπερίδα της Grant Thornton για την ελληνική επιχειρηματικότητα. Τα βασικότερα σημεία της συνοψίζονται παρακάτω:
Φορολογικοί Έλεγχοι
- Ο φορολογικός έλεγχος στρέφεται πλέον κυρίως στα φυσικά πρόσωπα, με βασικότερη αιχμή του δόρατος το Κέντρο Ελέγχου Φορολογουμένων Μεγάλου Πλούτου (Κ.Ε.ΦΟ.ΜΕ.Π.). Στο στόχαστρο βρίσκονται ιδίως: 1) φορολογούμενοι με αδικαιολόγητα υψηλές καταθέσεις, μεγάλη ακίνητη περιουσία ή τεκμαρτά εισοδήματα, 2) όσοι πραγματοποίησαν τραπεζικά εμβάσματα άνω των 50.000 ευρώ κατά την περίοδο 2009-2011 και 3) τα φυσικά πρόσωπα που υποκρύπτονται πίσω από αλλοδαπές εταιρείες ακινήτων (off shore). Οι οικονομικοί εισαγγελείς επίσης έχουν την δυνατότητα να παραγγείλουν την διενέργεια ελέγχων.
- Το Κ.Ε.ΦΟ.ΜΕ.Π. είχε πραγματοποιήσει μέχρι τον Οκτώβριο του 2014, 575 ελέγχους φυσικών προσώπων στους οποίους βεβαιώθηκαν 220 εκ. φόροι και πρόστιμα. Από τους παραπάνω ελέγχους, οι 402 αφορούσαν σε εμβάσματα της περιόδου 2009-2011 στα οποία βεβαιώθηκαν φόροι και πρόστιμα ύψους 150 εκ., ήτοι ποσοστό 68% επί του συνόλου των βεβαιωθέντων φόρων, καλύπτοντας έτσι το 80% του ετήσιου στόχου της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων (Γ.Γ.Δ.Ε).
- Το Κέντρο Ελέγχου Μεγάλων Επιχειρήσεων (Κ.Ε.ΜΕ.ΕΠ) την ίδια περίοδο πραγματοποίησε 745 ελέγχους βεβαιώνοντας περίπου 1,5 δις φόρους και πρόστιμα, εισπράττοντας ωστόσο μόνο 250 εκ. περίπου. Η εισπραξιμότητα του 2014, μολονότι χαμηλή, είναι διπλάσια της αντίστοιχης περιόδου του 2013, αν και αφορούσε στο ίδιο ποσό βεβαιωθέντων φόρων και προστίμων.
- Προωθείται ο θεσμός της προέγκρισης μεθοδολογίας ενδοομιλικής τιμολόγησης (ΑPA’s) με την αποστολή ενημερωτικών e-mails προς τις επιχειρήσεις που επιθυμούν να κάνουν χρήση του νέου θεσμού και τη διοργάνωση σχετικής ενημερωτικής ημερίδας από τη Γ.Γ.Δ.Ε.
- Από 01.01.2015 δημιουργούνται δύο νέα τμήματα της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών του Υπουργείου Οικονομικών στη Βόρεια Ελλάδα για την εξέταση ενδικοφανών προσφυγών, ενώ επιβεβαιώθηκε η πρόθεση της Γ.Γ.Δ.Ε να επιμηκυνθεί η περίοδος εξέτασης ενδικοφανών προσφυγών από 60 σε 90 ή 120 ημέρες.
- Με την δημιουργία του μητρώου τραπεζικών λογαριασμών, ο φορολογικός έλεγχος έχει άμεση πρόσβαση στις τραπεζικές καταθέσεις, χωρίς την παρεμβολή των τραπεζών. Ουσιαστικά έχει καταργηθεί το φορολογικό απόρρητο έναντι των τραπεζών.
- Ο προσδιορισμός του πραγματικού φορολογητέου εισοδήματος θα γίνεται πλέον κυρίως με τις έμμεσες τεχνικές ελέγχου. Ο έλεγχος επιλέγει εκείνη την μέθοδο που θεωρεί προσφορότερη για την συγκεκριμένη περίπτωση.
- Η τεχνική της ανάλυσης ρευστότητας εξετάζει πρακτικά το ενδεχόμενο ο φορολογούμενος να δαπάνησε περισσότερα χρήματα από αυτά που δήλωνε στις φορολογικές του δηλώσεις, εξετάζοντας και το υπόλοιπο τραπεζικών καταθέσεων.
- Η τεχνική της καθαρής θέσης διερευνά το ενδεχόμενο να προκύπτει προσαύξηση της καθαρής περιουσίας του φορολογούμενου εντός του έτους, η οποία δεν δικαιολογείται από τα δηλωθέντα εισοδήματα.
- Η τεχνική του ύψους των τραπεζικών καταθέσεων και δαπανών σε μετρητά προσδιορίζει φορολογητέα ύλη συγκρίνοντας την κίνηση των καταθέσεων και δαπανών σε μετρητά με τα δηλωθέντα εισοδήματα.
- Γεννάται ζήτημα σχετικά με την αναδρομική εφαρμογή των έμμεσων τεχνικών ελέγχου σε παλαιότερα φορολογικά έτη. Σύμφωνα με την νομολογία του ΣτΕ (2612/1997), η μέθοδος εξεύρεσης του πραγματικού εισοδήματος μπορεί να εφαρμόζεται και αναδρομικά.
- Ο φορολογούμενος που επιλέγεται για έλεγχο πρέπει να παράσχει πληροφορίες προς την αρμόδια αρχή που τον ελέγχει εντός πέντε (5) εργασίμων ημερών από την κοινοποίηση του σχετικού αιτήματος.
- Η φορολογική αρχή κοινοποιεί προσωρινό διορθωτικό προσδιορισμό φόρου και ο φορολογούμενος διαθέτει είκοσι (20) ημέρες για τη διατύπωση των απόψεων του.
- Εκδίδεται κατόπιν το οριστικό φύλλο ελέγχου το οποίο προσβάλλεται εντός τριάντα (30) ημερών ενώπιον της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (Δ.Ε.Δ.).
- Όταν συντρέχουν οι προϋποθέσεις ποινικής δίωξης λόγω φοροδιαφυγής, ο ελεγχόμενος έρχεται αντιμέτωπος τόσο με τις ποινές του ν. 2523/1997 (το γνωστό ποινολόγιο) όσο και με τις ποινές που ορίζει ο νόμος για το ξέπλυμα χρήματος.
Κλαδική ανάλυση των ελληνικών επιχειρήσεων
- Tην περίοδο της κρίσης στην Ελλάδα, οι μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις απασχολούν το 64% του ανθρωπίνου δυναμικού, μείωσαν κατά 28% τον δανεισμό τους αλλά συμμετέχουν μόλις με 24% στην συνολική επιχειρηματική δραστηριότητα της χώρας. Αντίθετα, το μεγαλύτερο μέρος του συνολικού δανεισμού (66%) επιβαρύνει μόλις 319 πολύ μεγάλες και μεγάλες επιχειρήσεις, οι οποίες απασχολούν τα υψηλότερα κεφάλαια και έχουν τη μεγαλύτερη συμβολή στο ΑΕΠ της χώρας.
- Μία στις τρεις ελληνικές επιχειρήσεις αδυνατεί να καλύψει το χρηματοοικονομικό κόστος με βάση το ΕΒΙΤDA και ο δανεισμός τους ανέρχεται σε 25 δις. Επίσης, το 50% των δανειακών υποχρεώσεων των επιχειρήσεων ύψους 29 δις είναι πληρωτέο σε διάστημα μικρότερο του έτους.
- Ένας στους δέκα κλάδους της ελληνικής επιχειρηματικότητας και μια στις έξι εταιρείες παρουσιάζουν σοβαρές προοπτικές ανάπτυξης και υψηλή χρηματοοικονομική υγεία. Οι υπόλοιποι κλάδοι παρουσιάζουν μικτά χαρακτηριστικά και προοπτικές, ενώ πολλές εταιρείες, σε αντίθεση με τη γενική εικόνα του κλάδου τους, ξεχωρίζουν με την ευρωστία και την δυναμική τους.
Κόκκινα Δάνεια
- Όλες οι ελληνικές συστημικές τράπεζες πέρασαν με επιτυχία την διαδικασία αξιολόγησης (stress test), σε αντίθεση με 7 τράπεζες χωρών που πλήττει έντονα η κρίση (Ιταλία, Πορτογαλία, Ιρλανδία και Κύπρο), αλλά και 2 τράπεζες της Αυστρίας και του Βελγίου, οι οποίες απέτυχαν στη διαδικασία αξιολόγησης.
- Το σύνολο των μη εξυπηρετούμενων δανείων ανέρχεται σε 87 δις (εκ των όποιων 54% αφορά σε δάνεια ιδιωτών και το υπόλοιπο 46% σε εταιρικά) και αντιπροσωπεύει το 35% των συνολικών χορηγήσεων. Το αντίστοιχο ποσοστό στις χώρες του μαστιζόμενου από την κρίση ευρωπαϊκού νότου κυμαίνεται από 8% (Ισπανία) μέχρι 30% (Κύπρος).
- Τα μη εξυπηρετούμενα εταιρικά δάνεια αυξήθηκαν κατά 4 δις τους εννέα πρώτους μήνες του 2014, ενώ τα προηγούμενα χρόνια η ετήσια μέση αύξηση ήταν πολύ μεγαλύτερη και κορυφώθηκε το 2013 με αύξηση 20 δις.
- Τα μη εξυπηρετούμενα εταιρικά δάνεια στα οποία οι τράπεζες έχουν σχηματίσει τις υψηλότερες προβλέψεις αφορούν στους κλάδους εμπορίου και υπηρεσιών, βιομηχανίες και βιοτεχνών, κατασκευών και ακινήτων.
Η πρακτική που ακολουθήθηκε τα τελευταία χρόνια από τις Τράπεζες επικεντρώθηκε στην παροχή ρυθμίσεων βραχυπρόθεσμου χαρακτήρα, στρατηγική που γρήγορα αποδείχτηκε αναποτελεσματική. Η πρόκληση με την οποία βρίσκονται σήμερα αντιμέτωπες οι Τράπεζες είναι η εύρεση βιώσιμης λύσης η οποία θα δώσει νέα πνοή στις επιχειρήσεις. Για την επιτυχή έκβαση του εγχειρήματος είναι απαραίτητο, εκτός από τα οικονομικά στοιχεία του πιστούχου, να ληφθούν υπόψη εκείνα τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του (όπως κλάδος δραστηριοποίησης, τεχνογνωσία, ποιότητα διοίκησης, ανταγωνιστικό πλεονέκτημα) που θα εξασφαλίσουν τη δυνατότητά του να τηρήσει τη νέα ρύθμιση και να αναπτυχθεί.